צדיקים

יום הולדתו של שר התורה מרן רבי חיים קניבסקי שליט"א - ט"ו טבת, קראו פרקי תהילים לבריאותו של מרן

לקיים בנו חכמי ישראל - קראו פרקי תהילים לבריאותו ולשמירת שר התורה הרב קנייבסקי - הרב רבי חיים שמריהו יוסף בן פעשא מרים


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
הרב חיים קנייבסקי

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

היום, ט''ו בטבת, יום הולדתו של מרן שר התורה, הגאון הרב חיים קנייבסקי שליט''א, לאורך ימים טובים אמן. לכבוד מאורע חשוב זה, אנו מביאים אליכם את מיטב האימרות, הסיפורים והסגולות מפי קודשו של מרן שליט''א.   שווה קריאה !

(מזמורי התהילים בסוף העמוד )

סגולות למעוכבי שידוך

בחור ישיבה אחד ביקש לקבל מן הרב ברכה עבור שתי אחיותיו הבוגרות שטרם זכו בזיווגו. הבחור ציין כי משום שהנושא טורד את מנוחותו, הוא מתקשה להתרכז בלימודו.

בתשובה לבקשה ענה הגר"ח קנייבסקי ליהודי: ""יש כמה עצות לדבר הזה. קח דף ועט ותרשום" והכתיב ליהודי 5 עצות למעוכבות הזיווג:

א. לקבל להיזהר בתכלית הזהירות מדיבורי לשון הרע.

ב. לא לדבר ביקורת על אף אחד.

ג. לא להקפיד על אף אחד.

ד. מאד חשוב גם שלא יהיה עליהם קפידות, ולכן אם יש חשש שנגרם למישהו צער על ידם – שיפייסוהו ויבקשו מחילה ושיבקשו ממנו שלא יקפיד.

ה. שיתפללו על חברות שצריכות שידוך.

 

הרב מתרגש כשילד בן 11 מגלה בקיאות בגמרא - צפו:

מודע סירב הרב לברך את הבחור שהגיע אליו?

אל הגאון הרב חיים קניבסקי שליט"א הגיעה קבוצת בחורי ישיבה תושבי חו"ל שביקשו להתברך מפי הצדיק. הרב חיים בירך כל אחד ואחד מהם בנפרד, במאור פנים ובחמימות רבה, אך למרבה הפלא התחמק מלברך את אחד הבחורים. אותו בחור לא רצה לוותר על הברכה, וניסה פעם נוספת לגשת לצדיק, אך הרב שוב התחמק ולא בירך אותו.

בפעם השלישית, כשהבחור ניסה לדרוש את ברכתו של רבי חיים, הפטיר הרב: "לא אוכל לברך אדם שאוכל בשר בחלב!"

הבחור החוויר, פרץ בבכי ונמלט החוצה. שם, כשדמעות על פניו פנה אל הרב שליווה את הקבוצה והתוודה על פשעו. הוא סיפר כי מגיל קטן יש לו חולשה גדולה לשוקולד חלבי. הוא חייב ליטול לאחר כל ארוחה קוביית שוקולד חלב. אין הוא מצליח להתגבר על יצרו, וכך גם לאחר ארוחה בשרית הוא אוכל קוביית שוקולד.

אולם מהיכן ידע זאת רבי חיים? אין זאת, אלא שרוח הקודש בוקעת מגרונו. אך כשנאמרו הדברים לפני הרב הוא ביטל זאת בהינף יד ואמר: "הירושלמי אומר, כי מי שנכשל באכילת בשר בחלב, מופיעה על מצחו צורת עז, וכשעמד מולי אותו בחור, הבחנתי בצורת עז על מצחו, ומכך הסקתי, שהוא אוכל בשר בחלב" ('דרך עץ החיים')

 

כשהרב קנייבסקי נשאל על החיסון לקורונה:

סגולה מהרב קנייבסקי לרפואה 

יהודי השרוי בצער עמוק הגיע לביתו של הרב וביקש ברכה לרפואה שלמה ומהירה, עבור ילדו הצעיר שחלה במחלה הנוראה. כששאלו הרב היכן ממוקמת מחלתו של הבן, השיב לו האב "בראשו". לאחר שחשב על כך זמן מה, אמר לו הרב "למד את הגמרא שאתה לומד כעת עם פירוש "הרא"ש". בעזרת השם זה יהיה לרפואת בנך." האב הקפיד ללמוד את סדר לימודו עם פירוש הרא"ש, וכמאמר הרב הילד זכה לרפואה שלמה ומהירה.

לאחר תקופה מסויימת שב האב לבית הרב וביקש שוב ברכה לרפואה שלמה ומהירה לבנו. הוא סיפר לרב כי בנו אמור להגיע לבית החולים לבדיקות, משום חשש כי מחלתו חזרה. כששאל אותו הרב האם הוא עדין מתמיד בלימודו עם פירוש הרא"ש, השיב האב "איני זז מהוראת הרבי. אני מקפיד על לימוד עם פירוש הרא"ש." "אם כך" אמר לו הרב, "אל חשש. בנך בריא."
האב ובנו הגיע לבדיקות בבית החולים בלב שקט, ואלו העלו כי הבן אכן בריא ושלם בחסדי השם.

 

 

הרב מספר: מה עשה ר' שלמה מוילנא ככשמע שביתו נשרף?

 
 
מעשה מבהיל הגיע לרבן של ישראל מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א וביקש ברכה  להיפקד בילדים. מרן שליט"א אמר לו, כפי  שמורה לרבים, להבדיל על היין.

כעבור שנתיים חזר האברך לרבן של ישראל שליט"א וביקש שוב ברכה להיפקד בילדים. מרן שליט"א חזר על דבריו ואמר לו להבדיל על היין. אמר האברך כי הוא מקפיד על כך כבר שנתיים ועדיין לא זכה להיפקד בזרע של קיימא. אמר לו מרן שליט"א, "זה יין נסך!"
האברך היה מופתע ולא הבין את התשובה כלל, אך החליט לבדוק את העניין, בפרט לנוכח חשש האיסור החמור שבכך.
אותו אברך היה מתארח עם רעייתו בקביעות בשבתות אצל הורי אשתו. במוצאי שבת היה מגיע תמיד להבדלה לפי זמן רבינו תם, לאחר שחמיו כבר הבדיל על הכוס.

בבית שוהה עובדת פיליפינית והתברר כי תמיד לאחר שחמיו מסיים להבדיל על היין – שלא היה מבושל – העובדת הנכריה מחזירה את היין ומה שנשאר בכוס ההבדלה למקרר, כשהיא נוגעת ביין וכך היין הפך להיות בכל פעם יין נסך.
האברך ההמום לא ידע את נפשו כיצד להודות לד', על שמלבד הברכה הגדולה לה ציפה להיפקד בזש"ק, הרי שהוא זוכה כעת להינצל מאיסור חמור מדי שבוע של שתיית יין נסך.

 
מהו הספר אותו כתב הרב קנייבסקי בגיל 13?
 

 

קראו תהילים לרפואתו השלמה של הרב לאורך ימים טובים: רבי חיים שמריהו יוסף בן פעשא מרים

 

תהילים כ'

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

 

תהילים צ"א

(א) יֹשֵׁב בְּסֵתֶר עֶלְיוֹן בְּצֵל שַׁדַּי יִתְלוֹנָן. (ב) אֹמַר לַיהוָה מַחְסִי וּמְצוּדָתִי אֱלֹהַי אֶבְטַח בּוֹ. (ג) כִּי הוּא יַצִּילְךָ מִפַּח יָקוּשׁ מִדֶּבֶר הַוּוֹת. (ד) בְּאֶבְרָתוֹ יָסֶךְ לָךְ וְתַחַת כְּנָפָיו תֶּחְסֶה צִנָּה וְסֹחֵרָה אֲמִתּוֹ. (ה) לֹא תִירָא מִפַּחַד לָיְלָה מֵחֵץ יָעוּף יוֹמָם. (ו) מִדֶּבֶר בָּאֹפֶל יַהֲלֹךְ מִקֶּטֶב יָשׁוּד צָהֳרָיִם. (ז) יִפֹּל מִצִּדְּךָ אֶלֶף וּרְבָבָה מִימִינֶךָ אֵלֶיךָ לֹא יִגָּשׁ. (ח) רַק בְּעֵינֶיךָ תַבִּיט וְשִׁלֻּמַת רְשָׁעִים תִּרְאֶה. (ט) כִּי אַתָּה יְהוָה מַחְסִי עֶלְיוֹן שַׂמְתָּ מְעוֹנֶךָ. (י) לֹא תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ. (יא) כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ. (יב) עַל כַּפַּיִם יִשָּׂאוּנְךָ פֶּן תִּגֹּף בָּאֶבֶן רַגְלֶךָ. (יג) עַל שַׁחַל וָפֶתֶן תִּדְרֹךְ תִּרְמֹס כְּפִיר וְתַנִּין. (יד) כִּי בִי חָשַׁק וַאֲפַלְּטֵהוּ אֲשַׂגְּבֵהוּ כִּי יָדַע שְׁמִי. (טו) יִקְרָאֵנִי וְאֶעֱנֵהוּ עִמּוֹ אָנֹכִי בְצָרָה אֲחַלְּצֵהוּ וַאֲכַבְּדֵהוּ. (טז) אֹרֶךְ יָמִים אַשְׂבִּיעֵהוּ וְאַרְאֵהוּ בִּישׁוּעָתִי.

 

תהילים קמ"ב

(א) מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה. (ב) קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן. (ג) אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד. (ד) בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי. (ה) הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי. (ו) זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים. (ז) הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי. (ח) הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

צדיקים

סגולת היום: יום הילולת הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל

צדיקים

הסגולה של היום: יום הילות הרב מאיר אבוחצירא זצ"ל

צדיקים

סגולת היום: יום הילולת הצמח צדק

צדיקים

אל תחמיצו את סגולת היום: יום הילולת האלשיך הקדוש

צדיקים

סגולת היום: יום הילולת רבי אלחנן יוסף הערצמאן זצ"ל

צדיקים

הסגולה של היום: יום הילולת מרים הנביאה

צדיקים

מדוע בכה הרב שטיינמן זצ"ל? סיפור מרגש ונוגע ללב

צדיקים

אל תחמיצו את הסגולה הגדולה להיום: יום הילולת הרב יוסף חיים זוננפלד זצ"ל

צדיקים

שימו לב לסגולת היום: הילולת הרב אלכסנדר זיסקינד מהוראדנא זצ"ל

צדיקים

אל תפספסו את סגולת היום: יום הילולת החיד"א

צדיקים

סגולת היום: יום הילולת "הכלי יקר" - רבי שלמה אפרים מלונטשיץ זצ"ל

צדיקים

הסגולה הגדולה של היום: יום הילולת רבי אברהם אבן עזרא זצ"ל

צדיקים

אל תחמיצו את סגולת היום: יום הילולת הרב יעקב אדלשטיין זצ"ל

צדיקים

סגולת היום: יום הילולת רבינו הט"ז - הרב דוד הלוי סגל זצ"ל

צדיקים

אל תפספסו את הסגולה: יום הילולת הרב ישראל מסלנט זצ"ל

עוד מאמרי תוכן בנושא צדיקים
X
  • © כל הזכויות שמורות