החיזוק היומי

"המתפלל על שונאו נענה תחילה"

איזו עצה מפליאה נתן הרב מקוברין לאדם שבא לבקש ממנו ברכה לפרנסה?


05/01/19 | כ"ח טבת התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

באחד הימים הגיע חנווני אל רבי משה מקוברין זיע"א, והתאונן על מיעוט פרנסתו: "כבוד הרב, פרנסתי דלה מאד, בעוד שלשכני החנווני המוכר את אותה הסחורה יש פרנסה בשפע".

 

אמר לו הרב מקוברין: "אל דאגה, תהיה לך פרנסה ברווח, אולם היא תגיע רק כשתודה להשם יתברך על הפדיון הרב של שכנך החנווני, ותאמר 'ברוך השם שנתן ליהודי פרנסה ברווח'. אומנם בתחילה יהיה קשה לך לומר זאת, אך כשתרגיל את עצמך לכך, תאמר זאת בלב שלם, כמו שנאמר 'בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ לַעֲשֹׂתוֹ', קודם בפיך ואחר כך בלבבך".

 

קשיי הפרנסה מביאים איתם תסכול ודאגות רבות, מציאת העבודה, רדיפה אחרי מקורות פרנסה יוצרים לעיתים מתח נפשי רב וקנאה באחר שמצליח. לפעמים אדם אחר זכה במכרז במקומנו, פתח חנות מצליחה לידנו, התקבל לעבודה שאנו כל כך חשקנו, ואנו, מנסים להאמין, לבטוח, אולם לעיתים המרירות יוצרת בנו שנאה לאדם שהצליח, לזה ש"חטף" לנו את מקור הפרנסה.

 

רבי משה מקוברין נתן לנו סגולה לפרנסה, סגולה שלא רק תפתח לנו שערי שמים אלא תלמד אותנו לאהוב את האחר, לאהוב אפילו את ה"אויב" שלנו - להודות לבורא על שנתן לאדם אחר פרנסה ברווח, להתפלל עליו שיצליח וירווה נחת.

 

אילו האדם האחר היה הבן שלך, חברך הטוב ביותר, לא הייתי שמח בשבילו? לכך כל אדם צריך לשאוף להגיע. הדבר כלל לא פשוט אך אמונה אמיתית שהפרנסה היא רק מהבורא תיתן לנו ואפילו במעט מרגוע.

 

ציווה רבי יחיאל מיכל מזלאטשוב זיע"א לבניו: "התפללו בעד שונאיכם שיהיה להם טוב, כסבורים אתם שאין זו עבודת השם? זוהי עבודה יותר מכל תפילה". אם אתה מודה לבורא על הצלחת האחר, שמח בהצלחתו, מתפלל עליו גם אם הוא השונא שלך, בורא עולם לא יחסיר ממך הדבר, הוא ייתן לך את המגיע לך.

 

מי שאוהב את בן המלך ושמח בהישגיו לבטח ייתן לו המלך כל צרכיו, אם אנו נשמח בהצלחת האחר, בהישגיו של בנו של הבורא, לבטח הקב"ה ייתן לנו שפע רב, ברכה והצלחות רבות...

 

מתוך הספר "החיזוק היומי". לרכישת הספר השני של "החיזוק היומי" יש ליצור קשר בטלפון - 0525581133

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות