החיזוק היומי

החיזוק היומי: אין עוד מלבדו

כל אדם הבא לכאורה להזיקך הוא שליח של הבורא, אם תראה לבורא שאין עוד מלבדו, שהכל תלוי רק בו, תוכל להניס כל בעיה שיש לך, רק תאמין, אל תחשוש, תבטח בבורא ותראה ים של ישועות


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

באחד הימים הגיע בבהלה לביתו של יוסף דוב סולובייצ'יק מבריסק אחד הסוחרים שבעירו וסח בפניו את דאגתו: "כבוד הרב, המשטרה המקומית עורכת עתה חיפושים אחרי סחורה מוברחת, קבוצות של שוטרים עוברות מחנות לחנות ובודקות את הסחורה הנמצאת בה, האיש שבחנותו תימצא סחורה מוברחת צפוי לעונש של שנים ארוכות של מאסר, גדול פחדי עד מאד, שכן חנותי מלאה סחורה מוברחת, מה אעשה כעת?"

כששמע רבי יוסף את דבריו הכניסו לחדר לימודו, הוציא מארון הספרים את ספר "נפש החיים" של הרב חיים מוולוז'ין והחל ללמוד עם האיש את הסגולה הנפלאה שכתובה שם - "בעת שמתרגשת על אדם צרה, ישים בטחונו רק בה' יתברך, ויכניס בלבו שאין עוד מלבדו ואין שום כח בעולם מלבד כוחו של הבורא יתברך..."

לאחר כחצי שעה של לימוד הופיעה בבית הרב אשתו של בעל החנות ובפיה בשורה: "ניצלנו!" וכשקולה נרגש סיפרה, שהשוטרים סיימו זה עתה את בדיקת החנויות באזורם, ועל החנות שלהם דילגו...

"מיקום החנות הוא בחצר גדולה שמכל רוחותיה היו חנויות, והשוטרים עבדו שעות רבות ועברו מחנות לחנות, עד שהתעייפו ועצרו לנוח ולאכול. כדי שיידעו היכן להמשיך אחר ההפסקה, עשו סימן על חנותנו, משנגמרה ההפסקה התעורר ויכוח בין השוטרים האם הסימן מציין את המקום שבו סיימו את מלאכתם לפני ההפסקה, או שמא זהו סימון של החנות אשר ממנה עליהם להתחיל את המלאכה מעתה, לבסוף הוכרע הויכוח כדעת האומרים שחנותנו כבר נבדקה, ובדרך זו עזר לנו הבורא וניצלנו", סיימה האשה בקול נרגש מגודל הנס..." (רבי יצחק זאב סולובייצ'יק)

אדם עובר בחייו מסע ארוך, עליות וירידות, שמחה ויגון, כל מהלך חייו הוא נתון למצבי רוח משתנים. מצבי הרוח באים כתוצאה מאירועים שונים בחייו.

אם נסגל לעצמנו את מאמרו של הרב חיים מוולוז'ין שבכל דבר נצייר את שמו של הקב"ה, נכניס לדעתנו שאין עוד מלבדו, שהשליטה בעולם שייכת לו, נוכל להמתיק מעט את הגלולות המרות בחיינו.

אומרים חז"ל: "אדם הנמצא בזמנים של חושך - בעוני, בחולי במחסור, בנפילה או במקום סכנה, יצייר בדעתו את שמו של הבורא וממילא הבעיה תעבור כאילו לא הייתה..."

כשאדם מכניס לתוך חייו את הימצאותו של הבורא, שהוא השליט על כל דבר שזז בעולם, הוא היה, הוא הווה והוא יהיה, שאין עוד מלבדו, שבכוחו להוציא אותו מכל בור, מכל קושי ובעיה, יזכה ודאי להינצל מכל הבא להזיקו, יזכה לרוב נחת, שלווה ורוגע.

כל אדם הבא לכאורה להזיקך הוא שליח של הבורא, אם תראה לבורא שאין עוד מלבדו, שהכל תלוי רק בו, תוכל להניס כל בעיה שיש לך, רק תאמין, אל תחשוש, תבטח בבורא ותראה ים של ישועות.

מי שאמר והיה העולם, יאמר לצרותנו די, רק נראה לו שאנו מאמינים שהוא בעל הבית של העולם...
 

צפו בשיעורו של הרב שלום ארוש שליט"א - "אין עוד מלבדו":

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות