מגזין תהילים

אביב גפן: "עזבו את בני ברק, הם לא אשמים"

במגזר הכללי אביב גפן הוא דמות מוכרת מתחום השירה שקנתה את פרסומה גם בזכות התבטאויות שנויות במחלוקת לאורך השנים, מגיפת הקורונה הובילה אותו שוב להתבטא באופן שנוי במחלוקת והפעם על המגזר החרדי אשר במשך שנים נתפס אצלו באופן שלילי


31/05/20 | ח' סיון התש"פ
אביב גפן

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

רוב אזרחי העולם ואזרחי מדינת ישראל בפרט, חווים את מגיפת הקורונה כתקופה מטלטלת המשנה סדרי עולם. עבור רבים במדינת ישראל המשיך המגזר החרדי לשמש כשעיר לעזאזל אליו הופנו כל החצים המאשימים בהתפרצות המגיפה בארץ ישראל. עבור אביב גפן, אשר במשך שנים התבונן על המגזר החרדי באופן שלילי, שינתה תקפת הקורונה את אופן ההתסכלות על העולם ועל המגזר הזה בפרט.

בראיון שנתן הזמר לחדשות ערוץ 12 סיפר על רגע המפנה: "הופעתי באיצטדיון שוני בערב, לבד, בלי קהל. ושם, לא הכנתי מראש, אמרת: 'עזבו את בני ברק, הם לא אשמים. הם מאמינים באלוהים, אני בגוגל' " פותח אביב גפן את דבריו על הנושא בראיון וממשיך:  "ואז הקדשתי שיר לתושבי בני ברק, אף כי היה לי ברור שרובם ככולם כלל אינם מקשיבים לי או צופים בשידור. אני יורד מההופעה, השידור החי, ואני רואה על הטלפון שלי, אני לא מגזים, 420 הודעות. אני מתחיל לפתוח, יושב על המדרגות, גולל. מישהו העביר את המספר שלי בבני ברק לכל התושבים, ובכיתי. לא יצאתי משוני, האמפי היה ריק" אביב מספר בראיון ומוחה את הדמעות מעיניו, "התחלתי לבכות. האהבה, הקרע בעם - הדתיים, אנשים כמוני, אתאיסטים, פתאום הכל התחבר לי. האהבה שקיבלתי שם מאנשים שאני באמת, כאתאיסט, גם דיברתי בגנותם בגיל 19, הם פרצו באהבה ובבכי, ו'תודה רבה, אביב, שאתה חושב עלינו', ו'יש תקוה לישראל', ו'אתה עוזר לנו', ו'אתה איתנו, מחבק אותנו'. והייתי על המדרגות, אמפי ריק, עשו כבר פירוק, ואני קורא את ההודעות ואני בוכה".

אביב ממשיך ומספר לאחר הפסקה ארוכה: "ובארבע הרימו אותי, אמרו לי לך הביתה. וזה הרג אותי. אבל גם אז הבנתי שיש גם תקוה לישראל". כשהוא נשאל: "אבל בכית על מה שאתה חשבת עליהם? על זה שפתאום אתה אהוב ונוגע בהם? על הכאב של הקרע? אתה יודע להגיד על מה אתה בכית אז ובוכה עכשיו?" אביב ממשיך ומוחה את הדמעות מעיניו כשהוא משיב לשאלות: "שנים למדנו איך לשנוא את האחר. הוא דתי. הוא חילוני. ואפילו אני גם הייתי חייל במשחק הזה." הוא ממשיך ונשאל: "מה זה? הכאה על חטא?" ומשיב: "לא. זה ה... פתאום ראיתי אותם, פתאום ראיתי אותם מולי, עם הכיפות, והלבוש וה...  ואחרי שוני פתאום הכל התחבר לי".

אביב מסיים את דבריו: "נשאלתי איך השתנתי בקורונה, ככה השתנתי, זה היה רגע שלי", ומוסיף במענה לשאלה איך הדברים יבואו לידי ביטוי בהמשך: "אני עושה הכל עכשיו כדי לחבר וכדי לאחד. שנים לימדו אותי איך לשנוא את האחר, מי שלא כמוני הוא לא שווה, ולמדתי לכבד. זה הדליק להבה של אהבה פשוט מדהימה. אני אפילו לא יכול לתאר במילים. רק, כנראה, בדמעות".

בראיון שקיים לאחר מכן סיפר הזמר: "לבני דילן תהיה בר מצוה בחודש יולי. יש לו הרבה חברים שלא רוצים תורה, עליה לתורה נראה להם משהו מיותר לגמרי והוא בא ואמר: 'שמע אבא, נכון לך לא איכפת אם אני לא אעלה לתורה?', ופתאום משהו זז ואמרתי רגע, דווקא אני כן רוצה. הוא אמר לי 'למה? אתה הרי חילוני, אתה אתאיסט, אתה אביב גפן.' אמרתי, למשהו בי חשוב שאתה דווקא כן תעלה לתורה. ויש כאן כן איזשהו חיבור ומשהו שהוא הרבה יותר עמוק. יש איזושהי זיקה וצריכים לחזור להיות ביחד".

בהמשך הראיון הוסיף הזמר ואמר: "אני החלטתי עם עצמי שאני בשליחות, לקחת את כל כוחי ואת כל הקהל שלי ולחבר, לחבר. לא בצביעות ובלי פופוליזם, אני מאוד נזהר, גם לאחרונה כשאני מתראיין גם לאתרים החרדים. אני עדין שוקל וחושב איך עושים את זה, כי המציאות שלנו דורשת היום להתקרב".

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות