החיזוק היומי

לדעת לשמוח מתוך הקושי: כיצד ניתן להתמודד עם ייסורים?

אף אחד מאיתנו לא שש ושמח כשמגיעים אליו ייסורים, אולם אם חלילה קשיים וייסורים באו עליך, זכור שהם לטובתך, שהם מנקים ממך כל רבב של חטא, עושים אותך טהור ונקי יותר. במקום לבעוט בהם, נסה להכיל אותם


17/01/19 | י"א שבט התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

באחד הימים הגיע אחד מראשי הישיבות בליטא להתארח אצל האדמו"ר רבי שניאור זלמן מלאדי זצ"ל, בעל ה"תניא". כשנודע לבני הבית שצריך להגיע אליהם אורח כה חשוב, טרחו כולם להנעים את שהותו. בבוקר יום הביקור הסיקו עצים ובישלו בעבורו מרק חם שיחמם את גופו בקור המקפיא השורר בחוץ. הרבנית בישלה ותיבלה את המרק במלח ובתבלין, והניחה את הסיר על האש.

 

ראתה העובדת שסייעה בהכנות וחשבה: "הרי גם אני רוצה ליטול חלק במרק לכבוד האורח החשוב", והוסיפה קמצוץ של מלח. לאחריה הגיעה גם בתו ואף היא חשבה: "מהי תרומתי עבור כבוד התורה?" נטלה קומץ של מלח ותבלין והוסיפה למרק.

 

לעת ערב, כשהגיע האורח, כיבדוהו ליישב סביב השולחן הערוך בכל טוב והגישו לפניו קערת מרק צח וחם. בעל הבית, רבי שניאור זלמן, טעם תחילה מהמרק החם ושיבח את עקרת הבית על המרק הטעים שבישלה. אף הרב טעם מהמרק ומיד פלטו כלעומת שטעם. "מה קרה?" שאל המארח את אורחו הנכבד, "המרק מלוח אינני יכול לאוכלו!" השיב.

 

בעל ה"תניא" הרהר מעט ואמר: "אצל מורי ורבי המגיד ממזריטש למדתי לבטל את חוש הטעם ולאכול רק כי צריך להתקיים ולא כדי להתענג!"

 

אמרו חז"ל: "נאמר ברית במלח: 'וְלֹא תַשְׁבִּית מֶלַח בְּרִית' (ויקרא ב', יג') ונאמר ברית בייסורים בסוף פרשת הקללות, מה ברית האמור במלח, מלח ממתק את הבשר, אף ברית האמור בייסורים, ייסורים ממרקים את כל עוונותיו של האדם ונעשה הוא זך וטהור. טבע הטביע הקב"ה במלח שיהיה בכוחו למתק את הבשר, לרככו ולעדנו, כך הייסורים ממתקים הם את האדם וממרקים אותו מכל חטא ועוון.

 

תכונה נוספת יש במלח –  הוא מטעים את התבשיל. אך תכונה זו היא רק במידה מסוימת, שאם ייתן מלח רב בתבשיל הרי הוא יתקלקל ויימאס. כך הם הייסורים – הם מטיבים לאדם כשהם במידה הנכונה, מיישרים את ליבו, ובגינם מיטיב האדם את מעשיו ('מאור ושמש').

 

הייסורים באים למתק את העוונות ולמרק את הנשמה מכל רבב. אדם הרוצה להתענג בעולם הזה – מתקשה להכיל אותם ובועט בהם. לעומת זאת, אדם המבין את מטרת בואו לעולם – אינו שש בייסורים, אך מבין הוא שהם לטובתו.

 

אמר הרב קוק: "הייסורים בעצמם הם ממרקים את הנשמה. אדם המכיר בהכרה פנימית את האוצר הטוב המונח בייסורים האלו ומקבל אותם באהבה גמורה, דעתו מתיישבת בהם..."

 

אף אחד מאיתנו לא שש ושמח כשמגיעים אליו ייסורים, אולם אם חלילה קשיים וייסורים באו עליך, זכור שהם לטובתך, שהם מנקים ממך כל רבב של חטא, עושים אותך טהור ונקי יותר. במקום לבעוט בהם, נסה להכיל אותם, הם הגיעו משמיים רק לטובתך.

 

מתוך הספר "החיזוק היומי". ניתן לרכוש את הספר השני של  "החיזוק היומי" בטל: 0525581133

 

 

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות