החיזוק היומי

פרנסה מן השמים

צריכים אנו לבטוח בבורא שייתן לנו את פרנסתנו ברווח כך נוכל לפנות זמננו לתורה ולמשפחה


06/06/19 | ג' סיון התשע"ט
אמונה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

יהודי ירא שמים היה מגיע בכל יום לבית הכנסת להתפלל שחרית. לאחר התפילה היה לומד חוק לישראל והולך לעבודתו, כך הייתה דרכו במשך שנים. באחד הימים, עם סיום תפילת שחרית יצא מבית הכנסת ולא למד. הרב מרדכי עבאדי שראה זאת חשב לעצמו: "בטח הוא אנוס היום ולכן לא ישב ללמוד כמנהגו". למחרת יצא האיש מבית הכנסת לאחר "ובא לציון" וכך היה הולך וחסר, עד שהפסיק לחלוטין לבוא לבית הכנסת.

רצה הרב לדעת מהי הסיבה והלך לחנותו שבקצה העיר. כשראהו האיש כולו נרעש ונרעד, "מפני מה רבי מרדכי טרח לבוא אליי?" שאל את עצמו.

הרב נכנס עימו בדברים ושאל: "מדוע הפסקת לבוא לבית הכנסת להתפלל וללמוד?"

השיב לו האיש: "ראיתי, שכשאני עושה את רצון הקב"ה, מתפלל ולומד, אין לי פרנסה. עכשיו כשהפסקתי לבוא יש לי פרנסה ברווח, לכן אינני רוצה לבוא עוד לבית הכנסת".

ניסה הרב לשכנעו בדברי מוסר אך לא הצליח. אז אמר לו הרב: "אנחנו נמצאים עכשיו בשליש הראשון של השנה, כמה אתה חושב להרוויח במשך השנה?"

השיב לו האיש: "חמישים לירות זהב".

אמר לו הרב: "בא ונעשה הסכם - אתה תחזור לבית הכנסת ותעשה פנקס חשבון ביני לבינך, כמה שיחסר לך אני אשלים". הסכים היהודי וחזר להתפלל וללמוד בבית הכנסת.

בחלוף חודשיים שאלו הרב לשלומו וזה השיב: "מיום שחזרתי לבית הכנסת לא הרווחתי אפילו פרוטה אחת, אף קונה לא נכנס לחנותי, אבל יש לי אמונה בחכם, אני מחכה עד ראש השנה".

ערב פסח הגיע, שאלו הרב לשלומו וזה השיב: "עד עתה הרווחתי שתי לירות זהב".

כשהגיע ראש חודשאלול פנה הסוחר לרב ואמר: "כבוד הרב, לא הרווחתי מאומה מאז פסח."

בערב ראש השנה לקח עימו הרב חמישים לירות זהב והלך לחנות של אותו סוחר, כדי לעשות עימו חשבון כמה הוא חייב לו, ולהיכנס לראש השנה כשידיו נקיות מהסכמו עם האיש.

אמר לו הסוחר: "כבוד הרב, אין צורך. לפני שעה בא ערבי וקנה ממני סחורה, הרווחתי מהעסקה חמישים לירות זהב, ובהמשך השנה הרווחתי עוד שתי לירות".

אמר לו הרב: "אתה חשבת להרוויח חמישים לירות במשך כל השנה, ולבסוף הרווחת יותר. דע לך שבראש השנה שעבר גזרו עליך שתרוויח חמישים ושתיים לירות זהב, אלא שהיצר הראה לך בכוונה להכשילך, שביום שאתה הולך לבית הכנסת הוא סוגר בפניך את שער הפרנסה, וביום שאתה לא הולך לבית הכנסת נותן לך להרוויח. אבל באמת אין זה רווח, אלא הוא מוציא מהכיס הזה ושם בכיס השני. אולם עד ראש השנה הוא חייב לתת לך את המגיע לך, את שקצבו לך שנה שעברה בשמים, כבר אין לו שליטה על הכסף ולכן נתן לך הכל בבת אחת".

הסוחר התפעל מהדברים, וקיבל על עצמו להוסיף וללמוד שעתיים ביום במקום ללמוד שעה. ('גם זו לטובה')

בפרשת נשא מופיעה ברכת הכוהנים: "יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ..." פירש רש"י: "יברכך ה' - שיתרבו נכסיך".

פרנסה היא הדבר המעסיק את האדם במשך רוב ימיו, תמיד מחשבתו פועלת כיצד להרוויח, היכן לקנות, איפה להשקיע, וכיצד ישרוד את החודש. כולנו מאמינים בבורא, אך לא תמיד בוטחים בו. כדי ליצור לעצמנו חיים שלווים יותר צריכים אנו לבטוח בבורא שייתן לנו את פרנסתנו ברווח, יתן את הקצוב לנו, ללא דאגות ופחדים. כשיש לך ביטחון ואמונה שהכל נקצב לך מראשית השנה, יהיה לך קל יותר לפנות מזמנך לתורת אלוקים, למשפחה, לדברים שיעשו לך טוב. תהיה רגוע ושליו יותר.

תזכור תמיד, בורא עולם מפרנס אפילו את הנמלה הקטנה ביותר, נותן לה את מזונה למשך כל חייה, לא כל שכן שידאג לך, שאתה הנך נזר הבריאה, החשוב שבבריות?

(ספר החיזוק יומי)

 

מוקד תהילים ארצי בתפילה מיוחדת לפרנסה עבורך! 
אלפי אומרי תהילים יקראו פרקים כהצלחה לפרנסתך והצלחת ביתך בשפע גשמי ורוחני.
​ 
לפרטים הקליק/י כאן >>

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות