החיזוק היומי

החסיד לא האמין מאין שכך יזכה לרווח והצלה

מה יעץ רבי לוי יצחק שניאורסון לחסיד שפנה אליו בבקשה להינצל מן השירות בצבא


29/08/19 | כ"ח אב התשע"ט
הצלה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

חסיד אחד, רבי עוזר וינוקורבסקי, נקרא מספר פעמים להתייצב בפני שלטונות הצבא, לוועדה רפואית כדי לבחון את כשירותו לצבא. בכל פעם היה שרוי במתח וחרדה גדולה. בצר לו פנה אל רבי לוי יצחק שניאורסון וביקש את ברכתו והדרכתו כדי שיזכה להינצל מציפורניהם של אנשי הצבא.

כשראה הרב את צערו וסבלו של אותו חסיד, נתן לו הדרכה מפורטת מה לעשות - באיזה יום יתייצב בפניהם ובאיזו שעה, אלו פרקי תהלים יאמר לפני כן, וכמה מטבעות יתן לצדקה. "בעת שתעמוד סמוך לדלת הכניסה צייר במחשבתך את שם ה', רק לאחר מכן תיכנס אל אנשי הוועדה" ציווה הרב. נתן לו הרב את ברכתו והבטיחו שלא יאונה לו כל רע.

בחלוף ימים מספר חזר החסיד לרב ואמר: "באותו יום שבאתי לשם עשיתי בדיוק כפי שהורת לי, לאחר שנכנסתי לבניין הוועדה נכנסתי לחדר הגדול, בחדר היו מספר שולחנות, וליד כל שולחן ישב רופא מומחה אשר תפקידו היה לבדוק את המועמד, בתחום הרפואי שהוא התמחה בו. עברתי את הביקורת של כל אחד מהרופאים הללו, איש איש בתחום שהוא מופקד עליו, וכל אחד מהם רשם על גבי הגיליון את חוות דעתו. לבסוף, לאחר שעברתי את סדרת הבדיקות, ניגשתי אל הפקיד לקבל את ההחלטה הסופית של הוועדה. הסתכל עליי הפקיד במבטי חמלה, ושאל אותי: 'מה מתרחש איתך, מסכן שכמוך? הרי כל אחד מהרופאים מצא אותך חולה במחלה אחרת?' בזכותך רבי, קיבלתי שחרור מהצבא" סיים את דבריו ('תולדות לוי יצחק')

כולנו נתקלים באנשים רבי מעלה ודרגה אשר לעיתים מטילים עלינו את אימתם, בין במודע ובין שלא, בין במתכוון ובין שלא.  לעיתים נשענים אנו על חסדיהם, על החלטותיהם, נמצאים אנו בכף המאזניים שלהם, ופעמים בידם לחרוץ את גורלנו לטוב או חלילה אחרת. יש לנו לזכור שהם עושים את תפקידם, אך יותר מכך יש לנו לזכור שהם עדיין רק בשר ודם ואף הם נשלטים על ידי בוראם, המכוון את הדין לכאן או לכאן. ברגע שנשכיל להבין שכל אדם באשר יהיה מונע מהחלטת שמים, שאין ממש בכוחו לעשות לנו כל רע אלא אם כן נגזרה הגזירה מלמעלה, נוכל להיות בטוחים יותר, מפחדים פחות מבני אדם, והכי חשוב מקווים לחסדי הבורא ולא אל חסדיהם של אחרים.

אם חלילה עומד אתה מול אדם שמעמדו או תפקידו מאיימים עליך, גם אם חובתו של האיש להתנהג כך, צייר במחשבתך את שם ה', תזכור שבידו הכול, שהוא השולט, השליט, המחליט, הוא בעל הבית, תוכל לצאת מהמצב בנקל, ללא נזק או פגע.

מי שאמר והיה העולם, יאמר די לצרותינו, וינחיל לנו נחת, שלווה ואושר כל ימי חיינו. אמן! 

(ספר החיזוק יומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות