בריאות

הצמח הנפוץ הזה מועיל יותר מתרופות

הוא גדל בארץ כמעט בכל מקום, רבים משתמשים בו לתיבול המאכלים אבל מעטים יודעים את כל הסגולות הרפואיות שיש לו


17/08/20 | כ"ז אב התש"פ
מרווה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

לפני כמעט 20 שנה סבלתי מדלקות גרון חוזרות ונשנות, לא עזרו הבדיקות שערכתי בקופת החולים אחת למספר שבועות, לא הכדורים שקיבלתי מרופאת המשפחה היקרה שלנו וגם לא צרור צמחי המרפא ועצות המטפלים האלטרנטיביים שקיבלתי, דלקות הגרון שבו ונשנו. אמי חלקה את סיפורי עם מכרה ששאלה אותה "היא ניסתה לגרגר מרווה?". כשהסתיימה השיחה ביניהן קיבלתי טלפון ועם הנחיה לקנות עלי מרווה מיובשים, ולגרגר את מי החליטה שלהם: "אם לא יועיל, לא יזיק".

אחרי פחות מיממה, הבעיה שלי נפתרה. עשיתי כהדרכתה של המכרה, חלטתי את העלים במשך 10 דקות במים רותחים, סיננתי, ואת המים הנותרים גרגרתי. חזרתי על הפעולה כל מספר שעות ו-24 שעות לאחר מכן הבעיה נפתרה. לא שבתי מאז לסבול מדלקות גרון חוזרות ונשנות, בכל פעם שהגירוי הופיע ידעתי למה לעשות. לאורך השנים למדתי כי למרווה סגולות נוסופות לטיפול בחוליי הגוף, השתמשתי בה כשסבלתי מכאבים בדרכי המרה, המלצתי עליה לבני משפחה ומכרים, וגיליתי כי במקרים רבים היא מועילה יותר מכל תרופה שהכרתי לפניה.

אומנם רובנו מכירים אותה רק בשימוש במזון, אך המרווה היא כלי רב עוצמה לריפוי הגוף, וככזה יש לו גם סייגים, היא אסורה לשימוש בהריון ואף מסכנת את שלום העובר. אך לרוב בני האדם היא יעלה במקרים רבים והכתבה הבאה תעסוק בהם:

 

בריאות הפה

רובינו מקפידים לצחצח את שינינו לפחות פעמיים ביום על מנת לשמור עליהן בריאות ולהמנע מטיפולי שיניים כואבים. לא רבים יודעים כי התכונות המגינות של המרווה מחיידים מסייעות גם להגנה מפני עששת השיניים. בחודש יוני 2015 התפרסמו בירחון האיראני למיקרובילוגיה תוצאותיו של מחקר קליני שמצא כי גרגור תמצית מרווה הפחית באופן משמעותי נוכחות של חיידקים בפה ומחקרים נוספיפ גילו כי הוא יעיל בטיפול בדלקות חניכיים ובמורסות.

 

רמות הסוכר

ברפואה העממית משתמשם במרווה באופנים שונים על מנת להפחית את רמת הסוכר. המחקרים הקייימים עד היום נערכו רק בשלבים ראשונים, אך כבר מצאו כי היא מסייעת בפעולת האינסולין בחולי סכרת.

 

מערכת העיכול

בין שלל המרכיבים במרווה, נמצאות גם חומצות רוזמריניות המהוות נוגדי חמצון. צריכת מרווה טרייה מסייעת בהפחתת גזים ובעצירת שלשולים. ברפואה העממית מקובל השימוש בחליטות מרווה להפחתת כאבים הנובעים מנוכחות אבני המרה.

 

בריאות הלב

מחקרים ראשוניים מצאו כי צריכת תה המרווה לאורך זמן מסייעת בהורדת הכולסטרול הרע (LDL) אשר נקשר עם עלייה בהארעות מחלות לב, ובמקביל מעלה את רמות הכולסטרל הטוב בגוף (HDL). הרכיבים התזונתיים שלה אף מסייעים בשירה על קצב לב תקין.

 

בריאות האישה

מחקר שתוצאותיו פורסמו בשנת 2011  בדק את השימוש הרב שיש לו בחברות מסורתיות ומצא כי למרווה יעילות בהפחתת גלי החום הפוקדים נשים רבות בגיל המעבר.  תוכנה זו מיוחסת לרכיבים השונים שיש במרווה ודומים לחלק מן ההורמונים הנשיים שרמת יורדת בגילאים הללו. ומניקות רבות משתמשות בו למניעת גודש. אצל נשים צעירות צריכת מרווה נמצאה כמסייעת בהפחתת כאבי המחזור.

 

עור

התרכובות השונות המצויות במרווה מסייעות לבריאות תאי העור ובכך מאיטות את סמני ההזדקנות ואת היווצרת הקמטים. שימוש חיצוני בתמצית המרווה למריחה על העור, מסייע בהחלמתו לאחר חשיפה ממושכת לשמש. שימוש במרווה לחפיפת הקרקפת נמצא כמסייע גם במניעת קשקשים.

 

דלקת

מחקרים רבים לאורך השנים מצאו כי למרווה תכונות אנטיביוטיות, והיא יעילה מאוד כנגד דלקות במגוון השימושים בה.

 

סרטן

מחקרים ראשוניים בתחום ריפוי הסרטן, מצאו כי למרווה יש יכולת לדכא את ההתפתחות של תאים סרטניים ואף לפרקם. מחקרים אחרים מצאו כי היא מסייעת להתמודדות עם תופעות הלוואי של הטיפולים.

 

דיכאון

מחקר שתוצאותיו הראשוניות פורסמו כבר בשנת 2011, מצא כי צריכה קבועה של עלי המרווה תרמה להתמודדות עם דיכאון. במחקר נמצא כי נוגדי החמצון הרבים שמכיל צמח המרווה, פועלים בדומה לתרופות הכימיות הנתנות לסובלים מדיכאון, ומשפיעות לטובה על ההתנהגות של הצורכים אותן. חומרים אלו אף הובילו להורדה ברמת הלחץ של הנבדקים, אשר נבדקה על ידי נוכחות חלבון שרמתו עולה במצבים אלו.

 

סגולה אדירה לרפואה שלמה
מחר נפיץ את שם החולה היקר/ה ללבכם לאלפי אומרי תהילים, ובע"ה נתפלל לישועות ביחד אתכם! 

לפרטים לחצו כאן

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות