מגזין תהילים

הקבר הענק שהתגלה באתר הבנייה צמרר את הנוכחים

אחד הרגעים הקשים ביותר עבורו היה גילוי של שלד תינוק המעורסל בידי שלד אמו, הוא ציין כי "המראה המחריד הותיר בי זעזוע עמוק"


22/04/19 | י"ז ניסן התשע"ט
שואה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

במדינת בלרוס אשר מדרום לרוסיה, התגלה קבר אחים יהודי ובו שלדיהם ועצמותיהם של כאלף יהודים שנרצחו באכזריות במהלך מלחמת העולם השניה.

 

המראה הנזעזע נחשף לעיניהם של עשרות מתושביה הגויים של העיירה, לאחר שעיריית ברזט אישרה לאחרונה את הקמתו של מתחם בניינים חדש למגורים בעיירה. במהלך חפירות שנערכו במתחם, התגלה לצוות העובדים קבר אחים ענק. 

 

לפני מלחמת העולם השנייה חיו בעיירה ברסט כ-50 אלף יהודים. לאחר פלישת הנאצים לבלרוס הוצאו להורג כ- 5,000 מהם. היהודים שנותרו בחיים נשלחו לגטו שהוקם בעיירה בחודש יוני בשנת 1941. בשנת 1942 החולט להרוס את הגטו ותושביו היהודים נשלחו ברכבות משא ליער, שם נורו ונקברו בקבר אחים.

רשת ה- BBC הבריטית שלחה למקום כתב, אשר דיווח כיצד חזה בחיילי צבא בלרוס פותחים את קבר האחים ואוספים את שרידיהם של אלפי היהודים שנרצחו ונקברו במקום. העיתונאי דיווח כי אחד הרגעים הקשים ביותר עבורו היה גילוי של שלד תינוק המעורסל בידי שלד אמו, הוא ציין כי "המראה המחריד הותיר בי זעזוע עמוק".

 

חייל בלרוסי השייך לצוות העוסק באיסוף שרידיהם של חיילים סובייטים התראיין לרשת ה BBC הבריטית, וציין כי דבר לא יכול היה להכין אותו למראות שנתגלו בפניו."הוצאנו גולגלות קטנות של בני נוער וגם את השלד של התינוק עם אמו שמערסלת אותו בידיה" אישר את עדותו של כתב הרשת. ""ישנם חורי קליעים ברורים בגולגולת של האנשים" הוסיף וציין בראיון שנתן.

 

משיחה שקיים הכתב עם תושבי העיירה, עלה כי קיומו של הגטו בעיירה כלל לא היה ידוע להם."לא למדנו שום דבר בבית הספר על הגטו של ברסט. אני לא חושבת שמישהו בגיל שלנו באמת יודע משהו על זה", סיפרו לכתב נערות מקומיות, את דבריהן אישרה אישה מבוגרת שנכחה במקום. 

כשנשאלה בכירה בעירייה מדוע אושרה הקמת מתחם המגורים במקום, ציינה כי "רק כשהתחלנו לבנות את הבניינים שבאזור, מצאנו את הקברים ואת השלדים והעצמות. לא ידענו שאנחנו פותחים פיסה היסטורית כאובה כל כך".

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות