בריאות

יצר הרע מנסה להוריד אותך - תלחם בו

הרב יגאל כהן במסר קצר ומחזק על המלחמה היומיומית ביצר הרע ובניסיון שלו להוריד אותך, קראו את דברי הרב וצפו בסרטון המצורף


09/06/20 | י"ז סיון התש"פ
הרב יגאל כהן

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

למה נשלחת לעולם?

מה הסיבה שבאנו לעולם? לנצח את יצר הרע. העולם שלנו מלא ניסיונות. כמו שאומר רבי נחמן מברסלב: "כל העולם כולו גשר צר מאוד", גשר צר מאוד, יצר הרע תמיד מנסה להפיל אותך, יצר הרע תמיד מנסה לחפש אותך בקטנות. יצר הרע מנסה תמיד לתפוס אותך בטעויות שלך, בחולשות שלך, להראות לך כמה אתה לא שווה. ואז בא יצר הטוב ואומר לך: "לא, אתה בסדר. הכל בסדר. תעבור את זה, אתה תנצח, אתה תתגבר". 

"כל העולם כולו גשר צר מאוד", גשר שאפשר ליפול בשניה. הקדוש ברוך הוא שלח את הנשמה שלך לעולם, יהודי יקר, מסיבה פשוטה. אם תשאל את עצמך את השאלה: "למה הקדוש ברוך הוא שלח אותי לעולם?", הקדוש ברוך הוא שלח אותך לעולם, כדי לבחון אותך אם אתה תבחר בדרך הטובה ותסור מהדרך הרעה.

 

שני אריות

יש לך שני אריות בפנים:

אריה אחד - זה יצר הרע, זה מלאך, יש לו כוח אדיר. המלאך הזה. בוא תגנוב, בוא תקח, בוא תעשה דברים רעים. תקח נשים שאסורות לך, תקח כסף שלא מגיע לך, תעשה פעולות שייפגעו באחר. תזלזל באחר, תכעס, תקנא. רע, רע, רע, זה יצר הרע, כל היום מנסה לשכנע אותך לעשות דברים רעים.

אריה שני - יצר הטוב. מצד שני בפנים יש יצר הטוב שאומר לך: "לך אחי, תעשה דברים טובים", "לך אחי, תפסיק לעשות רע. תהיה בן אדם טוב, תעשה חיובי, תחשוב חיובי. ישתבח שמו לעד, אתה תנצח את כל הרע שבעולם".

זה יצר הטוב ויצר הרע.

 

השאלה הראשונה שישאלו אתכם אחרי 120

אחים יקרים ואהובים שלי, השאלה הראשונה שישאלו אותכם אחרי 120: "קבעת עיתים לתורה?", למדת את התורה הקדושה הזו שהיא כלי קיבול להפוך אותך להיות בן אדם טוב יותר? לקחת את המתנה הזו שהיא התורה הקדושה, והפכת אותה להיות חלק ממך כדי שתוכל להיות בן אדם טוב יותר, כדי שתוכל לנצח את יצר הרע?

אם התשובה היא לא, אם לא הצלחת לקבוע עיתים לתורה אח יקר שלי, אתה בבעיה גדולה. אתה בבעיה גדולה, והסיכוי שלך לעבור את המבחן לאחר מכן, את שאר השאלות שיבואו אחרי זה, למה עשית כך? למה עשית כך? אין כמעט סיכוי שתצליח לעבור ולענות על השאלות האלה כמו שצריך. למה? כי את השאלות הראשונות, "קבעת עתים לתורה?", לא ידעת לענות. לא קיימת את הדבר הגדול הזה של קבעת עתים לתורה, וממילא לא תוכל לנצח את יצר הרע.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות