בריאות

אתם בוטחים בה’?

הרב יגאל כהן במסר קצר וחזק על המשמעות האמתית של ביטחון בה' והתרגום שלה בחיי היום יום של כולנו


22/01/21 | ט' שבט התשפ"א
הרב יגאל כהן

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:



10 חודשים והפרנסה מובטחת

אם הייתי מציע לכם קורס של 10 חודשים, ואני מבטיח לכם שאחרי עשרת החודשים הללו תהיה לכם פרנסה בשפע, הייתם עושים את הקורס הזה? בטוח. שווה, 10 חודשים קורס ואחרי זה יש לך פרנסה כל החיים בשפע, 20-30 אלף שקל בחודש, כמו איש היי-טק.  במקום ללמוד באוניברסיטה 7 שנים, להיות דוקטור או איש היי-טק, אני אומר לך, 10 חודשים אני מוציא אותך עכשיו חדש, כמו חדש. 


ומה על תחומי החיים האחרים?

אומר "חובת הלבבות" ככה: מי שמגיע למדרגת ביטחון בה', "הבוטח בה' חסד יסובבנו", מי שזוכה להגיע למדרגה הזו - יש לו את הכל. כשאני אמרתי לכם קורס של 10 חודשים - יהיה לכם כסף, כסף יהיה לכם. בריאות? אף אחד לא מבטיח, זוגיות? אף אחד לא מבטיח, ילדים? אף אחד לא מבטיח, בריאות הנפש? אף אחד לא מבטיח. כלום. רק כסף. שאר הדברים? אללה באב אללה, מה שיהיה - יהיה, זה לא בידים שלך בכלל. 

"הבוטח בהשם", אם אני אומר לכם עכשיו רבותי, היכנסו לקורס של 10 חודשים של "חובת הלבבות", תלמדו אותו, תפנימו אותו, תחיו אותו, תנשמו אותו, תחלמו על זה בלילה, תרגילו את עצמכם בצורת מחשבה שכזו. כלומר: תרגיל את עצמך - רק בורא עולם, רק בורא עולם, רק בורא עולם... אומר "חובת הלבבות", דבר אחד חסר לך, שתאמין בהבטחות של חז"ל. תאמין במה שחז"ל הבטיחו לנו, במה שכתוב בתורה, בנביאים ובכתובים.

 

אני מעיד על עצמי

יקרים ואהובים שלי, אני לא מעיד על עצמי הרבה דברים.  אין לי הרבה דברים טובים ומיוחדים בחיים שלי, אבל יש לי תמימות - אני מאמין למה שכתוב בתורה. אומר "חובת הלבבות", אם אין לך את זה, אם אתה לא מאמין במה שכתוב בתורה, חבל לך על הזמן. אתה לא תצליח להגיע, והעולם הזה יהיה לך עולם מלא בחתחתים.

מי שאין בו ביטחון בה', העולם שלו עולם מסכן, סליחה על הביטוי. אתם יודעים למה? לעולם הכסף לא יספיק לו, "אין אדם מת וחצי תאוותו בידו", הוא כל הזמן ירצה עוד כסף. ירוויח 20? - ירצה 30, ירוויח 30? - ירצה 50, ירוויח 50? - ירצה 100. אני אומר את זה, כי אני רואה את זה בעצמי. הרווחתי 3,000? - רציתי 5,000, הרווחתי 5,000? - רציתי 10,000. אתה רוצה יותר, כך דרכו של עולם.


מסתפק בחלקי וחי בשלווה

רק הבוטח בה' מסתפק במה שיש לו והוא שמח בחלקו. רק הבוטח בהשם יכול לחיות בשלוה, ולזרוק על הקדוש ברוך הוא. כי גם אם יהיה לכם כסף, עדיין יהיו לכם אויבים, אנשים שיקנאו בכם, אנשים שישנאו אתכם, חס ושלום. יש רק דרך אחת שתוכל לפתור. תצא למלחמה? אתה יכול לצאת למלחמה, אבל אני אומר לכל אלו שנלחמים, למלחמה יש מחיר, אתה לא יכול לישון בלילה. אתה לא יכול לישון בלילה כי אתה במלחמה, כי יכולים לפגוע בך.

אני לא מקנא בבן אדם שצריך ללכת ברחוב ולפחד שמישהו יפגע בו, כי הוא במלחמה. בן אדם שבוטח בהשם אף פעם לא במלחמה. יש לו אבא גדול - הוא נלחם את המלחמות שלו. והוא נלחם! "אל נקמות ה', אל נקמות הופיע". ה' לוחם, ישתבח שמו לעד, כשהוא רוצה להתנקם במישהו, הוא יתנקם בשבילך. הוא יתנקם באבי אביו. אתה לא נלחם. יש לך אבא למעלה שהוא ילחם בשבילך. את המלחמות שלך תן לקדוש ברוך הוא לעשות. אתה תשתוק. אתה תקבל את זה באהבה? הקדוש ברוך הוא ילחם את המלחמות שלך. הוא ירים אותך על פני כל אויבך תמיד. למעלה. תמיד תהיה למעלה. 

 

 

אבל דבר אחד אני מבקש מכם. כשאני אגיד לכם פסוק, תדעו לכם שהקדוש ברוך הוא ברא את העולם על ידי הפסוק הזה: "הסתכל באורייתא וברא עלמא". הקדוש ברוך האו הסתכל בתורה, מה כתוב בתורה, ולפי זה הוא ברא את הכללים של העולם הזה. ואם כתוב בתורה הקדושה "הבוטח בה' חסד יסובבנו", זה אומר שאם אתה תגיע למדרגה הזו, כל החיים שלך יהיו חסד אחד גדול, ולא יחסרלך בחיים שלך שום דבר. מובטח לך!

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות