החיזוק היומי

אל תתבייש במי ובמה שאתה

אֵיזֶהוּ חָכָם? – הַלּוֹמֵד מִכָּל אָדָם, הרב לקח את תלמידיו לסיור בשוק והראה להם מה הם יכולים ללמוד מכל מי שפגשו בדרך


22/04/19 | י"ז ניסן התשע"ט
החיזוק היומי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

בעיר אחת התגורר רב גדול בתורה. תלמידים רבים למדו בבית מדרשו, והרב הרביץ בהם תורה ודעת.

 באחד הימים אמר הרב לתלמידיו כי ברצונו לצאת יחד עימם לטייל בשוק. תמהו התלמידים על כך ושטחו בפניו את תמיהתם, אולם הרב נותר איתן בדעתו.

 כשהגיעו אל השוק ראו סבלים בעלי כח הנושאים משאות כבדים בדרכם לחנויות השוק. "ראו את הסבלים הללו" אמר הרב, "מוסר גדול יש ללמוד מהם! הם נושאים משא כבד עד שקומתם נכפפת, אין הם משגיחים בחום או בקור, את עבודתם הם מבצעים... כך הם עמלים כל היום כולו בכל יום. גם אנו, אל לנו להתחשב במאמץ, בחום או בקור. אל לנו להתרפות מעמל התורה אף לא לרגע אחד".

 המשיכו הרב ותלמידיו והגיעו אל בית מסחר. הסוחר היה שקוע בספרי חשבונותיו. על השולחן שלפניו הייתה מונחת צלחת אוכל, אולם הוא לא נגע בה כלל אלא היה טרוד בחישובים ובמספרים. בנו של הסוחר הסב את תשומת ליבו ואמר: "אבא, האוכל כבר קר, מדוע אינך אוכל?" "כשלוש שעות אני מתייגע למצוא היכן יש טעות בחשבונות, חסרים לי שני זהובים...". "רואים אתם תלמידיי" אמר הרב, "הסוחר הזה נעשה עבד לממונו. הוא נותר בלא אכילה ושתיה, מכופף את ראשו שלוש שעות כדי למצוא טעות של שני זהובים! אף אנו, כשאנו מתייגעים בהבנת הסוגיה עלינו לשקוע בכך בכל מאודנו עד שלא נבחין בכלל באוכל או במשקה, ובלבד שיבוא הדבר על הסברו הראוי והנכון! זהו עמל התורה!"

 המשיכו הרב ותלמידיו והבחינו בקבוצת ילדים משתובבים במשחק שלהם. היו בהם שקפצו בשלולית, היו שהתפלשו בעפר."ראו את הילדים הללו, הם עושים מה שליבם חפץ ואין הם מתביישים כלל מפני המלעיגים עליהם. אף אנו, כעוסקים בתורה ובמצוות כחפצינו, אל לנו להתבייש מפני המלעיגים עלינו!" סיים הרב (הרב יוסף חיים).

 יש פעמים בהן אנו מתביישים במעשינו, בעבודה שלנו, במקום מגורים, בכיפה החדשה שמעטרת את ראשינו לראשונה, בחצאית או בכיסוי ראש שזה עתה זכינו לו. הבושה מהסביבה, ממה שיאמרו, איך יסתכלו עלינו, לעיתים לא נותנת לנו להתקדם, לעשות את מה שנכון עבורנו, ואנו נשארים באותו המצב.

 אמר רבי יוסף חיים: "את מעשיך תעשה כמו סבל, סוחר וילד - לא להרפות, לא משנה באיזה מצב אתה נמצא, להתייגע, לא להתייאש, ולא להתבייש". תמשיך במסע שלך לעבר האמת, אל תיפול עקב תקופה לא טובה, אל תצא מן הדרך, אל תתן לסביבה שלך להפריע לך, פשוט עשה את מה שליבך מורה, לך עם האמת שלך, עם האמת של הנשמה שלך.

 יש רבים וטובים שנפלו בגלל הסביבה, בגלל יאוש, או עקב תקופות שפלות, תהיה חזק בדרך שלך, תתרומם ותרים אחרים בתקופות אפורות, תישא את מסע האמת על כתפיך, תקריב מעצמך, ותזכה לסיוע מהשמים, מכתף רחבה, מאבא שירים אותך בידיו ויכוון אותך אל הדרך הכי נכונה וטובה בשבילך.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות