אחרית הימים

הרב פינטו שליט"א: אם נדע איך לקרוא למשיח, הוא יבוא

אם נזמין את המשיח, המשיח יבוא. אנחנו אפילו לא מזמינים אותו. אנחנו לא קוראים לו. אנחנו אומרים בתפילה, פה ושם, אבל אנחנו לא קוראים לו קריאה אמתית. 


26/05/21 | ט"ו סיון התשפ"א
הרב יאשיהו פינטו שליט"א

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:

 

שיצליח לפרוץ את המחיצה הראשונה, מנסה יצר הרע לדחוף אותו קדימה, לדחוף בעליונים, לחושב שהשכינה הקדושה, היא ספירה עליונה בעולם האצילות ולא לצייר בעיניו דמות של יונה בוכה או אישה עטופה שחורים חובקת אשפתות, הממררת בבכי תמוררים. 

 

גלות השכינה ויצר הרע

מה השטן דואג לעשות? אדם טוב, אז הוא אומר גלות השכינה, מה גלות השכינה? אז היצר אומר לו, גלות השכינה זה משהו גדול, זו יונה בוכה, זו אלמנה לובשת שחורים ובוכה, זה איזה משהו בעליונים. היצר הרע מרחיק את זה מאיתנו, לא נותן לנו לחיות את זה ולא נותן לנו להרגיש את זה ולא נותן לנו לחיות את המציאות של גלות השכינה. כי אם נחיה את המציאות של גלות השכינה יבוא המשיח.

 

אם נזמן אותו הוא יבוא

כמו אדם שנמצא בבית מלון, להבדיל, הוא מזמין משהו? מביאים לו. אם נזמין את המשיח, המשיח יבוא. אנחנו אפילו לא מזמינים אותו. אנחנו לא קוראים לו. אנחנו אומרים בתפילה, פה ושם, אבל אנחנו לא קוראים לו קריאה אמתית. שאלו את אליהו הנביא איפה המשיח, והוא אמר להם בשערה של רומי, מוריד מהרגלים שלו תחבושת ושם תחבושת אחרת, ועוד תחבושת ועוד תחבושת. אמרו לו, למה הוא לא מוריד את כל התחבושות ומחזיר את כולם, אמר להם: כי אולי בני ישראל יחזרו ברגע אחד בתשובה, מיד יצטרך ללכת לגאול את בני ישראל.

 

מה עם גלות השכינה?

המשיח, אם נדע איך לקרוא לו נכון ולצעוק לו נכון, אז מיד הגאולה תבוא. הקדוש ברוך הוא מיד רוצה להביא את הגאולה, אנחנו עסוקים בעולם שלנו, בחיים שלנו, בעסקים של כל אחד, בהנאות של כל אחד, באוכל של כל אחד, בתכניות של כל אחד, במציאות של כל אחד. ויש לאדם זמן לחשוב איך לשלם משכנתא, ואיך לנסוע, ואיך לעשות את הטיול ומה לעשות. אבל דבר אחד אין לו זמן לחשוב, מה עם גלות השכינה, מה עם הקדוש ברוך הוא, יש לנו זמן לחשוב על הכל, על זה אין לנו זמן לחשוב.

 

היצר הרע ניצח

ואם כבר מתחילים להיכנס לזה, אז מה עושה השטן? לא נותן לנו להתעמק בזה. הוא אומר, לא, גלות השכינה זה משהו גדול, זה משהו שהוא עילאי, זה משהו שהוא איזה יונה בשמיים, איזו אלמנה, איזה משהו כואב, איזה משהו נשגב מבינתנו. לא, זה לא נשגב מבינתנו, זה בתוך כל אחד ואחד מאיתנו. היצר הרע הרחיק את זה, והפחיד אותנו מזה ובמשך גלויות דחק את זה מאיתנו, עד שזה נראה לנו מרחוק. רואים את השם מרחוק, רואים את גלות השכינה מרחוק, לא רואים את זה שזה בתוכנו וקרוב אלינו. אורך הגלות הרחיק את זה מליבנו, וזה אחד הניצחונות של היצר הרע, שהיצר הרע ניצח.

זקוקים לישועה? רוצים להחיש את הגאולה הפרטית שלכם? כנראה שזה מה שאתם צריכים!

 

 

עוד מאמרי תוכן בנושא אחרית הימים
X
  • © כל הזכויות שמורות