בריאות

בכל יום אתה עומד במבחן האמונה הגדול ביותר

בורא עולם עושה הכל לטובתך, זו הדרגה הגבוהה ביותר של האמונה. הרב יגאל כהן במסר מחזק לכל מי שסובלים מקשיים, עצבות ודאגות


13/05/20 | י"ט אייר התש"פ
בריאות הנפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

דרגת האמונה הגבוהה ביותר

המדרגה הגבוהה ביותר באמונה זה לדעת שכל מה שה' עושה בעולם זה לטובתך. המדרגה הגבוהה ביותר בעולם גברת יקרה ורווקה, זה להאמין שזה שלא התחתנת עד היום, לא רק שזה רצון ה' יתברך, לטובתך הוא עשה את זה. אני לא יודע למה, אני קטן מדי, אבל אמונה אמתית בבורא עולם, אומר רבי נחמן מברסלב, זה היכן שנגמר השכל. נגמר השכל: השכל שלי לא מבין, לא מכיל את זה, פה אני מאמין בבורא עולם. כי בורא העולם הוא הטוב המושלם. אנחנו מברכים עליו: "בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם הַטּוֹב וְהַמֵּיטִיב", וכל מה שה' עושה בעולם, לטובה הוא עושה.

 

מתי אני אוכל להנות מהחיים?

אתן לכם דוגמא: מישהו הזמין אותי לצרפת לעשות סקי. אומר לי: "הרב, אני לוקח אותך לסקי חלומי, זה מקום יפה". עכשיו, אני יושבת פה אתכם בבני ברק והלב שלי אומר: "יגאל כהן, יכולת להיות עכשיו בצרפת, לעשות שם סקי. הכל לבן, הכל שקט". אז אני לא אהיה שמח?  למה אני לא אהיה שמח? יכלתי להיות בהוואי, שיעור בהונולול, לשבת שם עם עצי קוקוס, חופים יפים. איפה הונולול ואיפה בני ברק, איפה אני נמצא?

 

המקום בו אתה נמצא

ישתבח שמו לעד, אומר לך הקדוש ברוך הוא: בני אהובי, המקום שאתה נמצא בו הוא המקום הטוב ביותר בעולם שיכול להיות בשבילך. כמו שאומר "חובת הלבבות": מעולם לא קמתי במקום אחד ורציתי להיות במקום אחר; כי ידעתי שהמקום שאני נמצא זה המקום שאלוקים שם אותי בו, וזה המקום הטוב ביותר בעולם בשבילי. אני, לא מבין למה ואיך, אבל כרגע אני נמצא במקום הטוב ביותר בעולם בשבילי.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות