כח התפילה

התפלל במשך 10 שנים על יהודי ולא ידע כי הציל את חייו

סיפור מרטיט על כוחה של תפילה אפילו אצל יהודי פשוט- אל תפספסו


09/01/22 | ז' שבט התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בפרשות השבוע החודש אנו קוראים על סיפור יציאתם של בני ישראל ממצרים. כתוב בתורה: "ויזעקו ותעל שוועתם אל האלוקים"- כאשר אדם מגיע למצב שהוא מרגיש כי באו מים עד נפש והוא כבר לא מסוגל יותר להתמודד- מליבו פורצת זעקה ותפילה אמיתית ואז מתחילה הגאולה.
סיפר הרב יצחק זילברשטיין סיפור מדהים על כוחה של תפילה. באחת ממדינות העולם חי לו יהודי פשוט, שהיה לו מנהג חסד קבוע: בכל פעם שהיה מגיע מישהו חדש ואינו מוכר לבית הכנסת השכונתי- היה אותו אדם מייד ניגש אליו, מתעניין בשלומו, במטרת בואו, והאם יש לו היכן לשהות.

 


באחד הימים הגיע אורח לבית הכנסת, והנה ניגש אליו המקומי וכהרגלו שאל אותו למטרת בואו. ענה לו האורח, שהיה בשנות ה50 לחייו, כי הוא נמצא באיזור כיון שהינו נזקק לניתוח בבית החולים אצל פרופסור מיוחד. האיש טוב הלב שאל אותו ולשם אימו, והבטיח לו שיתפלל עבורו לרפואה שלימה, ושיקרא בשבילו בכל יום פרק נ"א בתהילים, כנהוג לקרוא בכל שנת חיים את הפרק בתהילים של אותה שנה.


דרכיהם נפרדו, הזמן חלף, מיודענו החביב אכן עמד בהבטחתו וקרא בכל יום את פרק התהילים עבור אדם שפגש רק פעם אחת בחייו למשך מספר דקות בלבד... שנה חלפה, היהודי עושה חשבון שכנראה האדם שפגש כבר חגג את יום הולדתו ולכן המשיך לקרוא בעבורו את פרק נ"ב בתהילים... כך המשיך היהודי לקרוא פרק תהילים בכל יום במשך עשר שנים, עבור יהודי שבשבילו היה זר...


לאחר עשר שנים היהודי טוב הלב הבחין כי הוא מעביר כרבע שעה בכל יום בקריאת פרקי תהילים עבור יהודי זר, שהוא כלל אינו יודע האם הניתוח אותו היה אמור לעבור אכן הצליח ואותו יהודי עדיין בין החיים... הוא החליט להפסיק להתפלל עבור אותו אדם. 


לאחר כשלושה חודשים נכנס היהודי לבית הכנסת, ולפתע הוא מבחין שם באדם מוכר... הוא מאמץ היטב את זכרונו ולפתע מבין: הרי זהו אותו אדם שבעבורו התפלל במשך עשר שנים תמימות! רץ אליו היהודי בהתרגשות, הציג את עצמו וסיפר לו על כך שבמשך כל השנים שחלפו, הוא הקפיד לומר עליו פרקי תהילים בכל יום. "ומדוע הדעת לכאן אחרי כל כך הרבה שנים?" שאל.


האורח נאנח. "מה אגיד לך... לאחר שעברתי כאן את הניתוח הבראתי לחלוטין, ומאז ממשיכה בריאותי להתמיד. לפני כשלושה חודשים, חזרה אל גופי המחלה בגינה הגעתי לכאן לפני כעשר שנים... אני נאלץ להגיע שוב אל אותו הפרופסור, כדי למצוא מזור למחלתי..."


צמרמורת עברה בגופו של היהודי. הוא הבין באותו הרגע איזה חסד הוא עשה מבלי שיידע!! כל אותן השנים שהתפלל עבור היהודי מבלי שיכיר אותו- שמרו על בריאותו של היהודי!


זהו הכוח העצום של התפילה, גם יהודי הכי פשוט מסוגל לחולל ניסים!!


אומר על כך ה"חזון איש", שככל שאדם מתפלל יותר- כך הוא זוכה לחזק אצלו את האמונה בה' יתברך, כי כך משתרש אצלו העניין שכל הנעשה בעולם מאת הקב"ה.

 

הרב שניר גואטה בסיפור מרגש על כוחה של תפילה:

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא כח התפילה
X
  • © כל הזכויות שמורות