מגזין תהילים

אסון מירון: הרב רביד נגר: לפני ביאת גואל צדק, לפני הגאולה, הקדוש ברוך הוא יעשה בירור גדול

קשה מאוד להתחזק באמונה, אבל חייבים להחזיק מעמד באמונה. איפה יש עוד עם כמו עם ישראל?


06/05/21 | כ"ד אייר התשפ"א
הרב רביד נגר

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

קשה מאוד להתחזק באמונה

לפני ביאת גואל צדק, לפני הגאולה, הקדוש ברוך הוא יעשה בירור גדול: "וּצְרַפְתִּים כִּצְרֹף אֶת הַכֶּסֶף וּבְחַנְתִּים כִּבְחֹן אֶת הַזָּהָב" (זכריה, יג, ט). אומר רבי נחמן: להאמין בקדוש ברוך הוא יהיה קשה, כמו לטפס על קיר, מרוב שנראה מקרים מזעזעים. ממש כמו בשואה. מקרים שיהיה קשה מאוד להאמין בקדוש ברוך הוא, יהיה קשה מאוד להתחזק באמונה. כמו המקרה הזה שראינו עכשיו ברשב"י עם 45 הרוגים, השם יתמלא עליהם ברחמים. אין לי ספק קל שבקלים שרבי שמעון הוביל אותם למקומם בגן עדן.


חייבים להחזיק מעמד באמונה

יהיה כל כך קשה להחזיק מעמד באמונה, אבל אומר רבי נחמן: התלמידים שלנו יחזיקו מעמד, למה? כי אמרתי את זה לפני. הם ראו שמה שהרב אמר, התקיים. הם מוכנים כבר לגרוע מכל. הם רק צריכים להחזיק באמונה. בה חבקוק והעמידם על אחת: "וְצַדִּיק בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה" (חבקוק, ב, ד). חייבים להחזיק מעמד באמונה. מי שיש לו שיעור קבוע - הוא ישרוד. מי שכל הזמן מחזק את האמונה, אמונה מלשון אימונים, אדם שמתאמן הוא חזק, יכול להרים משקל כבד. גם אדם שבא לשיעור ועוד שיעור. עוד תפיל, ועוד תפילה ועוד תפילה, עוד פרק תהילים ועוד פרק תהילים ועוד פרק תהילים, ועוד מוסר ועוד מוסר ועוד מוסר, ועוד חיזוק ועוד דקה תורה. זה אימונים, זה מאמן את השריר הרוחני שלנו, לשרוד גם משקל כבד,. גם אסונות כבדים, גם דברים קשים, מבית ומחוץ. 


אנשים ישתגעו ממה שהם יראו

כתוב בקללות: "וְהָיִיתָ מְשֻׁגָּע מִמַּרְאֵה עֵינֶיךָ אֲשֶׁר תִּרְאֶה" (דברים, כח, לד), אנשים ישתגעו ממה שהם יראו. התקשרו אלי תלמידים, מרוסקים, תלמידות בוכות. ידעתי שזה יבוא, אבל זו שעת המבחן. אם אני רואה מקרה ואני בוחר לברוח, בגלל צרה או רעה שפקדה את עם ישראל, או שאני בוחר להדבק במידותיו של אהרון: "הַמַּשְׂכִּיל בָּעֵת הַהִיא-יִדֹּם" (עמוס, ה, יג). אהרון מאבד שני בנים, מה הוא בוחר לעשות? מה אנחנו אומרים כל יום בוידו? "אֱמֶת עָשִׂיתָ. וַאֲנַחְנוּ הִרְשָׁעְנוּ" (נחמיה, ט, לג). אני יכול לנצל את הנפילה כתנופה לעליה, ירידה לצורך עליה. אני בירידה, אני מתרסק, אבל אני אנצל את התנופה הזו לעליה. אני יכול לקחת את הירידה לאבדון, לדיכאון, למרה שחורה, להתרחק מהשם וללכת לאבדי אבדון.

איפה יש עם כזה?

היה אחד שאמר: "אני רואה בן אדם, שרוע על הרצפה, ממלמל הריני מוחל וסולח לכל מי שדורך עלי, וגם אם אני אמות מזה, הריני מוחל וסולח לכל מי שדורך עלי". זה עם ישראל, זה קודש קודשים, זו נשמה שתגיע כיסא הכבוד בליווי רשב"י. איפה תמצאו נשמות כאלו? איפה תמצאו ילד מתחת לגיל 13 שאומר: "ריבוו של עולם, אני מקבל על עצמי עול מלכות שמים, אני מוכן למסור את נשמתי על קידוש השם, שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד". איפה יש עם כזה?

ניסיון חזק באמונה

לא היו צרחות, היו רגעים של צרחות ואחר כך, כולם מעידים, היה שקט, כאילו כולם קיבלו את הדין באהבה. שקט. כבר מבינים שאין מה לעשות. נכון, זה קשה. נכון, זה מצמרר. נכון, זה משבר, זה ניסיון חזק באמונה. אנחנו יכולים לקחת אותו ולהתרסק, ולקחת אותו ולהתעלות. כל אחד שיבחר.אין אדם שלא חווה צרות, מבית ומחוץ. השאלה מה אתה עושה. צדיק? תבוא עליו עוד צרה ועוד צרה ועוד צרה, והוא ישרוד את כולן, כי הוא אחוז בעץ החיים. רשע? מכה אחת תמוטט אותו. על זה נאמר: "תְּמוֹתֵת רָשָׁע רָעָה" (תהילים, לד, כב). ועל הצדיק מה נאמר? "רַבּוֹת רָעוֹת צַדִּיק וּמִכֻּלָּם יַצִּילֶנּוּ יְהוָה" (תהילים, לד, כ).

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות