בריאות

החורף כבר כאן, כך תחזקו את מערכת החיסון שלכם

הקב"ה ברא בעולמו תרופה ייחודית למחלות החורף הרבות- פירות ההדר. הנה חמישה מרכזיים שבהם


30/01/22 | כ"ח שבט התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>


החורף כבר בעיצומו, הגשמים כבר כאן ואף השלג הגיע לביקור קצר... בעונת החורף נמצא על העצים את פירות ההדר, ומבין הפירות המוכרים בחרנו להביא בפניכם כמה שכדאי לכם לצרוך בתדירות גבוהה, בשל היותם בעלי ערכים תזונתיים ותכונות חיוביות נוספות.


התפוז


הוא הפך להיות מלך הפירות בחורף, ולא בכדי. בתפוז יש ויטמין C בכמות גבוהה במיוחד, וכמו כן הוא מכיל אשלגן, נוגדי חמצון, חומצה פולית וסיבים תזונתיים. כל אלו מסייעים במזעור נזקי השמש, הפחתת קמטים ומגביר את ייצור הקולגן. אולם יתרה מכך, הרכיבים שמנינו לעיל מסייעים לה]חתת הכולסטרול ה"רע" (LDL) ולהורדת לחץ דם, מוריד את הסיכויים לחלות בשבץ ותורם להורדת ערכי הסוכר בדם. כמו כן הוא תורם לשיפור פעילות המעיים.


קלמנטינה


היא אמנם קטנטנה, אך עשירה במינרלים וויטמינים כמו: ויטמין A, ויטמין C, ויטמינים מקבוצת B, אשלגן, מגנזיום, סידן וסיבים תזונתיים. הקלמנטינה תורמת לוויסות לחץ הדם, מסייעת במניעת סרטן הכבד ואף תורמת לתחושת שובע ומפחיתה את כמות האינסולין בגוף. מסייעת אף להקלה בעצירות.


בננה


לא סתם מכונה הפרי הצהוב והמוכקר "פצצת אנרגיה צהובה". הבננה מכילה כמות נכבדה של סוכרים המעניקים אנרגיה זמינה ומיידית. דיעה רווחת טוענת כי הבננה גורמת לעצירות, אולם זוהי טעות מכיון שהיא מסייעת לפעילות מעיים תקינה. הבננה אף עשירה בכמות גבוהה של ויטמינים מקבוצת AוB, אשלגן, ברזל וזרחן.


קיווי


לא רבים יודעים כי הפרי הירקרק מכיל בתוכו כמויות גבוהות ביותר של ויטמין C, התורם רבות לשיפור מערכת החיסון. יש האומרים כי הקיווי הוא אנטי אלרגני, ולכן הוא מבסייע במניעת שיעולים והפחתת התקפי אסטמה.


גויאבה


הפרי הפחות חביב הזה עשיר מאוד ברשימה ארוכה של רכיבים חיוניים התורמים בין היתר לחיזוק פעילות שריר הלב,
לחיזוק מערכת החיסון, ויטמינים מקבוצת B המסייעעים רבות לפעילות תקינה של מערכת העצבים והעיכול, להגברת הריכוז וגם לבריאת העור והשיער. אכילת גויאבה אחת ביום ביכולתה לשפר את איזון לחץ הדם, פעילות בלוטת התריס ומניעת הצטננות. כמו כן מסייעת הגויאבה בשיפור מראה העור ולעיכוב סימני הזדקנות.


חורף בריא!

 

סגולהלבריאות מאת הרב יהודה סעדיה:

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות