כח התפילה

"כשיהודי מתפלל מתהומות ליבו וקורע את השמיים, הוא מסוגל לשנות את כל המערכות..."

באחד משיעוריו סיפר הגאון הרב יצחק זילברשטיין את הסיפור המדהים הבא. קראו


13/01/22 | י"א שבט התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>


לזוג צעיר אחד נולד בן בשעה טובה ומוצלחת. על השמחה הגדולה העיבו לפתע מבטי הרופאים ובדיקות רבות שנעשו לילד. לאחר מספר ימים נקראו בני הזוג לחדרו של הפרופסור, והוא בפנים חמורות סבר הודיע להם כי לבנם הקטן יש מום קשה ונדיר בלב... בני הזוג נתקפו חרדה גדולה לגורלו של בנם שזה עתה נולד... הפרופסור המשיך ואמר כי על מנת להציל את חייו יש לבצע ניתוח מורכב ומסובך המתבצע בבית חולים בארצות הברית. עלות הניתוח הסתכמה בכמאה אלף דולר...


בני הזוג יצאו מחדרו של הפרופסור המומים ושבורים, אך מייד התעשתו והחלו לפעול. הם פנו לעזרת משפחה וידידים, שברו חסכונות, נטלו על עצמם הלוואת עד שהצליחו להשיג את הסכום הדרוש לניתוח, ומייד ללא שהיות הזמינו כרטיסי טיסה לארה"ב...


התינוק הקטן הוכנס לחדר הניתוח כשהוריו המסורים והדואגים נותרים בחדר ההמתנה, לקרוע את השמיים בתפילה על בנם הפעוט.
לאחר מספר שעות יוצא מחדר הניתוח רופא חמור סבר וקורא לבני הזוג המודאגים. הוא מודיע להם כי חל סיבוך בניתוח והרופאים נאלצים לבצע מהלך נוסף, אשר יאריך משמעותית את זמן הניתוח וגם... יגדיל את הסכום ששילמו ההורים בעבורו, וכעת הם יאלצו להוסיף מאה אלף דולר נוספים.


ההורים לא ידעו את נפשם מחרדה לשלומו של בנם, ונוסף על כך היה הכסף שאותו יצטרכו להוסיף כאבן ריחיים על צווארם... הרי הם עשו כל שביכולתם כדי להשיג את הכסף הדרוש לניתוח, כבר פנו לכל העסקנים שיכלו, לקחו הלוואות רבות וקיבלו את עזרתם של בני משפחתם, ומאין ישיגו כעת סכום עצום כל כך?


בצר להם ישבו ההורים ושפכו את ליבם בבכי חסר מעצורים אל תוך ספר התהילים. הדאגה לחייו של הבן הקטן, ונוסף על כך העול הכלכלי שנפל עליהם שברו אותם לרסיסים. במשך שעה ארוכה ישבו בחדר ההמתנה כשהם קוראים פרקי תהילים וזועקים לקדוש ברוך הוא שישלח להם את הישועה.


אחות רחמנייה אחת שראתה את מצוקתם של בני הזוג וליבה דאב על המצב בו הם נתונים, ניגשה אליהם ובפיה הצעה: "לא הרחק מכאן, מרחק הליכה רגלית, מתגורר גביר עשיר במיוחד. גשו לביתו וספרו לו את סיפורכם, אולי ייפתח את ליבו ויתרום לכם מעט מהסכום הדרוש..."


האב החרד קם ממקומו, סגר את ספר התהילים ובהחלטה נחושה יצא מבית החולים, צועד על פי הדרכתה של האחות לעבר ביתו של העשיר. לאחר מספר דקות הליכה נתגלה לעיניו ביתו של הגביר, מוקף גינה רחבת ידיים. בהיסוס הוא צלצל בפעמון, ולאחר חצי דקה נשמעה מתוך הבית השאלה: "מי שם?"


"איש צעיר מבני ברק" ענה האב.


לא חלפה דקה, נפתח השער הגדול ובפתח עמד לא פחות מאשר העשיר. הוא מסר מעטפה גדולה לידיו של האב המופתע, התנצל על כך שהוא ממהר ופנה לעבר מכוניתו המפוארת. האב הציץ במעטפה, ולא האמין למראה עיניו: שטרות רבות של דולר ארה"ב סדורות בתוכה כחיילים... חסר נשימה הוא הגיע לבית החולים ושם, לנגד עיניהם המשתאות של הצוות הרפואי, שפך את תכולת המעטפה על דלפק האחיות... בספירה מהירה התברר גודל הנס: במעטפה היו לא פחות מ100,000$ במזומן...!!!


הניתוח עבר בהצלחה, חלפו מספר שבועות והתינוק הקטן השתחרר מבית החולים כשהוא בריא ושלם בדרך נס... בהגיעו לארץ צלצל הטלפון של אותו אב צעיר, ועל הקו היה אדם שהזדהה בפניו כראש ישיבת זכרון יעקב.


"אתה היית לאחרונה בארה"ב אצל גביר פלוני?" שאל ראש הישיבה את הצעיר.


"אכן," השיב לו הצעיר בפליאה.


"ואתה לקחת מידיו מעטפה שבתוכה היו מאה אלף דולרים?" המשיך הרב להקשות. האברך הצעיר גולל באוזני הרב את הסיפור המפעים בקול חנוק מהתרגשות.


"אספר לך מנין הכסף," אמר לו ראש הישיבה. "במשך שנה טורח אני לסבר את אוזנו של הגביר הנכבד, על חשיבות התמיכה בלומדי התורה. שוחחתי עימו רבות, טרחתי לשלוח לו תמונות של הישיבה שלנו, ודיברתי אל ליבו שיפתח את ידו לטובת לומדי התורה. הגביר החליט שהוא רוצה לתרום עבור הישיבה שלנו... מאה אלף דולרים! 
מייד שמתי פעמיי לשדה התעופה ולקחתי טיסה לארה"ב. בהגיע השעה בה קבענו להיפגש בביתו, נתקעה המעלית בבית המלון בו התארחתי וכך היה עיכוב של חצי שעה. איחרתי לפגישה, וכאשר הגעתי אמרו לי עוזריו של הגביר כי כבר היה פה מישהו שלקח את המעטפה... שאלתי כיצד ידע העשיר במי מדובר? ונעניתי כי אותו צעיר הזדהה באידיש, ואמר שהוא 'יונגר מן (איש צעיר) פון בני ברק...' אם עדיין אינך עושה את הקשר, שמי הוא מאיר יונגרמן, והמעטפה עליה טרחתי רבות כל כך הגיע אליך בדרך נס, בפשטות פלאית, כדי שחייו של תינוקך יינצלו..."


הרב יונגרמן פנה אל רבו, הרב חיים גריינמן, ובפיו שאלה: כיצד ייתכן שעבודה רבה של שנה שלימה ירדה לטימיון בגלל איחור של חצי שעה? ענה לו הרב גריינמן: "כשיהודי מתפלל מתהומות ליבו וקורע את השמיים, הוא מסוגל לשנות את כל המערכות..."


 הקב"ה הקדים רפואה למכתם של ההורים, כך שבמשך שנה תמימה עמל הרב יונגרמן להשיג את התרומה המיוחלת מידיו של העשיר, ואז ברגע האמת, כשעלתה תפילתם של ההורים מלב נשבר, הישועה הייתה מוכנה להגיע...

 

 

 

הרב אליהו עמר- כוחה של תפילה. צפו:

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא כח התפילה
X
  • © כל הזכויות שמורות