החיזוק היומי

כוחה של תפילה

קראו את סיפור המעשה באדם שקצב לו רופאו ארבעה ימים לחיות ובא ל"חזון איש" בבקשה שיסייע לו


13/11/19 | ט"ו חשון התש"פ
תפילה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

באחד הימים הגיע אדם אל הרב ישעיהו קרליץ - ה"חזון איש" זצ"ל, ובכה לפניו בבכיות גדולות: "כבוד הרב, עכשיו חזרתי מהרופא, לאחר בדיקות מקיפות אמר לי הרופא שיש לי מחלה מסוכנת, וכתוצאה מכך נשארו לי עוד ארבעה ימים לחיות, מה אעשה כבוד הרב?" מירר בבכי.

לאחר ששמע אותו ה"חזון איש", הביא חומש, פתח אותו והחל לקרוא מתחילת פרשת "בראשית", את כל הבריאה ביום ראשון, את הבריאה ביום שני, עד שהגיע ליום הרביעי. עצר ואמר לאיש: "ראה מה עשה הקב"ה בארבעה ימים - ברא שמים וארץ, רקיע ימים ויבשה, עצים, שמש, ירח, כוכבים ועוד. ואיך אתה מתפעל מהרופא שאמר לך שאין לך כי אם ארבעה ימים לחיות? הרי בורא עולם, יוצר העולם, אשר יצר את המחלה ואת התרופה לה, הוא הרופא הנאמן, הוא בוודאי יעזור לך, לך ותבכה על נפשך לפני בורא עולם, מבטיח אני לך שתראה ישועות ותאריך ימים".

יצא האיש מביתו של הרב, הלך לבית המדרש הקרוב ובכה לפני הקב"ה בדמעות שליש. תפילותיו ודמעותיו פעלו ישועות, והוא חי עוד שנים ארוכות ובריאות. (הרב אליעזר שלמה שיק)

 

ישנן פעמים בהן אנו חסרי אמונה, "איך אפשר לשנות את המצב בו אנו נמצאים?" שואלים את עצמנו. ואכן לא ניתן לשנות את המצב אם אתה בעצמך לא מאמין שניתן. יסוד התפילה היא האמונה, אמונה שאפשר להפוך את הגלגל, להטות את הכף, לצאת מבור עמוק אל הר גבוה. בורא עולם הוא כל יכול, ברא עולם שלם בשישה ימים, רק תאמין בכוח שיש לו, תתפלל ותראה ישועות. למשקלה של התפילה אין שיעור, רק בורא עולם יודע כמה שווה תפילה, מה הערך שלה וכמה היא יכולה להטות את כף המאזניים לטובתך.

"כל הצרות שאיננו ניצלים מהן, המה מפני שאין אנו צועקים ומרבים בתפילה עליהן. כי לו התפללנו ושפכנו שיח לפני הקב"ה, בודאי לא ישובו תפילותינו ובקשותינו ריקם. ולא יסתפק האדם במה שמתפלל תפילת שמונה עשרה שלוש פעמים בכל יום, אלא מספר פעמים ביום צריך לשפוך תפילות ובקשות בינו לבין עצמו כשהוא בביתו מעומק הלב" (ה'חפץ חיים', 'לקוטי אמרים')

תפילה יכולה לשים אותך במקום אחר בחייך, במקום לבכות למה הגעת למקום שהנך נמצא בו, תבכה לבורא שיראה לך את היציאה ממנו..

(ספר החיזוק היומי)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות