מגזין תהילים

הרב יגאל כהן: אנחנו נמצאים כעת במלחמת מצווה ובמלחמה כזו אסור לפחד

"עם ישראל עומד בניסיון לא פשוט, אויבנו קמים עלינו מבית ומחוץ, הקדוש ברוך הוא מגלה את פרצופם האמיתי... זמן מבחן לעם ישראל"


19/05/21 | ח' סיון התשפ"א
הרב יגאל כהן

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

ניסיון

עם ישראל עומד בניסיון לא פשוט. אויבנו קמים עלינו מבית ומחוץ. הקדוש ברוך הוא מגלה את פרצופם האמיתי. לא רק מעזה, שידועים בשנאתם העזה לעם ישראל, אלא גם בתוכנו. וזה זמן מבחן לעם ישראל, לחוזק הנפשי של יהודים ויהודיות בעם ישראל. ואני חושב שהקדוש ברוך הוא בעצם מנער אותנו קצת כדי לאחד בינינו. שידוע שבעת צרה ליעקב וממנה יוושע, מה שנקרא: כולנו מאוחדים עכשיו. עזבנו את המחלוקות בצד, פוליטיקה בצד, הכל בצד, וכולנו עכשיו ביחד, כולם אהובים, כולם גיבורים, כולם ביחד, כאיש אחד בלב אחד, מאוחדים במטרה אחת.

 

מלחמת מצווה

דבר אחד אני חייב לומר לכם, הרמב"ם כותב בפרק ז' בהלכות מלחמות, הלכות מלכים: כשיוצאים למלחמה, "כִּי תֵצֵא לַמִּלְחָמָה עַל אֹיְבֶיךָ" (דברים, כ"א, י'),עם ישראל הוא לא ככל העמים. כשיוצאים למלחמה אסור לפחד. נכון שאנו לא בדיוק יצאנו למלחמה אבל אנו נמצאים כרגע במלחמת מצווה. יש שני סוג מלחמות שעם ישראל יוצא אליהם: מלחמת רשות ומלחמת מצווה. מה זו מלחמת רשות?  כשעכשיו אחד המלכים רוצה לכבוש עד מדינה כדי שיתנו לנו מס. לא הכרחית, פשוט יוצא למלחמה - זו מלחמת רשות. בזה לא מדובר עכשיו, אנחנו נמצאים עכשיו במלחמת מצווה.

עם ישראל נמצא במלחמה על הקיום שלו, יש מהצפון, מהדרום, מכל פינה, לצערנו ראינו שגם בלוד, ביפו, בחיפה, בעכו. "מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ" (ישעיהו, מט, יז),ממש מתוך המדינה עצמה, אנשים שנהנים מן המדינה, נהנים מכל מנעמי השלטון והמדינה, הם בעצם קמים עלינו, קמים נגדנו, נגד היהודים, פשוט שונאים יהודים. זו מלחמת מצווה, אנחנו יוצאים כדי להגן על ארץ ישראל, להגן על עם ישראל. והרמב"ם אומר, חשוב שנדע את זה, כשאדם יוצא למלחמת מצווה אסור לו לפחד. ואם הוא מפחד הוא עובר על לאו דאורייתא "אַל־יֵרַ֣ךְ לְבַבְכֶ֗ם" (דברים, כ', ג'). ומובטח לבן אדם שלא מפחד אלא יוצא למלחמה, מדובר על חיילים וגם עלינו, אנחנו נמצאים כרגע במלחמה, המלחמה פרושה כמעט על כל הארץ, טילים מגיעים כמעט לכל רחבי הארץ. 

 

"וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם"

בזמן הזה צריך לעשות את מה שפיקוד העורף אומר, לרוץ למקלטים, לרוץ לממ"ד, "וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם" (דברים, ד', ט"ו), כל אחד ואחד מחויב לשמוע בקול הרשויות, החוקים והכללים שלהם באים להגן על נפשנו. אדם שנמצא במקום פתוח, הסיכוי שיקרה לו משהו גבוה הרבה יותר מאשר אדם שנמצא בממ"ד, במקלט, במרחב מוגן, תחת בטונדות וכו'.

 

אין עוד מלבדו

אבל לפחד? בשום פנים ואופן אסור. למה? "אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר. הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד" (תהילים, כ', ח-ט). זה זמן שכל אחד ואחד צריך להתחזק בדבר אחד, אני בידים של אבא. לא משנה איפה אני נמצא, אני בידים של אבא. יש אזעקה? אני בידים של אבא. אין אזעקה? אני בידים של אבא. יש טילים? אני בידים של אבא. אין טילים? אני בידים של אבא. בכל פינה וזווית על פני כדור הארץ, "כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי" (תהילים, קל"א, ב'),יהודי נמצא בידים הקדושות והטהורות של בורא עולם, ובורא עולם שומר את מי שבוטח בו, שנאמר: "וּבוֹטֵ֖חַ בַּיהֹוָ֣ה יְשֻׂגָּֽב" (משלי, כ"ט, כ"ה). התרופה הכי טובה לחרדות זה פשוט מאוד אמונה בבורא עולם, שאין עוד מלבדו של הקדוש ברוך הוא.

הטילים זה בורא עולם, הערבים זה בורא עולם, הפצצות זה בורא עולם, החיים והמוות ביד בורא עולם. אין עוד מלבדו של הקדוש ברוך הוא בעולם, וזו הסגולה החזקה ביותר בעולם. 

 

הבטחה מהקב"ה

הרמב"ם אומר שמי שלא מפחד ושם הכל מהצד ושם ביטחונו בקדוש ברוך הוא, מובטח לו שייצא בחיים ויזכה לעולם הזה ולעולם הבא. מי שעכשיו, בזמן הזה, מתחזק בלבבו באמונה בקדוש ברוך הוא, שהקדוש ברוך הוא שומר את מי שמאמין בו, שהקדוש ברוך הוא שומר את מי שבוטח בו, שהקדוש ברוך הוא ישמור שלא יאונה לו כל רע. כמו שאמר דוד המלך: "גַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי".(תהילים, כ"ג, ד')
 

"אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ יַעְזֹרוּ וּלְאָחִיו יֹאמַר חֲזָק." (ישעיהו, מ"א ו')

הרב עובדיה היה אומר בזמן טלים לא לשכוח את המסכנים, יש אנשים מבוגרים, אנשים זקנים, אנשים נכים שלא יכולים להגיע. אם יש לך אפשרות לעזור לאדם כזה להגיע למקלט או למרחב מוגן, חובה עליך לעשות את זה. אם אתה בזמן אזעקה רואה אנשים שנתקעו ברחוב, תקרא להם לביתך. זה "ואהבת לרעך כמוך", זה חובה עלינו לעשות את זה.

 

לא לדאוג

"וְגָבַר יִשְׂרָאֵל" (שמות, י"ז, י"א),עם ישראל ינצח, זו הבטחה. הוא תמיד מנצח. אתם יודעים למה? "אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר". עם ישראל בא עם כוח של תורה. המלחמה עכשיו של צה"ל, הטייסים, שהשם ישמרם ויחייהם, הולכים איתם מיליוני שעות של תורה, של תהילים, אברהם יצחק ויעקב הולכים איתם. זה לא אנחנו, מי אנחנו בכלל? עם ישראל זה כוח התורה, לומדים בארץ ישראל מיליארדים של שעות תורה, מיליוני שעות של מסירות נפש, של גמילות חסדים, של אהבה, של טוב, של רחמים. כל המלאכים הללו עולים אל פני הקדוש ברוך הוא ומסנגרים על עם ישראל.

מי יכול לנצח אותנו? וברוך השם אנחנו רואים, בכל המלחמות ניצחנו, יצאו כשידינו הייתה על העליונה. יש אבידות לצערנו הרב, בגלל שאנחנו לא תמיד מסתדרים אחד עם השני, אבל בסופו של דבר עם ישראל ינצח, ולא משנה נגד מי אנחנו נלחמים. אין לי צל ספק בעניין. לא אנחנו חזקים או לא חזקים, לעם ישראל יש הבטחה מהקדוש ברוך הוא: "כִּי לֹא יִטֹּשׁ יְהוָה עַמּוֹ וְנַחֲלָתוֹ לֹא יַעֲזֹב" (תהילים, צ"ד, י"ד). הקדוש ברוך הוא לא יעזוב את עם ישראל לנצח. ואנחנו רואים את התקומה הזו, תחילת הגאולה התחילה כבר, ארץ ישראל.
 

קחו על עצמכם קבלה

אם אתם רוצים שהחיילים שלנו יצליחו, כל אחד ואחד, אני מבקש בכל לשון של בקשה שיקבל על עצמו קבלה בגלל המצב המתוח במדינת ישראל. אנחנו מראים לקדוש ברוך הוא, אם אנחנו לא חוזרים בתשובה, מתקנים את המעשים שלנו, סתם הקדוש ברוך הוא הביא לנו את המלחמה עם החמאס. שהקדוש ברוך הוא יאמר די לצרותינו: 

קבלה ללמוד הלכות לשון הרע כל הזמן, 
מי שלא שומר שבת - להתחזק בשמירת שבת (לא לנסוע בשבת, לא להדליק אש בשבת, לא לגעת בחשמל בשבת)...
הנחת תפילין
שיעורי תורה כל יום באופן קבוע
להתלבש בצניעות
למחוק תמונות לא צנועות מהאינסטגרם וממקומות נוספים - זו קבלה אדירה עכשיו
כשרות

אנחנו באים בכוח המעשים שלנו, המעשים הטובים שלנו הם אלו שינצחו את הקרב. כשאותו טייס צריך לפגוע במטרה, הסיעתא דשמייא שתהיה לו ביד תלויה בנו, היא תלויה במעשים הטובים שלנו. זה הזמן של כל אחד ואחד לקבל על עצמו קבלה אמיתית וטהורה. ומי שכבר מקיים את המצוות, בבקשה שיקבל על עצמו קבלה אמיתית: לקבוע עיתים לתורה, שלוש תפילות ביום בכוונה ובמניין, ואולי הקבלה החשובה ביותר: כל יום הלכה בהלכות לשון הרע - שנאת חינם החריבה את בית המקדש ואהבת חינם תבנה את בית המקדש.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות