צדיקים

שנה ללכתו: אספנו עבורכם 10 עובדות מרגשות על הרב אורי זוהר זצ"ל

הרב אורי זוהר זצ"ל: "אגלה לכם סוד גדול. רק לכם אני מגלה את זה. אם מדברים עם הקדוש-ברוך-הוא, הוא עונה! אם יש לך עיניים לראות ואוזניים להקשיב, אתה רואה ושומע איך הקב"ה מוביל אותך"


21/05/23 | א' סיון התשפ"ג
שנה ללכתו: אספנו עבורכם 10 עובדות מרגשות על הרב אורי זוהר זצ"ל

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

1. הרב אורי זוהר זצ"ל, שהלך לעולמו בג' סיון תשפ"ג, היה בעברו איש תרבות, שחקן ואמן אלוויזיה מפורסם ביותר. באופן מפתיע, בסוף שנות ה-70 החליט לחזור בתשובה ונטש את כל הקריירה המפוארת שלו. 

2. הרב זצ"ל גר בשכונת מטרדסדורף בירושלים ועשרת ילדיו גדלו בבית של תורה.

3. "עשיתי תשובה כי לא הסכמתי להיות 'פרייאר'. בורא-עולם שלח לי את הרבי שלי, הרב זילברמן, הוא הסביר לי מה-זה-יהודי", אמר הרב אורי זוהר זצ"ל בשיחה לישיבת "ברכת חיים".

4. על האושר אמר: "באתי מעולם שלא היה חסר לי מאומה מבחינה חומרית, היינו אנשי 'בוהמה', אנשים ציפו מאתנו שנשבור את כל המוסכמות, לא הייתה לנו שום מסגרת שחייבה אותנו, והיום - אתם רואים אותי: אין לי לא אוטו ולא וֶסְפַּה ולא אופניים ואין לי כלום. אבל יש לי הכול! אין מאושר ממני. להיות מאושר זה לדעת שעכשיו פה הקב"ה נמצא. שעיניו פקוחות על כל אדם ואדם והשגחתו בכל רגע. זה מצב תמידי של להיות עם הבורא עולם".

 

לסגולה מיוחדת לעילוי נשמתו של הרב אורי זוהר זצ"ל לחצו כאן>>

https://www.tehillim-center.co.il/article/7524

 

5. על הרגע בו השתנו חייו סיפר: "אני זוכר שיצאתי מהבית של הרב זילברמן בשערי-חסד. אני, הוא אמר לי, אני האדם הכי מאושר בעולם. הסתכלתי עליו ואמרתי, מה הוא מבלבל את המוח? אני גרתי אז בוילה ביפו, מול הים, כל היום הסתובבתי בחוף שרתון, והוא יושב פה בחדר ישן בבית מקולף, ואם לא היו לו ספרים מהרצפה עד התקרה אני חושב שהתקרה הייתה קורסת... והוא אומר שהוא מאושר? על מה הוא מדבר? ואני מחכה כבר לרגע שאני אצא מהחדר הזה... די. שנחזור כבר לים. לחופש, אבל הוא הוכיח לי את האמת. אני זוכר שאמרתי לעצמי: אורי, לא יעזור לך שום דבר בעולם, זו האמת! וזה היה הרגע הכי קשה שלי בעולם! כי אחרי שהבנתי שזו האמת, ויש גן-עדן ויש גיהינום, ויש שכר ועונש, ויש עולם הבא, ופה זה הפרוזדור, אז מה אני עושה? מה עושים? מה יהיה? שאני אשים כיפה על הראש? אין מצב. הסתכלתי בראי ואמרתי: אני לא שם את הדבר הזה גם אם יש מיליון גיהינומים... תפילה? מה פתאום. שבת? איך אפשר?".

"ישבתי ואמרתי: 'אני לא מסוגל. שום דבר'. אבל ידעתי שיש בורא לעולם, אז אמרתי לו: 'תראה, אני לא מכיר אותך, ככה ממש דיברתי אתו, אבל מה אני אעשה והוכיחו לי שאתה 'יש', שאתה קיים, שהתורה אמת, ויש לי אחריות על אשתי ועל הילדים שלי, ואני מבין שזה אמת, אבל אתה רוצה ממני משהו שאני לא מסוגל... תעזור לי'.

"נו, ומה קרה? הקב"ה הוליך אותי. הוא שלח לי מחשבה: קשה לך, אז תמצא משהו קל, שאתה מסוגל, אבל אותו תקבל בצורה מוחלטת... חיפשתי מה אני יכול לעשות. את המצווה הכי קלה בתורה. מצאתי מצווה קלה: להדליק שני נרות לפני שבת... פעם אחת בשבוע, שני נרות שבת, עם ברכה... 20 שניות בשבוע. וזהו. אבל לכל החיים. יהיה מה שיהיה זו קבלה מוחלטת.

"וזו הייתה ההתחלה. צריך להשתדל להראות לקדוש ברוך הוא שאנו רציניים. אחרי זה כבר לבשתי ציצית, כמובן בלי שכולם רואים, ואפילו התחלתי להתפלל. אני זוכר שבאתי לרב זילברמן ואמרתי לו שיגלה לי מה המינימום של תפילה. הקו האדום. רק כדי לא להיות בגיהינום. לא אכפת היה לי להיות בגן-עדן אפילו בשורה האחרונה, אפילו להרגיש בגב את החום של הגיהינום... מינימום של תפילה... תפילין, שמע ישראל ושמונה עשרה".

6. על חשיבות השכל בעבודת ה' אמר הרב זצ"ל: "באתי מעולם שהיה בו הכל. היום אין לי לא אוטו, לא וספה ואפילו לא אופניים – ואני מאושר. אני מעיד עלי שמים וארץ שזה אמת. אם יגידו לי אל תתפלל שחרית, אתם יודעים מה? לא שחרית, ערבית! שזה 'רשות', אם יגידו לא להתפלל פעם אחת 'מעריב' ואקבל בתמורה לא 500 מיליון דולר אלא כל הון שבעולם, זה אפילו לא ניסיון בשבילי... מה אעשה עם כל ההון שבעולם? אוכל ארבע ארוחות ביום? אשן על שתי ספות? אבל להפסיד 'מעריב' אחד זה חור בעולם הבא שאי אפשר לסתום לעולם! אני עבדתי עם השכל שלי. השלטתי אותו עליי, כמו שאומר הרמב"ם שהשכל הוא אמצעי לדביקות בהשם. יש לי 'דיבור' עם הקדוש-ברוך הוא'...".

"אגלה לכם סוד גדול. רק לכם אני מגלה את זה. אם מדברים עם הקדוש-ברוך-הוא, הוא עונה! אם יש לך עיניים לראות ואוזניים להקשיב, אתה רואה ושומע איך הקב"ה מוביל אותך. לא לאן שאתה רוצה אלא לאן שטוב לך. אין אבא שאוהב את בנו יותר משהקב"ה אוהב אותנו, כל אחד ואחד מאתנו".

7. הרב אליעזר סורוצקין ספד עליו בראיון ל"כיכר השבת" ואמר:

"כשהיינו מדברים בלימוד הוא היה מדבר כמו בן תורה שלמד בבריסק. הוא היה אדם גדול שנהג לבטל את עצמו בפניהם של גדולי ישראל. אני זוכר שפעם אחת רצינו שהוא יעשה משהו שהוא לא רצה לעשות, ואז הוא הציע שנלך לשמוע את דעתו של מרן ראש הישיבה דאז הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, ובכניסה הוא אמר לו כך: 'ראש הישיבה, אני לא רוצה לשמוע את מה שראש הישיבה אומר, אלא לעשות את מה שראש הישיבה עושה, וזה לשבת וללמוד'.

"אני זוכר שהראש ישיבה ענה לו שיש לו חיוב לעשות את המעשה, ושאם לא כן הוא נחשב בגדר עריק ממש, וכשהוא שמע את התשובה לא היה לו אפילו רגע אחד של היסוס. זה היה הרב אורי זוהר. אני חושב שאם התאבלנו לאחרונה על מרן שר התורה, כעת אנחנו אבלים על שר הקירוב".

8. עוד אמר עליו: "הרב אורי זוהר ניצל כל דקה ללימוד ולניצול הזמן ואין אלא לומר שהוא היה שר התשובה בכך שהוא נתן את השראתו לחוזרי בתשובה רבים שראו בו דמות למופת.

"הוא הנחיל מורשת מאד ברורה בנושא החזרה בתשובה ובנושא היחס לחוזרים בתשובה שהיה כל כך קרוב אליו, עד כדי כך שהוא היה נותן לי הוראות ברורות ולא התייעץ איתי כשעל הכף עמד נושא של קבלת ילד, בן לחוזרים בתשובה למערכת החינוך של החינוך העצמאי".

9. "אתה חושב לפעמים מה היה קורה לך אם לא היית חוזר בתשובה?", שאלו אותו בראיון ל'ynet'.

"זה היה נגמר רע מאוד", הוא ענה. "איפה הייתי חולם על קשר כזה עם ילדים כמו שיש לי היום? איפה הייתי חולם על התקדמות עצמית, אמיתית? יכול להיות שהייתי מתקדם בסרטים, יכול להיות שהייתי עושה עוד קולנוע, אבל ודאי שחיי משפחה לא היו לנו. איפה הילדים היו זרוקים היום אני לא יודע".

10. עוד נשאל באותו ראיון: "יכול להיות שיום אחד תבוא ותגיד, סיימתי את הפרק הזה, אני חוזר לחיים החילוניים?".

והרב זצ"ל הגיב בתקיפות: "לא יכול להיות דבר כזה. שמרצוני אני? בחיים לא. בחיים לא אעזוב את התורה. בחיים לא".

 

לסגולה מיוחדת לעילוי נשמתו של הרב אורי זוהר זצ"ל לחצו כאן>>

https://www.tehillim-center.co.il/article/7524

 

צפו בתלמידו של הרב אורי זוהר זצ"ל, הרב דן טיומקין, מדבר עליו:

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

צדיקים

סגולת היום: יום הילולת הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל

צדיקים

הסגולה של היום: יום הילות הרב מאיר אבוחצירא זצ"ל

צדיקים

סגולת היום: יום הילולת הצמח צדק

צדיקים

אל תחמיצו את סגולת היום: יום הילולת האלשיך הקדוש

צדיקים

סגולת היום: יום הילולת רבי אלחנן יוסף הערצמאן זצ"ל

צדיקים

הסגולה של היום: יום הילולת מרים הנביאה

צדיקים

מדוע בכה הרב שטיינמן זצ"ל? סיפור מרגש ונוגע ללב

צדיקים

אל תחמיצו את הסגולה הגדולה להיום: יום הילולת הרב יוסף חיים זוננפלד זצ"ל

צדיקים

שימו לב לסגולת היום: הילולת הרב אלכסנדר זיסקינד מהוראדנא זצ"ל

צדיקים

אל תפספסו את סגולת היום: יום הילולת החיד"א

צדיקים

סגולת היום: יום הילולת "הכלי יקר" - רבי שלמה אפרים מלונטשיץ זצ"ל

צדיקים

הסגולה הגדולה של היום: יום הילולת רבי אברהם אבן עזרא זצ"ל

צדיקים

אל תחמיצו את סגולת היום: יום הילולת הרב יעקב אדלשטיין זצ"ל

צדיקים

סגולת היום: יום הילולת רבינו הט"ז - הרב דוד הלוי סגל זצ"ל

צדיקים

אל תפספסו את הסגולה: יום הילולת הרב ישראל מסלנט זצ"ל

עוד מאמרי תוכן בנושא צדיקים
X
  • © כל הזכויות שמורות