כח התפילה

הרב יאשיהו פינטו שליט"א: "לאט לאט הכול מתחיל להיפרם

בהתחלה הכול יפה, הכול טוב, כולם מתנהגים יפה. הרבה פעמים אחרי שעובר זמן ואנשים מתרגלים למצב, הם אומרים: "זה דבר מובן מאליו" ופחות מכבדים ומעריכים אותו


06/07/21 | כ"ו תמוז התשפ"א
הרב פינטו שליט"א

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מדברי הרב בסרטון:


בהתחלה הכל טוב

כמו הרבה דברים בחיים כשבהתחלה הכל יפה, הכל טוב, כולם מתנהגים יפה, כולם מתנהגים בטוב. כל דבר בהתחלה יש לו השפעה חיובית. על כל דבר שיש לו השפעה חיובית, אז ההשפעה החיובית מחזיקה את הדברים. אבל הרבה פעמים אחרי שעובר זמן ואנשים מתרגלים למצב וחיים את המצב, לאט לאט הם אומרים: "זה דבר מובן מאליו". המצב מובן מאליו, ובגלל שהוא כל כך מובן מאליו, אנשים פחות מכבדים ומעריכים את הדבר.


הכל במידה

זה מה שאומרת התורה: "הֹקַר רַגְלְךָ מִבֵּית רֵעֶךָ פֶּן יִשְׂבָּעֲךָ וּשְׂנֵאֶךָ" (משלי, כה, י"ז). לך פחות לבית של החבר שלך, כי אם הוא ישבע אותך ויותר מדי יראה אותך, הוא ישנא אותך. אותו דבר בדברים. הקדוש ברוך הוא נותן לאדם ישועה. הקדוש ברוך הוא נותן לאדם שפע. הקדוש ברוך הוא נותן לאדם פרנסה. הקדוש ברוך הוא נותן לאדם הכל וברבות הימים, אדם שוכח שהוא קיבל את זה במתנה.


מתי מתחילים לזלזל?

אדם, ברגע הראשון שהוא הרוויח משהו, שמח, מאושר, מודה לקדוש ברוך הוא. כולו מלא בשבח והודיה לקדוש ברוך הוא על מה שהוא קיבל. אבל אחר כך, פעם שנייה הוא עוד פעם קיבל, ופעם שלישית הוא עוד פעם קיבל, מתחיל לזלזל בדבר.


מה העבודה של יהודי על שמונה עשרה?

אותו דבר בשמונה עשרה. מה העבודה של יהודי על שמונה עשרה? שמונה עשרה אנחנו מתפללים שלוש פעמים ביום, כבר כמה שנים. אחד - 40 שנה, אחד - 50 שנה. אז אדם לאט לאט אומר, התפללתי בצהריים, בבוקר, אתמול, שלשום... אדם לאט לאט מתחיל לזלזל בזה. וזו הטעות. אדם שהקדוש ברוך הוא נותן לו פרנסה - כל יום צריך להודות לקדוש ברוך הוא. אדם שהקדוש ברוך הוא נותן לו בריאות - כל יום צריך להודות לקדוש ברוך הוא. כל יום צריך לומר: "אלהי נשמה שנתת בי טהורה". צריך לחיות כל רגע ולהודות לקדוש ברוך הוא על מה שהקדוש ברוך הוא נתן לאדם כל רגע.
 

בהרבה מקומות מה קורה? יש שפע גדול, יש טוב מאוד, יש מלכות מיוחדת. לאט לאט הילדים מזלזלים, לאט לאט הנכדים יותר מזלזלים ולאט לאט הכל מתחיל להיפרם.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא כח התפילה
X
  • © כל הזכויות שמורות