אחרית הימים

הרב קנייבסקי: "אנחנו נמצאים עכשיו במצב מאוד קשה, חבלי משיח"

בכנס שנערך בביתו של הרב קנייבסקי בבני ברק לרגל סיום מחזור לימוד הדף היומי ותחילתו של מחזור חדש הדגיש הרב את חשיבות לימוד הש"ס בעת הזו


08/01/20 | י"א טבת התש"פ
הדף היומי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

רגע לפני סיום מחזור נוסף של לימוד הדף היומי, התכנסו גדולי ישראל בביתו של הרב חיים קנייבסקי בבני ברק והכריזו על תקנה לדורות: צירוף לימוד סדר זרעים יחד עם מסכת ברכות - פרק אחד ליום. מעתה והלאה, נקבע, תלמד מסכת זרעים יחד עם מסכת ברכות, בכל יום יילמד פרק אחד מזרעים בנוסף לפרק הלימוד של מסכת ברכות, כך יוכלו הלומדים לסיים את סדר זרעים ב-63 ימים.

את המפגש פתח הרב ברוך מרדכי אזרחי בדבריו:  "אם עושים את זה כאן בבית של שר התורה והיראה, עצם הדבר שעושים את זה כאן בנוכחתו של אדונינו, אז בודאי אנחנו בטוחים שהדבר יצליח, שיביא עוד אנשים, עוד לומדי הדף היומי שיחד עם הדף היומי ילמדו גם את סדר זרעים שעד עכשיו לא למדו, ומעכשיו כן ילמדו".

אחריו קרא הרב אליהו מן את דבריו הרב חיים קנייבסקי: "הולכים לעשות סיום הש"ס של הדף היומי ביום ראשון, בינתיים למדו ארבע סדרים, זרעים וטהרות לא למדו, צריך ללמוד זרעים וטהרות גם. ארבע סדרים זה גם ש"ס, אבל ש"ס בשלימות זה עם זרעים וטהרות".

"יש סיום הש"ס, יש שמחה גדולה, אבל יש מושג של 'שמחת עולם'. 'שמחת עולם' זה שמחה עולמית, שמחה בכל העולמות. בגמרא כתוב שסיום מסכת אחת זה 'יום טוב לרבנן', אז כשעושים סיום הש"ס מקצה העולם עד קצהו זה לא רק 'יומא טבא לרבנן', זה 'יומא טבא בכל העולמות. "סיום הש"ס כולל ארבעה סדרים מתוך השישה, וכאשר יסיימו את כל ששת הסדרים השמחה תהיה כפולה ומכופלת".

לאחר שסיים הרב מן להקריא את דבריו הרב קנייבסקי, בירך הרב קנייבסקי את מי שסיימו את הלימודים ואת מי שעתידים להתחילו במילים הבאות: "כל מסיימי הש"ס מקצה העולם ועד קצהו, ואלו שיקבלו על עצמם עכשיו ללמוד מסכת ברכות עם סדר 'זרעים' ואחרי זה 'טהרות', שיזכו להתחיל את הש"ס בחיים בריאים וארוכים לגמור את הש"ס, ולסיים בעזרת ה' גם את המחזור הבא".

הרב אף הוסיף וציין: "אנחנו נמצאים עכשיו במצב מאוד קשה, חבלי משיח, וחבלי משיח כתוב בחז"ל זה מאד מר לכלל ולפרט. דם יהודי נשפך בעולם, סכנות גדולות בכל העולם ובארץ ישראל בפרט. "בחז"ל כתוב: 'בזכות האמונה נגאלו ובזכות האמונה נגאל', אמונה זה סדר 'זרעים', ובזכות האמונה נגאל. עכשיו כשגומרים ש"ס ומתיישבים ללמוד ברכות עם זרעים שזה אמונה, אז בעזרת ה' ינצלו מחבלי משיח, וזה יביא את המשיח".

אחריהם דיבר הרב אלימלך בידרמן אשר הוסיף מילותיו אודות חשיבות לימוד מסכת זרעים "מדברים על לימוד זרעים וטהרות, שזה הרי לימוד משניות, במדרש תלפיות כתוב שכאשר הנשמה עולה למעלה ודנים אותה לגיהנם, הנשמה קוראת לכל שבט ושבט שיצילה משם, ואין קול ואין עונה. וכשהנשמה קוראת לשבט אשר, הרי שבט אשר אומר לה: 'למדת מימיך משנה?', אם היא אומרת לו 'הן', מיד הוא מוציא את הנשמה מגיהנם, ועל זה נאמר 'מאשר שמנה לחמו' שמנה אותיות 'משנה', 'והוא יתן מעדני מלך', שזה יתן עדות למעלה לפני מלך מלכי המלכים, להוציא את הנשמה מהגיהנום".

"רבו של ה'שפת אמת' שאל אותו פעם אם הוא לומד משניות, וה'שפת אמת' השיב לו שהוא טרוד בשיעורים. אמר לו רבו שהמגיד אמר ל'בית יוסף' שהסיבה שהוא זכה להוציא את ה'בית יוסף' וה'שולחן ערוך' וה'כסף משנה' ושיתקבלו פסקיו בישראל, יהא בזכות שהיה דבוק במשניות".

זקוקים לישועה? רוצים להחיש את הגאולה הפרטית שלכם? כנראה שזה מה שאתם צריכים!

 

 

עוד מאמרי תוכן בנושא אחרית הימים
X
  • © כל הזכויות שמורות