החיזוק היומי

האם עשית היום טובה ליהודי? הגשמת את תכלית בריאתך בעולם

אמר הבעל-שם-טוב: "נשמה יורדת לעולם הזה וחיה שבעים-שמונים שנה, כדי לעשות פעם אחת טובה ליהודי בגשמיות ובפרט ברוחניות"


05/01/19 | כ"ח טבת התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

באחד הימים הגיע רבי אייזל חריף זצ"ל אל אחד מעשירי עירו סלונים כדי להתרים אותו לצדקה עבור מצוות מתנות לאביונים בעד עניי עירו.

בראות העשיר את רב העיר מתדפק על דלת ביתו, התמלא שמחה וקיבלו במאור פנים, אך כשהבין את מטרת בואו של הרב, להתרימו לנתינת צדקה, השתמט אותו עשיר ואמר לרב: "יש לי אח עני מאד שעול פרנסתו עליי, אני תומך בו כל העת, אינני יכול לתמוך גם באחרים..."

לאחר ימים מספר התברר, כי אכן נכון הדבר שיש לו אח עני מאד, אך אותו בירור העלה אף שאותו אח העשיר אינו תומך בו כלל, והוא נאלץ לחזר על הפתחים. כשנודע הדבר לרבי אייזל הוא פגש באותו עשיר ואמר לו בשנינות: "חכמינו שנו 'הָאוֹמֵר שֶׁלִּי שֶׁלִּי וְשֶׁלְּךָ שֶׁלָּךְ, זוֹ מִידָּה בֵינוֹנִית. וְיֵשׁ אוֹמְרִים, זוֹ מִידַּת סְדוֹם' (אבות ה', א')

תמיד תמהתי כיצד מבינים אנו את הקיצוניות בין שתי המידות באמירה הזו - לאחד מידה זו מוגדרת כמידה בינונית, ואילו לשני היא מידת סדום?! כה קיצוני הוא ההבדל בין החולקים, הייתכן?

אולם עתה כשפגשתי בך, אומר לך כי כך הם פני הדברים: 'האומר שלי שלי ושלך שלך', היינו שאומר אני אפרנס את העני הקרוב לי ואתה תפרנס את העני הקרוב לך, הרי זו מידה בינונית, שכן לכל הפחות עוסק הוא במצוות הצדקה לעני הקרוב אליו.

אבל 'יש אומרים', היינו שיש כאלו שהם רק אומרים 'שלי שלי', והאמת היא שהם אינם נותנים ולו פרוטה אחת אף לעניים הקרובים אליהם, זו היא מידת סדום!" בעיר סדום היה חוק מאד ברור - אין להכניס אורחים וחלילה לא לתת לעניים ואף לקרובים.

רבים מאיתנו מושיטים יד לכל אדם, נותנים מהמעט כדי לעזור לאחר. אשרינו ומה טוב חלקנו. אמר הבעל-שם-טוב: "נשמה יורדת לעולם הזה וחיה שבעים-שמונים שנה, כדי לעשות פעם אחת טובה ליהודי בגשמיות ובפרט ברוחניות". לעיתים תכלית הירידה של נשמה לעולם הזה היא רק כדי לעשות טובה ליהודי!

שנים על גבי שנים אתה חי בעולם, אם פעם אחת עשית טובה לאחר, קיימת את תכלית ירידתך לעולם! אין אדם שלא עוזר, תומך ומסייע, אך עליו לזכור שתכלית עשיית החסד היא דווקא בבית, עם הקרובים לנו. הבית שלנו הוא מפעל לחסד, בכל יום אפשר לעשות עשרות מעשים טובים, דווקא מהבית נוכל להגיע לשלמות אמיתית.

לעיתים מעשיך הטובים יביאו לתכלית בואך לעולם, תמהל את מעשיך הטובים בצדקה וקיום מצוות, כך תוכל לבנות לעצמך חיים טובים ונצח נצחים...

מתוך הספר "החיזוק היומי". לרכישת הספר השני של "החיזוק היומי" יש ליצור קשר בטלפון - 0525581133

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות