החיזוק היומי

לא תאמינו מה מסוגלות המילים בפיכם לחולל. כיצד תוכלו להשתמש בכוח הזה בתבונה?

המילים בפיכם הן אוצר היכול להרים אדם מאשפתות או חלילה להוריד אותו לשם. תפקידכם לברור אותן ולחפש מילים המביאות מזור לאחר, ולא לשלוף מילים פוגעניות וחסרות ערך


17/01/19 | י"א שבט התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בתו של מלך ספרד הגיעה לפרקה, רצה המלך להכניסה בברית הנישואין וחיפש בחור פיקח שיתאים לבתו. התייעץ המלך עם שריו ויחד טכסו עצה – ציווה המלך להכין שתי בובות זהות לחלוטין, ולבצע באחת מהן שינוי קל. לקח המלך את שתי הבובות, העמידן בכניסת הארמון והכריז: "הבחור שיצליח לגלות את ההבדל ביניהן ואף יסביר את טעמו של הדבר יקבל את בתי לאישה!"

 

מאות בחורים הגיעו, התבוננו, חקרו ולא הצליחו למצוא את ההבדל בין שתי הבובות. בחלוף שעות מספר הגיע עלם בחורים, התבונן בבובות ואמר למלך: "מצאתי את ההבדל ביניהן! לבובה הימנית יש חור קטן באוזן וחור בפיה, ולבובה השמאלית יש רק חור באוזן ואילו פיה סגור". כדי להוכיח את דבריו הוא לקח קש, הכניס אותו באוזנה של הבובה הימנית והוציא אותו דרך החור שבפיה. ואילו לשמאלית נכנס הקש באוזנה אך לא יצא דרך פיה הסגור.

 

המשיך הבחור והסביר: "זהו ההבדל העיקרי בין טיפש לחכם. כשנכנס דבר לאוזנו של הטיפש הוא מוציאו בפיו, ואילו החכם שומע ומשאיר את המידע בפיו..."

 

במשך היום עוברות דרך אוזנינו מילים רבות, חלקן מעודדות, חלקן פוגעניות, חלקן על פלוני, חלקן על אלמוני. לא תמיד יש באפשרותנו למנוע מהמילים לחדור לאוזננו, אבל בהחלט יש בכוחנו לשמור אותן בפה ולא "למכור" אותן בזול לכל מבקש.

 

לעיתים אדם מחליף מקצוע והופך ל"סוחר", הוא סוחר במילים, קונה מפלוני ומעביר לאלמוני והופך את פיו למחסן מילים. הפה שלך הוא אומנם מחסן של מילים, אך תפקידך לברור אותן, לחפש מילים מעודדות, משמחות, מפרגנות ואוהבות, ולא לשלוף מילים פוגעניות, מבזות וחסרות ערך.

 

הפוך את פיך לאוצר היכול להרים אדם מאשפתות ולא חלילה להוריד אותו לשם, תהיה "סוחר" במילים המביאות מזור לאחר ולא עושות אותו חולה. יש לך כוח עצום בפה, שמור את מה שידוע לך על חברך בפיך, הוצא ממנו רק מילים שיביאו אותך למקומות יפים, בעלי ערך, מקומות שמתגשמים מפה טהור וקדוש.

 

מתוך הספר "החיזוק היומי". ניתן לרכוש את הספר השני של  "החיזוק היומי" בטל: 0525581133

 

 

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות