החיזוק היומי

על קדושתו של.. שולחן

"במשך כחצי שנה היייתי כלוא בביתי כשבחוץ קרבות עזים. כעבור חצי שנה הסרתי את מחצית השולחן ויצאתי מפתח ביתי. באותו הרגע גיליתי עיירה חרבה ורק ביתי המוגן, על ידי השולחן של רבי ישכר דב, עמד שלם ללא נזק כלל..."


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בעת ששהה רבי ישכר דב בעיר ראצפרט התגורר במקום סוחר שעזב את כל עסקי מסחרו לטובת שימושו של רבי ישכר דב, בכל הזמן ששהה הרב בראצפרט שירתו האיש ודאג לכל מחסורו.
 
לפני שעזב רבי ישכר דב את ראצפרט הוא ציווה כי ייקחו את השולחן עליו ערך את ארוחתו בלילות שבת קודש בעת שהותו בראצפרט ויפרקו אותו. את ארבעת רגליו ציווה לחבר לארבע הפינות שבבימת בית הכנסת בו נהג להתפלל, ואילו את השולחן עצמו ציווה לחצות לשני חלקים, חלק אחד לתת לבעל האכסניה בה שהה בגלותו ואת החלק השני לתת לסוחר שתמך בו ושימש אותו בעת שהותו בעיר. עם נתינת השולחן לסוחר אמר לו רבי ישכר דב: "אתה עוד תצטרך את זה".
 
שנים חלפו, מלחמת העולם השנייה עברה על אדמת אירופה וקרעה אותה לגזרים. לאחר המלחמה הגיע בחור בלגי שמקורו בהונגריה לביקור שורשים בארץ אבותיו ובדרכו הגיע גם לראצפרט, שם פגש מטייל מבוגר שסיפר לו כי הוא זה ששימש את רבי ישכר דב בעת שהותו בראצפרט וקיבל ממנו חצי שולחן.
 
הוסיף האיש וסיפר לתייר: "עם כיבוש הונגריה על ידי הנאצים אגרתי כמות גדולה של מזון בתוך ביתי, סגרתי את החלונות והדלתות, ואל פתח הבית הצמדתי במסמרים את חצי השולחן אותו קיבלתי מרבי ישכר דב שישמש עבורי לביצור ומגן על הפתח.
 
במשך כחצי שנה היייתי כלוא בביתי כשבחוץ קרבות עזים. כעבור חצי שנה הסרתי את מחצית השולחן ויצאתי מפתח ביתי. באותו הרגע גיליתי עיירה חרבה ורק ביתי המוגן, על ידי השולחן של רבי ישכר דב, עמד שלם ללא נזק כלל..."
 
חתיכת קרש הצילה בית שלם מהפגזות, היתכן? לא הקרש הציל את הבית ויושביו אלא מה שהיה על הקרש - שולחן שבת מלא במטעמים, שירים ודברי תורה.
 
יום שבתון יש בכל שבוע, יום בו המלך שבת ונתן לנו זכות והצלה לשבות יחד איתו ביום השביעי, לעשות אותו יום מיוחד, יום משפחתי, יום רוחני יותר.
 
אחד הסממנים של היום הזה הוא שולחן השבת, על השולחן השבת עובר כל השבוע שעבר עלינו, ריחות של אוכל הקיימים רק בשבת, שירי שבת ופנינים מפרשת השבוע. עם שולחן כזה אפשר לנצח מלחמות, עם שולחן כזה אפשר לשאוב כוח וקדושה לשבוע חדש.
 
לא בכל יום יושבים כולנו סביב שולחן אחד, הדבר קורה בשבת, כולנו מסובים בחוויה נעימה ומלכדת.
 
ננצל את היום הזה, את השולחן הזה לשולחן מלכד, מעורר וקדוש, נשאב ממנו ערכים ושמחה, נתקרב ונתגבש. לא נהפוך אותו לסתם שולחן חולין, נכניס בו מטעמים בדמוי שירים ופרפראות, מילים מפרגנות ואהבה, נעשה את שולחן העץ שלנו שולחן חיים, עץ חיים, עץ שיכול להביא אותנו אל החיים האמיתיים.
 
שולחן השבת שלך הוא לא סתם שולחן עץ, הוא שולחן שיביא לך הרבה ישועות וניסים, עשה אותו שולחן מלכים, שולחן שיביא אליו את מלך מלכי המלכים...
 

מתוך הספר "החיזוק היומי" 

קדושה, מה זה בדיוק? צפו בשיעורו המרתק של הרב יוסף מזרחי שליט"א המסביר מהי קדושה:



 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות