מגזין תהילים

צביקה הדר: "התורה היא של כולנו"

בעקבות ביטול מופע ההתרמה לאגודת "עזרה למרפא" של הרב פירר ופרסום מכתב בנושא לקהל עוקביו ברשת החברתית, התראיין השחקן צביקה הדר לעיתון מקור ראשון


09/01/20 | י"ב טבת התש"פ
צביקה הדר, צילום מסך

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

השחקן והמגיש הותיק צביקה הדר פרסם ברשת החברתית מכתב הפונה לקהל הרחב לאחר ביטול מופע ההתרמה לאגודת "עזרה למרפא" של הרב פירר. במכתבו סיפר צביקה הדר על עבודתו רבת השנים עם הרב פירר:

"במשך שנים רבות יצא לי להפיק ולהופיע יחד עם חבריי האומנים בהתנדבות ובאהבה רבה בערב השנתי של אגודת עזרה למרפא של הרב פירר. אני מכיר את הארגון, את קלמן היקר, חלק מהמתנדבים וכמובן את הרב פירר".

צביקה הדר, אשר נחשף במהלך השנים לעשייתו הברוכה של הרב פירר הוסיף: כי הוא "מכיר את עבודתו, מסירותו, תפישת עולמו המיוחדת והנדירה, ואת פעולת העמותה. כל פעילותו של הרב שקשורה לעולם הרפואה השיקום, הידע הרב, הניסיון והקשרים בארץ ובעולם ובעיקר החזון משפיעה על המונים מבית ישראל - על בריאותם ועל החלטות קשות בצמתים לא פשוטים של החיים".

הדר התייחס למשמעות מופע ההתרמה השנתי למפעל של הרב הנערך מדי שנה, "ההתרמה השנתית היא אירוע חשוב ומרגש ומפגש בין אנשים רבים בחברה הישראלית". הדר הוסיף כי: "בכל האירועים בהם השתתפתי, הפקתי, ערכתי והצחקתי- האומנים הזמרים היו גברים. וזה כלל לא היה מוזר, מתריס או מעצבן.. זה היה מובן, מקובל וטבעי לי ולקהל של אלפי הצופים- גברים ונשים ללא הבדלי דת גזע ומין..".

הדר, המכיר את הרב ואת תפיסת עולמו פנה לעוקביו ברשת החברתית: "הסיפור פשוט - כבוד הרב הוא חרדי, ירא שמיים. מה לעשות - ה'לוק' וסגנון חייו מאוד ברורים לכולם, ובאירוע שכזה, בו הוא נוכח, מדברים על פועלו, מפעל חייו ועל חלק גדול מהמתנדבים שגם הם חרדים. מובן מאליו לכולנו מתוך כבוד והכלה שעל פי אמונתו ותפישת חייו- האומנים והזמרים הם גברים". "לא עמדנו בפני 'צומת', 'דרישה' או 'הדרה' או 'השתלטות על המרחב הציבורי' ואך טיבעי שמתוך כבוד לאמונתו ולתפישת חייו זה אופי האירוע האומנותי", הוסיף, "האירועים תמיד היו מקרבים, מרגשים, מצחיקים ואנשים התוודעו לפעילות המרשימה של העמותה שהתפתחה, גדלה ועזרה לעוד עשרות ומאות ישראלים".

הדר הצר על ביטל האירוע והסערה שנקשרה אליו: "מאירוע שכולו נתינה, כבוד האדם, השראה, חיבור בין ניסיון וקידמה, התנדבות ואהבת ישראל הופנה זרקור של חוסר הבנה, מלכודת תקשורתית מתלהמת טיפוסית לימינו, ניסוחים מטעים שמובילים מיד לוויכוחים, חוסר סובלנות וחומרי דלק ובערה שאין להם קשר למציאות".

"בסופו של דבר, פרופורציות חברים. זהו אירוע פרטי, ערכי שמטרתו לחבר ולצמצם פערים בחברה הישראלית! אני אמשיך להתנדב, ואופיע אם ירצו בי באהבה וממליץ לכם להיכנס, להתרשם ולהבין על פעולת 'עזרה למרפא' ועל מפעלותיו של הרב פירר. שנהיה תמיד בצד התורם. שנהיה בריאים. אמן", חתם את דבריו.

בראיון שנתן בעקבות הפרסום לעיתון 'מקור ראשון' סיפר הדר על תגובות הסביבה לעובדה כי ילדיו לומדים בבית הספר את פרשת השבוע: "חברים שלי ששמעו שהילדים שם, אמרו לי: 'לא מפריע לך שהם לומדים פרשת שבוע?'

"ואני רוצה לומר להם: 'אתם נורמליים? מה מפריע לכם שהילדים ידעו פרשת שבוע? זה רק של הדתיים?'. התורה היא של כולנו. כמה דברים אפשר ללמוד מפרשת השבוע… אבל כל דבר הופך ל'הדתה'. פעם לא הייתה הבעיה הזאת. כולם חיו את חייהם יחד, הכול היה בסדר, לא שפטו אף אחד. אף אחד לא הרגיש שמהלכים עליו אימים". באותו ראיון התייחס הדר גם לביטול מופע ההתרמה וציין: "החדירה של הפוליטיקה והפופוליזם לחברה הישראלית - מדאיגה מאוד. הרב פירר הוא בדיוק דוגמה לבנאדם שיכול לקשר בין חילונים לחרדים - אוטודידקט שמשלב מדע והלכה, אדם שאוהב לעזור לכל אדם. אפשר להתאמץ ולמצוא את השמונים אחוז המשותפים בינינו, ולא את העשרים המפרידים".

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות