האם עשית היום טובה ליהודי? הגשמת את תכלית בריאתך בעולם

אמר הבעל-שם-טוב: "נשמה יורדת לעולם הזה וחיה שבעים-שמונים שנה, כדי לעשות פעם אחת טובה ליהודי בגשמיות ובפרט ברוחניות"

05/01/19 | כ"ח טבת התשע"ט

 

הדרך לישועה שלך בע"ה: קבלת קריאת תהילים יומי ביחד עם עשרות אלפי יהודים - לחצו כאן לפרק במייל וכאן לפרק בווטסאפ

באחד הימים הגיע רבי אייזל חריף זצ"ל אל אחד מעשירי עירו סלונים כדי להתרים אותו לצדקה עבור מצוות מתנות לאביונים בעד עניי עירו.

בראות העשיר את רב העיר מתדפק על דלת ביתו, התמלא שמחה וקיבלו במאור פנים, אך כשהבין את מטרת בואו של הרב, להתרימו לנתינת צדקה, השתמט אותו עשיר ואמר לרב: "יש לי אח עני מאד שעול פרנסתו עליי, אני תומך בו כל העת, אינני יכול לתמוך גם באחרים..."

לאחר ימים מספר התברר, כי אכן נכון הדבר שיש לו אח עני מאד, אך אותו בירור העלה אף שאותו אח העשיר אינו תומך בו כלל, והוא נאלץ לחזר על הפתחים. כשנודע הדבר לרבי אייזל הוא פגש באותו עשיר ואמר לו בשנינות: "חכמינו שנו 'הָאוֹמֵר שֶׁלִּי שֶׁלִּי וְשֶׁלְּךָ שֶׁלָּךְ, זוֹ מִידָּה בֵינוֹנִית. וְיֵשׁ אוֹמְרִים, זוֹ מִידַּת סְדוֹם' (אבות ה', א')

תמיד תמהתי כיצד מבינים אנו את הקיצוניות בין שתי המידות באמירה הזו - לאחד מידה זו מוגדרת כמידה בינונית, ואילו לשני היא מידת סדום?! כה קיצוני הוא ההבדל בין החולקים, הייתכן?

אולם עתה כשפגשתי בך, אומר לך כי כך הם פני הדברים: 'האומר שלי שלי ושלך שלך', היינו שאומר אני אפרנס את העני הקרוב לי ואתה תפרנס את העני הקרוב לך, הרי זו מידה בינונית, שכן לכל הפחות עוסק הוא במצוות הצדקה לעני הקרוב אליו.

אבל 'יש אומרים', היינו שיש כאלו שהם רק אומרים 'שלי שלי', והאמת היא שהם אינם נותנים ולו פרוטה אחת אף לעניים הקרובים אליהם, זו היא מידת סדום!" בעיר סדום היה חוק מאד ברור - אין להכניס אורחים וחלילה לא לתת לעניים ואף לקרובים.

רבים מאיתנו מושיטים יד לכל אדם, נותנים מהמעט כדי לעזור לאחר. אשרינו ומה טוב חלקנו. אמר הבעל-שם-טוב: "נשמה יורדת לעולם הזה וחיה שבעים-שמונים שנה, כדי לעשות פעם אחת טובה ליהודי בגשמיות ובפרט ברוחניות". לעיתים תכלית הירידה של נשמה לעולם הזה היא רק כדי לעשות טובה ליהודי!

שנים על גבי שנים אתה חי בעולם, אם פעם אחת עשית טובה לאחר, קיימת את תכלית ירידתך לעולם! אין אדם שלא עוזר, תומך ומסייע, אך עליו לזכור שתכלית עשיית החסד היא דווקא בבית, עם הקרובים לנו. הבית שלנו הוא מפעל לחסד, בכל יום אפשר לעשות עשרות מעשים טובים, דווקא מהבית נוכל להגיע לשלמות אמיתית.

לעיתים מעשיך הטובים יביאו לתכלית בואך לעולם, תמהל את מעשיך הטובים בצדקה וקיום מצוות, כך תוכל לבנות לעצמך חיים טובים ונצח נצחים...

מתוך הספר "החיזוק היומי". לרכישת הספר השני של "החיזוק היומי" יש ליצור קשר בטלפון - 0525581133

 

דרגו את המאמר: 

ממוצע 4.2 (189 מדרגים)

 

הדרך לישועה שלך בע"ה: קבלת קריאת תהילים יומי ביחד עם עשרות אלפי יהודים - לחצו כאן לפרק במייל וכאן לפרק בווטסאפ

תכנים שיעניינו אותך (מתחלף מדי יום בחצות)



מאת https://www.tehillim-center.co.il/

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך


אנו חבל ההצלה של האחר

לא תמיד אנו מבינים מדוע הקושי הגיע אלינו, לפעמים הוא בא כדי לחשל אותנו, ולהיות אנו בעצמנו חבל ההצלה של האחר

מתי אדם מודה? כשיש לו חיסרון

בורא עולם רוצה אותך קרוב אליו, לכן לא תמיד נותן לך את כל צרכיך, אולם אם תתפלל, תתן הודיה, תדבר עם הבורא, תכניס אותו לחייך, גם כשיש לך, גם כשהכול טוב, הוא ידאג שהטוב הזה לא ימוש מביתך

הסוד לישועה - ביטחון בבורא בכל מצב

כשיש לאדם על מי לסמוך, הוא כביכול "מזניח" את ביטחונו בבורא עולם, וכל יהבו וביטחונו על אותו אדם. אף שיש לאדם קשרים וכישורים, צריך הוא לשים קודם את ביטחונו בבורא, וכשיש לאדם ביטחון גמור בקב"ה הוא יזכה לישועות רבות

כוחה של תפילה

קראו את סיפור המעשה באדם שקצב לו רופאו ארבעה ימים לחיות ובא ל"חזון איש" בבקשה שיסייע לו

סגולות נבחרות


סגולה לפרנסה טובה

מתוך ספר שערי דמעה - תפילה לפרנסה טובה. יהי רצון מלפניך ה' אלוהינו ואלוהי אבותינו, שיהיו מזונותי ופרנסתי ומזונות ופרנסת בני ביתי עם מזונות ופרנסת כל עמך בית ישראל

תפלה על החולים - סגולה לרפואה

פרקי תהילים: כ, ו, ט, יג, טז, יז, יח, כב, כג, כח, ל, לא, לב, לג, לז, לח, לט, מא, מט, נה, נו, סט, פו, פח, פט, צ, צא, קב, קג, קד, קז, קטז, קיח, קמב, קמג, קמח. ואחר כך יאמרו את הפסוקים בפרק קי"ט בהתאם לשם החולה. ואח"כ את הפסוקים של אותיות קר"ע שט"ן.

סגולות לרפואה

רפואת האדם מאת ה' יתברך ובכוח עשיית מצוות ומעשים טובים למשוך הארה ורפואה
לכל הסגולות
אומרים תהילים בשבילך 24 שעות: 1-700-700-721   |