בריאות

בריאות הנפש: השהות בטבע

בעולם המודרני אנו מוצאים עצמנו לכודים בקוביות בטון ומתכת ומתרחקים ממהותו הטבעית של העולם


17/02/20 | כ"ב שבט התש"פ
בריאות הנפש

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בעולם המודרני אנו מוצאים עצמנו מבלים את רוב זמננו בתוך קוביות בטון ומתכת, רחוקים מאוד מן הטבע והחיבור איליו. מטבע בריאתו, מחובר האדם לעולם הטבע המשרה עליו רוגע ושלווה. תורת הסוד היהודית מסבירה את סוד תיקונה של נשמת האדם אשר התגלגל לגוף על מנת לתקן את מה שפגם. משנתגלגלה נשמת האדם בגוף במימד החומר, נתמעטה מידת הרוחניות בקיומו אך עדיין נותר חיבורו הטבעי לעולם הטבע.

אנשים נוטים לחוש רגועים יותר כשהם נמצאים בטבע, כשהם שוהים בסביבה בה יש אוויר נקי והנוף בראשיתי, הם יכולים לחוש את הבורא ולנקות את מחשבותיהם..

אדם החש כי המתח והלחצים מכריעים אותו, רצוי כי יפנה את זמנו וישהה בטבע, רחוק  ממקום מגורי אדם, כשהוא מנתק עצמו מטרדות היום. ברגעים אלו רצוי לאדם שלא יעסיק מחשבותיו בנושאים יומיומיים, יאזין לחדשות או יבלה את זמנו במרשתת ובשיחות טלפון. אלא, ינצל את הזמן למנוחה, להתענגות על יופי הבריאה ולהקשבה לעצמו.

בזמנים כאלו מומלץ לאדם לקרוא פרקי תהילים המבטאים הודיה לקדוש ברוך הוא על בריאת,ו ולפנות אליו בבקשה לישועה כשהוא שרוי בחיבור עם הבריאה ועם פנימיותו.
 

אדם שירגיל עצמו בבילוי בחיק הטבע, מנותק מטרדות היום יום ומכוון כל כולו להוקרת יפי הבריאה ולשיחה עם הקדוש ברוך הוא, יגלה  כי בהדרגה נושרים מעליו טרדות היום יום והוא מתמלא באנרגיה ובחיוניות. על אחת כמה וכמה נכון הדבר מלי שעוברים משברים נפשיים. טוב יעשו קרוביהם אם יפנו מזמנם ויהלכו אתם בחיק הטבע מספר פעמים בשבוע, זמן בו יוכל האדם הסובל מן הקושי לחלוק עם המלווה את הנושאים השונים המטרידים אותו, ואילו המלווה טוב יעשה עם יקשיב ויעודד את בן שיחו להוציא את כל אשר יושב על לבו.

וכמו בבריאות הגוף, גם בבריאות הנפש טוב יעשו הורים עם יקנו לילדיהם הרגלים בריאים בתחום הנפש ויבלו את הזמן המשותף יחדיו בטיולים ובשהייה בטבע בחופשות ובזמנים טובים.

גדולי האומה נהגו לשהות בטבע, התפעל מיפי הבריאה, להתפלל וללמד את רזי התורה.

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא בריאות
X
  • © כל הזכויות שמורות