החיזוק היומי

הברכה שלך בדרך אליך

הרבנים החליטו לא לוותר על פת שחרית, ובעקבות כך איחרו לפגישה, האם היה נכון לפעול כך?


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

באחד הימים הרב מקוממיות ורבי ישראל פוזנער נסעו ללונדון עבור "קרן השביעית". אחת ממטרות הנסיעה הייתה פגישה עם גביר גדול. זו הייתה השנה הראשונה שהצליחו לקבוע תור אצלו. זמן הפגישה נקבע לשעה שתיים עשרה בצהריים בדיוק, והדרך ברכבת ממקומם היא יותר משעה.
 
בבוקר של אותה פגישה, התפלל הרב מקוממיות את תפילת השחרית באריכות כדרכו ועמד בדבקות והשתפכות הנפש. לעומתו רבי ישראל הזדרז, גמר את תפילתו וחיכה שהרב יסיים כי הזמן מתאחר.
 
אולם הרב מקוממיות היה עסוק בתפילתו ובשעה אחת עשרה סיים להתפלל, הניח תפילין של רבינו תם ולמד תורה.
 
רבי ישראל פנה אליו ואמר שמאוחר מאוד וחייבים הם מיד לצאת לדרך. אמר לו הרב מקוממיות: "בשביל התור אצל הגביר נוותר היום על פת שחרית...?" השניים התעכבו והגיעו אל הגביר בשעה שתיים בצהרים.
 
מרחוק ראו השניים את ביתו של הגביר חשוך מבפנים. כשהגיעו צלצלו בפעמון, אך אין קול ואין עונה. התחילו השניים לשוב על עקבותם, ורבי ישראל אמר בשברון לב: "איחרנו את המועד, חבל על ההפסד שנגרם לנו".
 
הרב מקוממיות חיזקו בביטחון ואמר לו: "בורא עולם הוא המסדר לאדם בדיוק את זמניו וסדריו".
 
כשפנו לצאת מפתח הבית, נעצר לידם רכב וממנו יצא הגביר. כשהבחין בהם החל להתנצל: "שכחתי לגמרי מהפגישה שהייתה אמורה להיות היום בשעה שתיים עשרה ומסתמא הרב כבר מחכה שעה שלמה בגללי".
 
הרגיעו הרב מקוממיות שרק הגיע זה עתה. אמר להם הגביר: "בכל זאת הרי נקשתם על דלת ביתי ולא הייתי בבית, צריך אני לפייס אתכם, לכן אתן לכם סכום כפול ממה שהיה בדעתי לתת מתחילה".
 
ביציאתם אמר הרב מקוממיות לרבי ישראל: "נו, אמרתי לך –  בורא עולם הוא המסדר לאדם בדיוק את זמניו וסדריו, אילו היינו מגיעים בשעה היעודה והגביר לא היה שם הייתה מתבטלת הפגישה לגמרי ולא היינו מקבלים ממנו כלום..." ('באר הגן')
 
"וְצִוִּיתִי אֶת בִּרְכָתִי לָכֶם בַּשָּׁנָה הַשִּׁשִּׁית וְעָשָׂת אֶת הַתְּבוּאָה לִשְׁלֹשׁ הַשָּׁנִים" (ויקרא כה', כא')
בורא עולם הבטיח הבטחה לאדם שרק הוא יכול להבטיח - אם תשמור את שנת השמיטה, לא תזרע, לא תקצור, בשנה השישית האדמה שלך תניב תבואה לשלוש שנים... וזוהי ברכת ה'.
 
כשאדם הולך על-פי חוקי התורה הוא גם יקבל את כל הבטחות הכתובות בה. כשאדם מבין שכול דבר המסתובב בעולם מגיע מהמסובב את הכול, שבורא עולם
הוא המסדר לאדם בדיוק את זמניו וסדריו, יזכה ל"וציוותי את ברכתי".
 
אם מגיעה לך ברכה בעמלך היא תגיע, גם אם ינסו למנוע ממך את ההתקדמות שלך, את פרנסתך, את זיווגך, אם מגיע לך אתה תקבל, אין שום דבר שיוכל למנוע זאת ממך.
 
בורא עולם מסדר לך חיים יפים, אל תהרוס אותם בדאגות ופחדים, הכול מושגח, אין דבר רע יוצא מבורא עולם, אתה זה שחושב שהוא לא טוב.
 
תדאג פחות ותאמין יותר...

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות