תזונה

המאכל שיוריד לכם את הכרס

מחקרים מהשנים האחרונות מצאו כי מעבר להיותו של המאכל הזה מזין, הוא מסייע לירידה בשומן בטני ולהצרת היקפים


30/07/20 | ט' אב התש"פ
שקדים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

על התועלת הבריאותי הטמונה באכילת השקדים נדמה שאין לאיש ספק היום: הם עשירים ברכיבי מזון מזינים, תורמים לתחושת השובע ומאזנים את רמת הסוכר בדם. מחקרים מהשנים האחרונות מגלים שהם גם מסייעים בהצרת היקפים, התפתחות תקינה של המוח ומיטיבים עם עורינו. אספנו עבורכם כמה עובדות על המאכל המיוחד הזה:

 

מסייעים לירידה בשומן בטני ולהצרת היקפים

בשנת 2015 פורסמו תוצאות מחקרא שערכו חוקרים מאוניברסיטת פנסליבניה שבארצות הברית. במשך כ-3 חודשים הם בחנו את השפעת צריכת המזון של 48 מבוגרים בעלי עודף משקל רב הסובלים גם מכולסטרול גבוה. במחצית הראשונה של התקופה אכלו כל המשתתפים תזונה זהה, במחצית התקופה השנייה של המחקר נוסף לתפריט של של 24 מהמשתתפים מאפה בננה, ולתפריט של 24 המשתתפים האחרים חופן שקדים. תוכלת התוספת זהה מבחינת אחוזי שומן וכמות הקלוריות.

למרות שלא נמצאו הבדלים במשקל בין שתי קבוצות המשתתפים בסוף הניסוי, החוקרים מצאו כי בקבוצה שהוסיפה לתפריטה את חופן השקדים מדי היום הייתה ירידה בשומן הבטני ובהיקף המותניים. גם רמת הכולסטרול הרע שלה (LDL) ירדה, בעוד שבקבוצה שהוסיפה לתפריט שלה את מאפה הבננה נמצאה ירידה ברמת הכולסטרול הטוב (HDL) דווקא. ירידה ברמת הכולסטרול הרע נמצאה קשור במחקרים רבים למניעת מחלות לב ואילו שומן בטני נמצא קשור לסינדרום מטבולי בו סובל האדם מסוכרת, לחץ דם גבוה, מחלות לב והשמנה.

אז כמה זה חופן שקדים? כ 40 גרם.
 

הם מעכבים את הזקנות העור

השמש הישראלית  החזקה ידועה כאחד הגורמים המובילים להזדקנות מוקדמת של העור. כדי למנוע את המשפעתה רובינו משתמשים בתכשירים קוסמטיים מסוגים שונים. שקדים משמשים גם לטיפוח העור עוד מתקופת התנ"ך. השמן המופק מן השקדים עשיר בחומצות שומן חיוניות, ויטמין K וויטמין E. מחקרים מהעת האחרונה גילוי כי הוא מכיל רכיבים נוגדי חימצן המסיעים לשמירה על רמת לחות גבוהה בעור לאורך זמן, מרקם עור חלק והגנה מנזק סביבתי - כאשר השמן חוסם את קרינת ה UV המזיקה . ככלל, תחליבים רבים מבוססים על רכיכים כימיים כאלו או אחרים, ומומלץ לעבור להשתמש בתכשירים המכילים חומרים טבעיים ככל הניתן, בכללם כאלו המכילים שמן שקדים.

 

הם תורמים להתפתחות המח
 

שקדים עשירים ברכיבי מזון חיוניים אשר נקשרו להתפתחות המוח ולשמירה על פעילותו התקינה. המלצות התזונה העדכניות לילדים כוללות בתוכן אכילה של שקדים, אשר מכילים ויטמין B2 (ריבופלאבין)  בכמות גדולה יחסית לרכיבי מזון אחרים, וקרניטין - אשר הוא חומצת אמינו חיונית (כזו שהגוף אינו יכול לייצר בעצמו), שני חומרים שהוכח כי הם מגבירים את הפעילות המוחית ובטוח הארוך מקטינים את הסיכוי לחלות באלצהיימר משום שהם מעודדים יצירת חיבורי נוירונים חדשים. 

 

 

הרב יובל הכהן אשרוב - סופר פוד?

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא תזונה
X
  • © כל הזכויות שמורות