בריאות

הקדוש ברוך הוא "תופס אותך קצר"

הרב יגאל כהן מסביר כיצד יכול אדם לחוות את הטוב ולטפס לגבהים מתוך קבלת הדין ואמונה שהכל לטובה


17/12/20 | ב' טבת התשפ"א
הרב יגאל כהן

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

 

אל תבעט בקדוש ברוך הוא

כשהשם אומר לך "הכל לטובה", ואתה אומר: "ריבונו של עולם, אם הכל לטובה למה כואב לי?", אומר לך הקדוש ברוך הוא "אם אתה תהיה בריא, אם הכול יהיה בסדר, אם אתה תהיה גיבור, גם גיבור, גם יפה, גם חזק, גם עשיר, אתה תבעט בקדוש ברוך הוא".  אומר הקדוש ברוך הוא, "אני תופס אותך קצר".

 

תגיד לעצמך

מכאן תבינו, להיות פשוט. פשוט, דרוויש.  גם אם כל העולם יגיד לך שאתה צדיק, "אני אפס". אפס, כי השם נותן את הכל. "לא אתגאה בחיים שלי", תגיד לעצמך את זה, אולי ום אחד תשכנע את עצמך, והקדוש ברוך הוא ירים אותך לגבהים. ירים אותך לגבהים, כי אין סיבה לנסות אותך. ועל זה אומר שלמה המלך: "גַּאֲוַת אָדָם תַּשְׁפִּילֶנּוּ" (משלי, כט, כג).  מה זה גאות אדם תשפילנו?, הגאוה של האדם גורמת לו לשפל. הקדוש ברוך הוא אוהב אותך, ועושה בטובתך.

 

מי אוהב יותר

אתה או בורא עולם, מי אוהב אותך יותר? התשובה היא בורא עולם. בורא עולם אוהב אותך יותר ממה שאתה אוהב את עצמך. בורא עולם יודע מה טוב לך, יותר ממה שאתה מאמין שטוב לך.

אני תמיד זוכר את הסיפור הזה על בחור עשיר שקנה לבן שלו מכונית ספורט אדומה. מתנת גיוס לבן שלו, בעוונות הרבים. הוא חשב שטוב לבן שלו רכב. הבן נסע בכביש איילון, בנתיב השמאלי ופתאום הוא קלט שהוא צריך לצאת ביציאה הקרובה, הוא חתך עם ההגה והתהפך והלך לבית עולמו.  אבא שלו בשבעה היה אומר: "אני הרגתי את הבן שלי, אם הייתי קונה לו טרנטה הוא לא היה נוסע במהירות המטורפת שהוא נסע שם". הוא חשב שלבן שלו טוב מכונית ספורט, הבן גם חשב שטוב לו מכונית ספורט, ובסופו של דבר התברר ששניהם טעו.

 

בטל דעתך בפני דעתו

אתה לא יודע מה טוב לך, נשמה טהורה, מי מאיתנו יודע? מי מאיתנו יודע מה טוב לו ומה לא טוב לו? רק אחד, יחיד ומיוחד יודע. בטל דעתך בפני דעתו. די לחושב שאתה מבין יותר מהקדוש ברוך הוא. תהיה דרוויש. שמח בני בחלקך.

לא דיברתי אתכם בכלל לראות את הטוב, לראות את הטוב שזו מתנה בפני עצמה. היום דיברתי על להאמין בטוב, להאמין שהקדוש ברוך הוא עושה הכל לטובה. הכל לטובה. הבית שלך לטובה, ההורים שלך לטובה, העבודה שלך לטובה, החיים שלך לטובה, הרב שלך לטובה, איפה שאתה נמצא בחיים שלך - הכל לטובה. ברגע שתבין שהכל לטובה - הקדוש ברוך הוא ירים אותך לגבהים.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות