מגזין תהילים

הכומר הפולני חגג בר מצווה בגיל 79 - ושב ליהדות

יעקב וקסלר גדל במשפחה פולנית קתולית כילד נוצרי. בשנות העשרים לחייו גילה כי הוא יהודי והחליט לקשור את גורלו עם מדינת ישראל. בישראל חי יעקב כנוצרי המקיים את מצוות התורה, עד שהחליט לחזור לכור מחצבתו


22/04/19 | י"ז ניסן התשע"ט
גטו

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

במהלך מלחמת העולם השנייה, נולד בולינה בפולין ילד יהודי בשם יעקב וקסלר. הוריו שחששו לחייו ביקשו להסתיר את זהותו ושלחו אותו לגדול בחיקה של משפחה פולנית-קתולית. משפחתו של יעקב סיכמה עם המשפחה הפולנית כי תאסוף אותו מביתם עם תום המלחמה, אך לא זכתה לעשות זאת משום שנספתה כולה.

יעקב אשר התחנך על ברכי הנצרות, גדל כמאמין אדוק. בשנות העשרים לחייו, החליט יעקב כי ברצונו להיות כומר והוא החל בלימודי הכמורה. במהלך לימודיו חלתה אמו המאמצת. ולפני מותה סיפרה לו לראשונה כי הוא יהודי. כנוצרי אדוק סירב יעקב לוותר על האמונה הנוצרית, אך ביקש להתחבר למקורותיו ובחר לעלות לישראל.

בישראל למד יעקב באולפנת קיבוץ שדה אליהו, והחליט לקיים את מצוות התורה לצד האמונה הנוצרית. אורח חייו הייחודי תועד באותה התקופה בסרט התיעודי "קרועה".

לאורך השנים הוסיף יעקב להעמיק וללמוד את שורשיו יחד בחברותא. אחד משותפיו ללימוד היה רבה הראשי של יהדות פולין, הרב  שודריק, אשר היה שותף לקבלת ההחלטה של יעקב לעלות לישראל. שותף אחר ללימודים, היה הרב שמואל סירא,, לשעבר רבה הראשי של יהדות צרפת. לאחרונה גמלה בליבו של יעקב ההחלטה לשוב לחיק היהדות. את ההחלטה לשוב לחיק היהדות קיבל יעקב לאחר דיונים שניהל לאורך השנים עם החברותות שלו, אך לא לפני קבלת תוצאת בדיקת DNA אשר ביקש לעבור, ואישרה סופית את זהותו היהודית.

לפני כחודש, בטקס מרגש במיוחד, חגג יעקב את טקס בר המצווה.  במעמד רבה הראשי של ישראל לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, ובנוכחות בני החברותא שלו, נערכה חגיגת בר המצווה של יעקב באיחור של 66 שנה.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות