החיזוק היומי

בזכות זה זכה עם ישראל לחזור אל הכותל

כוחו של הרצון לזכות את האם בבן שיהיה נביא ואת עם ישראל בירושלים השלמה


02/06/19 | כ"ח אייר התשע"ט
ירושלים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

ארבעים שנה לפני שנולד שמואל הנביא, יצאה בת-קול מהשמים והכריזה: "עתיד לעמוד צדיק אחד ושמו שמואל". הודעה זו התפרסמה בעם ישראל וכל הנשים אשר ילדו בנים קראו להם "שמואל" בתקווה שבנן יהיה הצדיק. בת קול המשיכה לתת את קולה, וכך היו הנשים יודעות שעדיין לא נולד שמואל והמשיכו לתת את השם שמואל לבניהן. בחלוף ארבעים שנה, כשנולד שמואל בן חנה, פסקה בת הקול וידעו כל ישראל כי נאמן שמואל לנביא.

אמרו חז"ל: "כל אותן הבנים שאימותיהם קראו לילדיהם 'שמואל' זכו לנבואה" ועל זה נאמר: "מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן בְּכֹהֲנָיו וּשְׁמוּאֵל בְּקֹרְאֵי שְׁמוֹ קֹרִאים אֶל ה' וְהוּא יַעֲנֵם" (תהילים צט', ו') - מפני שנקרא שמם שמואל הם קיבלו נבואה.

המדרש סיפר לנו על בת הקול שיצאה מהשמים, ועל שמואל הנביא שיצא מרחם אימו עם ייעוד להיות נביא בישראל. מדוע לספר לנו מה קרה לפני הולדת שמואל, אם נשמת שמואל כבר נבחרה להיות נביא, מדוע להשלות את נשות ישראל?

חז"ל רצו ללמד אותנו מהו כוחו של רצון - כל אישה חפצה שבנה יהיה הנביא הבא, כל אישה התפללה לזה, קיוותה וחלמה, אף שבאמת הסיכוי לכך קטן מאד. בזכות רצונן של הנשים ללדת את הצדיק שמואל, זכו שבניהן יהיו גם הם נביאים.

היום יום ירושלים, יום בו אוחדה העיר, היום הזה מסמל את כוח הרצון, התקווה והנבואה. כל אחד מישראל קיווה ורצה לחזור אל הכותל המערבי, לשהות במחיצתו ולנשק את אבניו. מה יצר את הכוח הזה, את הנבואה שהתגשמה? הרצון! כשיש כוח רצון מקבלים סיוע, כשאין כוח רצון אין כוח בכלל.

כולנו בעלי תקווה להצליח, להיבנות, לפרוח, להגשים את חלומותינו, אנו חייבים להטמין בקרבנו רצון. כשיש לך רצון יש לך גם דרך, אתה סולל לך את הדרך להצלחה שלך.

בכל דבר בחיים צריך ברכת שמים, כשיש לך רצון, בורא עולם מושיט לך את היד להצלחה, לכן גם אם לא הצלחת, נפלת, אל תתייאש, יש לך משענת גדולה, קום והמשך הלאה, אל תבכה על העבר. נסה למנף את הכוחות לעתיד, במקום להשקיע בעבר.

(ספר החיזוק יומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות