החיזוק היומי

מדוע ניקרו העורבים את עיניו של הסוחר?

מעשה בסוחר אשר הפליג כדי למכור את סחורתו ונפטר בהפלגה


30/05/19 | כ"ה אייר התשע"ט
כיבוד הורים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בן אחד פירנס את אימו האלמנה בכבוד רב. מידי יום דרש בשלומה, הביא אל ביתה דברי מאכל ומשתה, ודאג לכל מחסורה. כך עברו הימים, והאם רוותה נחת מבנה. בחלוף מספר שנים החליטה האם האלמנה להינשא בשנית. הדבר לא מצא חן בעיניי הבן, ואט אט הוא החל לזלזל בכבודה, אימו הפכה להיות בזויה בעיניו, יחסו ניכר בהתנהגותו. לימים, נסע הבן לסחור, הוא הפליג באוניה כדי למכור את סחורתו מעבר לים. באחד הימים טייל הבן על סיפון האוניה והחליק, מעוצמת המכה נפטר הבן במקום. רב החובל הצטער בגינו, אך להושיע לא יכול היה, הוא נטל את גופתו וזרקה לתוך הגלים הזועפים. 

בתום המסע הגיעה האוניה חזרה למקום מוצאה ושם נודע לתושבי המקום כי הבן שנסע לרגל מסחרו מת וגופתו הושלכה לים. ערכו היהודים בדיקות וסריקות מקיפות בכל אזור החוף כדי למצוא את הבן ולהביאו לקבר ישראל. לאחר חיפושים רבים מצאו את גופת הבן על שפת הים, שם תדהמתם הייתה גדולה, כשראו שעין אחת שלו מנוקרת מניקורם של העורבים. עם חזרתם נכנסו אל רב העיר ושאלהו לפשר המראה, השיבם הרב: "אמר שלמה המלך (משלי ל', יז'): 'עַיִן תִּלְעַג לְאָב וְתָבוּז לִיקֲּהַת אֵם יִקְּרוּהָ עֹרְבֵי נַחַל וְיֹאכְלוּהָ בְנֵי נָשֶׁר' - כשאדם מזלזל באביו, מורד בו, לועג לו, בז לאימו, אינו מכבדה, באים העורבים ובני הנשרים ופוגעים בו על שפגע בהוריו... כנראה אותו יהודי זלזל בהוריו..." ('613 סיפורים על תרי"ג')

אחת המצוות השכליות ביותר היא מצוות כיבוד הורים. מצווה שהשכל מחייב שהרי ההורים שלנו נתנו לנו לפעמים את חייהם, גידלו אותנו, חינכו אותנו והעניקו לנו צידה לדרך. אחת הבקשות של ההורים מאיתנו היא: "ילדיי, עשו לנו נחת, אל תצערו אותנו." צער ההורים גדול יותר מצער הקב"ה, עד שאמר הבורא: "מוטב יכבדו את הוריהם ולא אותי." 

כשאתה מכבד את הוריך אתה מכבד בעצם את עצמך ואת בוראך, וכשאתה מכבד את בוראך אתה מאיר את נשמתך. כיבוד הורים היא מצווה הטומנת בתוכה "בית חרושת" למצוות ומעשים טובים, אל תהפוך את "בית החרושת" הזה למקום שומם ולא מנוצל. תכבד את עצם היותם האנשים שהביאו אותך לעולם הזה, ותזכה לאריכות ימים ושנים.

(ספר החיזוק יומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות