החיזוק היומי

סיפורו של בחור אשר לא מצא את המילים הנכונות

מה אמרו קרוביו של בחור שרצה לברך את הנקרים בדרכו, אך השתמש המילים הלא נכונות ונתקל בכעס


12/05/19 | ז' אייר התשע"ט
מילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

באחד הימים ביקר בן משפחה רווק את קרוביו. לפני צאתו לביתו בירכה אותו האמא בהתרגשות: "יהי רצון שתתחתן בקרוב, שתמצא אישה טובה וכולנו נרקוד בחתונתך, אמן!" כשיצא מפתח הבית יצא השכן ואחריו צעדה אשתו. הוא קפץ לקראתו בהתלהבות ואמר: "יהי רצון שתתחתן בקרוב, שתמצא אישה טובה, אמן!" כעס עליו הבעל והוא חזר הביתה כשדמעות בעיניו.

הוא סיפר לקרוביו את שהתרחש והאם אמרה: "בני, לא כך אומרים, כשרואים בני זוג הולכים יחד מברכים אותם לשלום ומאחלים להם, שיהיו ביחד תמיד ולא יפרדו לעולם". יצא הבחור החוצה ונתקל במסע לוויה. ראה את הבעל מקונן על אשתו המוטלת ודמעות בעיניו. "יהי רצון שתהיו תמיד ביחד ולא תיפרדו עוד לעולם" אמר הבחור וחטף צרור מילים רוגזות.

חזר הבחור הביתה בבכי, הרי הוא עשה בדיוק מה שאמרו לו. "לא כך בני, כשרואים לוויה אומרים: 'ינוח בשלום על משכבו ויזכה לקום בתחיית המתים!'" אמרה לו האם. למחרת הלך לבקר את דודו החולה, ניגש למיטתו ליטף את ידו ואיחל לו: "ינוח בשלום על משכבו, ויזכה לקום בתחיית המתים!" מיד גורש מהמקום בצעקות.

חזר הבחור לביתו עצוב, והאם הסבירה לו שכשרואים חולה מאחלים לו שיתחזק, שיתגבר...

וכך בכל פעם נתקל במקרה אחר ובמילותיו גרם לעצמו מבוכה ובושה. בני משפחתו התייאשו ממנו ואמרו: "אם רצונך להיות אהוב על הבריות, מוטב שתשתוק ולא תאמר דבר, אם אינך יודע מה לומר פשוט אל תאמר כלום."

דרש רבי יהודה מכפר גבוריא: "כתוב בתהילים (סה', ב'): 'לְךָ דֻמִיָּה תְהִלָּה' - הסם הטוב ביותר הוא השתיקה, הדומיה היא תהילה". הוסיף עליו רב דימי: "מִלָּה בְּסֶלַע, שְׁתִיקָה בִּשְׁנַיִם" (מגילה יח'.) - סלע הוא מטבע, מילה טובה שווה מטבע אחד, שתיקה שווה שניים.

לומר מילה טובה לחבר, פרגון ועידוד זהו דבר חשוב והכרחי ביותר, אולם לדעת לשתוק כשצריך שווה הרבה יותר. כשאתה לומד לשתוק בשעת מריבה, להמעיט במילים כשצריך, אתה יכול לחסוך לעצמך רגעים לא נעימים. אדם נבחן בדיוק ברגעים הללו, בהם מתלבט אם להגיב או לשתוק. בכל פעם שתשתוק, שלא תתלונן, שתקבל את הגזירה אתה תתעלה יותר ותרוויח רווח עצום בעתיד.

זכור כי הכל מלמעלה, קבל את הדברים כפי שהם, שתיקתך תוביל אותך אל מקום טוב יותר משהיית. דיבור שווה מטבע אחד שתיקה שווה שניים.

(ספר חיזוק היומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות