חלומות

אין חלום בלי אמת

הרב יאשיהו פינטו שליט"א: אם בן אדם חלם שהוא מנודה, כשהוא מתעורר עליו ללכת לעשות התרת נדרים וחרמות.


02/11/21 | כ"ז חשון התשפ"ב
הרב יאשיהו פינטו שליט"א

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:


גם כשאדם ישן הוא שולט במעשיו

אדם, גם כשהוא ישן, שולט על המעשים שלו. הוא שולט על הדברים שלו, יש לו שליטה על עצמו. גם השינה היא תהליכים, יש בשינה שעתיים שאדם ישן וחוזרים על עצמם במחזוריות אצל האדם. השעתיים הללו, אם אתה ישן אותם, אתה קם ערני. אם אתה לא ישן את השעתיים הללו, כי לפעמים הם מסתובבים במחזוריות ובאים לאדם בצהרים ובבוקר, אדם יכול לישון גם 10 שעות ולקום עייף.

 

באיזו רמה אתה ישן?

השינה היא כמו מטוס שממראי לאט, לאט, לאט. יש אדם שישן על רמה 2 - ואז הוא כל היום עייף וקשה לו לקום. יש אדם שעולה לרמה הגבוהה ואחר כך יורד ויוצא מן השינה. ויש אדם שגם השינה שהוא ישן, אינה שינה עמוקה וחזקה. אין לו את השעתיים שסוגרות את שנת הלילה. כל אדם צריך את השעתיים הללו שסוגרות את שנת הלילה. אדם יכול לישון 8 שעות, אם אין בפנים את השעתיים הללו שזזות לאורך 24 שעות היממה, האדם מתעורר ויום שלם הוא עייף גם אם ישן 10 שעות.

 

אין חלום בלי אמת

לבן אדם יש כוח לשלוט על כל מה שהוא עושה, גם בשינה שלו. ולכן, 'הבן איש חי' אומר שבן אדם שחלם וישן שמישהו מנדה אותו או שם אותו בנידוי, צריך לקום בבוקר וללכת לעשות התרת נדרים, לעשות התרת חרמות ונדרים. מדוע? כי אולי הוא חלם את הנידוי הזה והנידוי הזה נכון. אין חלום בלי אמת, הוא צריך לעשות התרת נדרים, התרת חלומות אפילו שזה היה בחלום. אין חלום בלי אמת. כל חלום שאדם חולם יש בו משהו מן האמת. כי גם בחלום יש לאדם כוח בדברים.

יש חלומות שאדם חולם כי זה חלומות שווא, הוא חשב מחשבות שליליות, הוא אכל דברים לא טובים ואז זה עולה לראש, חלומות. אבל כל חלום יש בו אמת. הגמרא אומרת, כל חלום אדם יצפה 22 שנה שחלום מתקיים. ולכן אדם צריך לדעת שגם בשינה, גם בכל דבר, יש לאדם שליטה בדברים שהוא עושה.

חוששים מחלום רע? מתקשים להרדם? נסו את זה >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא חלומות
X
  • © כל הזכויות שמורות