מגזין תהילים

נס גלוי: כיצד זכו 26 בנות מעוכבות שידוך להינשא תוך פרק זמן קצר?

סיפור מדהים על ברכת רב צדיק ועל מסירות נפש של 26 בנות, שאינן דתיות, מכה גלים. מעשה מופלא המלמד אותנו על כוחה של הקרבה ומסירות נפש, כדברי חז"ל: "יגעת ומצאת תאמין"


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
זיווג

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

הרב חיים זאיד שליט"א, רב שכונת פרדס כץ בבני ברק, גולל את המעשה המופלא. הוא מספר כי קבוצה של 26 בנות רווקות מעוכבות שידוך החליטה לערוך שבת התחזקות בירושלים. הקבוצה מנתה בנות מכל שכבות הגיל, בת 30 לצד בת 50. הרב התבקש לבוא עם משפחתו ולשבות עמן כדי למסור להן דברי חיזוק ועידוד. הרב ניאות לבקשה, אך לא לפני שהגיע לרבי דוד אבוחצירא לקבל ממנו עצה וברכה.


מה אומרים לבנות מעוכבות שידוך? כיצד ניתן לנסוך בהן תקווה ועידוד? השאלות הללו ניקרו בראשו של הרב זאיד, והוא קיווה למצוא תשובה לדבריו אצל הרב. רבי דוד אבוחצירא האזין לדבריו של הרב זאיד והעניק הבטחה מתמיהה, שכל הבנות יזכו להתחתן עוד השנה בתנאי שיוותרו על דבר אחד. הרב זאיד המשיך להאזין לדברי הרב בסקרנות, ממתין לשמוע מהו התנאי שבזכותו 26 בנות מעוכבות שידוך יזכו להתחתן עוד השנה.

 

"תאמר להן שאם הן רוצות להתארס עוד השנה, שיוותרו על מכשירי הטלפון החכמים והלא כשרים שלהן – אייפון ודומיו"

המשיך רבי דוד אבוחצירא ואמר כי התנאי ההכרחי להתקיימות ברכתו הנשגבה לנישואין הוא ויתור על מכשיר הטלפון החכם שברשותן. "תאמר להן שאם הן רוצות להתארס עוד השנה, שיוותרו על מכשירי הטלפון החכמים והלא כשרים שלהן – אייפון ודומיו", אמר רבי דוד אבוחצירא וחתם בזאת.

 

"איך מבקשים כזה דבר מנשים שאינן דתיות? "

הרב זאיד היה נבוך נוכח דברי הרב; אינו ידע כיצד עליו לגשת לבנות שאינן דתיות ולבקש מהן בקשה כזו. הרב נצר בליבו את דברי הרב וקיווה שיצליח לומר את הדברים לבנות. בסעודה הראשונה של שבת ניסה הרב זאיד למצוא את שעת הכושר המתאימה לבשר לבנות את דברי הרב, אך לא עלה בידו. כך חלפה גם הסעודה השנייה והסעודה השלישית, והרב מתקשה לומר את הדברים. עוד רגע השבת מגיעה לסיומה וכל אחת תחזור לביתה. הרב חש שהוא חייב לבצע את שליחותו ולהביא בפניהן את דברי הרב, כפי ששמע מפיו הקדוש. אם לא עכשיו, אימתי?
לאחר ההבדלה אזר הרב זאיד אומץ, אמר להן דבר תורה והטיל את הפצצה: "'בנות יקרות, יש לי הפתעה בשבילכן', וסיפרתי להן על הקורות אותי אצל המקובל הרב אבוחצירא." הבנות הביטו ברב המומות, ניתן היה לחוש את השקט המתוח באוויר. הרב זאיד המשיך והבטיח לבנות בשם הרב המקובל כי מי שתקבל על עצמה לוותר על המכשיר החכם שברשותה, תזכה עוד השנה להינשא כדת משה וישראל.

 

הדברים מחלחלים בליבן של הבנות והן נחושות בדעתן למסור נפש

לאחר רגעים ארוכים של דממה, ניגשה לרב הבת הראשונה. "פתאום ניגשה אחת הבנות והניחה על שולחני את המכשיר שלה", ציין הרב, והוסיף כי לפתע כל 24 הבנות אחריה ניגשו אליו והניחו את המכשירים שלהן על שולחנו. עיני הרב זאיד אורו לנוכח המחזה המדהים, אך באותה עת הבחין הרב באחת הנשים בקצה האולם שאחזה עדיין במכשירה, מסרבת להיפרד ממנו. הרב הבין כמובן את הקושי הגדול שהיא נמצאת בו ולא רצה להביך אותה.
הרב פנה לצאת לדרכו, נכנס למכוניתו והתכונן לשוב לביתו. לפתע נשמעו דפיקות מהוססות על חלון הרכב. "זו הייתה אותה בחורה, שהתגברה לבסוף על הקושי וביקשה אף היא להפוך לכלה השנה. כעת גם המכשיר שלה היה בתוך השקית שהכילה את כל שאר המכשירים הטמאים", סיפר הרב וחש כי משימתו הושלמה. כעת האמין באמונה שלמה שברכתו של הרב ודאי תישא פרי.
הרב החליט לשמח את רבי דוד ולבשר לו על המבצע, שאותו הכתיר כהצלחה מסחררת כנגד כל הסיכויים. "נכנסתי לרב עם שקית האייפונים, והרב התרגש מאוד ובירך את כל הבנות שבזכות ההקרבה ומסירות הנפש שלהן, יזכו להתארס עד ט"ו באב".

 

הנס מתרחש

ברכתו של הרב ומסירות הנפש של הנשים הסעירו את השמיים, וכך התרחש הנס המופלא: "25 בנות התארסו עד י' באב, והבת שהתמהמה עם מסירת המכשיר שלה, לא זכתה לזה עד אז. אבל זכתה לבסוף, כשבליל ט"ו באב התארסה, והרב אבוחצירא בכבודו ובעצמו נאות להשתתף באירוסיה". סיפור מעורר השתאות על מסירות נפש וניסים.

 

 

צפו בשיעור נפלא בנושא נס וטבע מפי הרב יובל הכהן אשרוב שליט"א

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות