ל"ג שמח! כל הסגולות הקדושות של ל"ג בעומר

הכי מסוגל לישועות: ביום הקדוש, במקום הקדוש - והשם שלכם יהיה שם!

בדרך לחלאקה עם הילד? קבלו תפילה חזקה במיוחד

התנא "שאין בדורו כמותו" – על מי מדובר?

צפו בשידור החוזר ממעמד סיום התהילים בציון רבי מאיר בעל הנס עם המקובל הרב בצרי

תזונה

עושים דיאטה? אתם חייבים לקרוא את זה!!!

פרמידת המזון זה כבר פסה, מעכשיו אמרו: "קשת המזון החדשה". משרד הבריאות הישראלי יצא בהמלצות חדשות ומקיפות, הנוגעות לתזונה לשמירה על הבריאות ולהגנה מפני מחלות. אנחנו פה כדי לעשות לכם קצת סדר בנושא


09/06/21 | כ"ט סיון התשפ"א

הגדלת טקסט

הקטנת טקסט

יום של ישועות וסגולות: בל"ג בעומר נהיה במירון, נתפלל עליכם, נחלק בשמכם ח"י רוטל ונקרא זוהר לזכותכם. אל תפספסו הזדמנות לקחת חלק בסגולה הגדולה. לחצו כאן >> 

לאורך שנים רבות אימצה מדינת ישראל, כמו מדינות רבות בעולם המערבי, את פרמידת המזון כבסיס להמלצות התזונתיות לציבור. בשנים האחרונו עוסקים באגף התזונה במשרד בהתאמת ההמלצות התזונתיות למחקרים העדכניים בתחום ולציבור הישראלי ותנאי המחיה שלו. כבר שנים רבות ידוע כי "הדיאטה הים תיכונית", זו המבוססת על אכילת מרכיבי מזון טבעיים ומגוונים כפירות, ירקות, קטניות, דגנים, דגים, עופות ואף בשר במידה, נמצאה כיעילה ביותר בשמירה על הבריאות ובהגנה מפני מחלות. 

בעוד שפירמידת המזון חילקה את מגוון המזונות באופן כמותי והנחתה את הציבור לצרוך כמות משתנה של כל רכיב, באה "קשת המזון החדשה" ומציעה לאזרחים בישראל להתבונן על המזונות שהם אוכלים דרך התועלות הבריאותיות שלהם, כשהיא מעניקה לכל סוג מזון צבע שיאותת לכל אזרח האם הוא בריא, כמה כדאי לצרוך ממנו והאם עדיף להמנע או לכל הפחות להפחית בצריכתו. 

 

5 צבעים מכילה קשת המזון של משרד הבריאות הישראלי:

 

כחול - הצבע הכחול אינו עוסק כלל במזון אלא נוגע לשורת הרגלים בריאותיים שצריך כל אדם להכניס לשגרת יומו, ממש כפי שהוא צריך לאכול ולשתות. ביניהם: שינה מספקת (7-8 שעות למבוגר, 10-11 לילד) פעילות גופנית (לפחות 150 דקות שבועיות מצטברות),תכנון ארוחות מראש, צריכת חומרי גלם בצורה הקרובה ביותר למצבם הטבעי (פחות מזון מעובד),גם אכילה משותפת של כל בני המשפחה מחזקת את הבריאות הגופנית והנפשית. 
 



ירוק - צבע זה מכיל רכיבי מזון ושתיה שמומלץ לאדם בריא שירכיבו את רוב התפריט שלו: מים (ללא תוספות),פירות, ירקות, דגנים מלאים. כמה ירקות ופירות ביום? לפחות 5 ורצוי שיהיו בצבעים שונים.

 

צהוב - רכיב זה חיוני אף הוא לתזונה בריאה אך צריך להאכל במידה, והוא כולל מאכלים ורכיבי מזון שתוכלת השומן בהם גבוהה אך מיטיבה כמו: אבוקדו, טחינה, שמן זית, קטניות ואגוזים. גם מוצרי חלב דלי שומן וללא תוספת של סוכר או תחליפיו, יכולים להיכנס לקטגוריה זו.

 

כתום - רכיב זה הכולל דגים, עוף וביצים מומלץ לשילוב בתזונה של כל אדם, אך במידה מוגבלת ולא כבסיס מרכזי בתזונה.

 

אדום - הרכיב היחידי המופיע תחת צבע זה הוא בשר אדום שמומלץ להפחית את צריכתו ככל הניתן ,משום שהתועלות הבריאותיות שהוא מציג לאדם מלוות גם בנזקים מצטברים אשר לטווח ארוך הופכים את צריכתו לבריאה פחות ממזונות אחרים המספקים אותם רכיבים חיוניים.
 

כפי שניתן לראות, בניגוד לפרמידת המזון אשר הוסיפה גם ממתקים ומזונות מזיקים בקצה, ככאלו שכדאי לצרוך מהם כמה שפחות, המלצות התזונה העדכניות של משרד הבריאות הישראלי אינם כוללים אותם כלל. המלצות אלו בקשות לשנות את התפיסה הרווחת בציבור בנוגע לתזונה ובריאות, ולהציג לאזרח ישראל כלים כוללים שיאפשרו להם לתכנן את הרכב הארוחות שלהם באופן פשוט ובריא ככל הניתן.

 

 



משרד הבריאות מצרף גם דוגמא לתפריט יומי מומלץ אנו מביאים לכם את עיקריו:
 

ארוחת בוקר

  • דייסת שיבולת שועל בשילוב פירות או גרנולה ביתית עם יוגורט ופירות.
    או
  • סלט ישראלי, חביתה ופרוסת לחם

ארוחת צהריים

ההמלצה של משרד הבריאות הישראלי היא להכין את ארוחת הצהרים מראש, גם למקום העבודה, כך תהיה לכל אחד שליטה מלאה על סוג המרכיבים ואיכותם וכמובן, על מידת העיבוד שלהם. 

  • סלט טאבולה (המורכב מירקות ודגנים מלאים)
    או
  • סלט ירקות ותוספות כגון: טונה, תירס, אגוזים, ריבועי גבינה, טחינה, זיתים, תבשילי קטניות עם דגן מלא וירקות.
    או
  • אורז מלא, עוף או דג וירקות מאודים

ארוחת ערב

כבר עסקנו בכך שארוחות משותפות תורמות לבריאות הגופנית והנפשית. מומלץ לדאוג לכך שלפחות ארוחה אחת ביום תאכל במסגרת משפחתית וניתן להפוך את הכנתה לחויה משותפת

  • פסטה מחיטה מלאה ברוטב עגבניות עם טונה וסלט ירקות
    או
  • קלחי תירס, קוטג', סלט ירקות
    או
  • לחם, ממרח קטניות (טחינה/חומוס..),ירקות פרוסים
    או
  • פשטידה, טחינה וירקות

פרט לשלוש הארוחות המרכזיות כולנו, וילדים בעיקר, נתקפים תחושת רעב גם ביניהן, מה מומלץ לאכול במקרים הללו?

ארוחת ביניים

  • סלט פירות:
    • פירות ביוגורט ללא תוספות
    • חופן שקדים או אגוזים למיניהם
    • פירות יבשים
      או
  • ירקות במטבל גבינה או טחינה
    או
  • כריך מחיטה מלאה

 

אנחנו נמשיך לעקוב ולעדכן אתכם גם בעתיד בנושא. אם יש לכם שאלות בנושאי תזונה, אתם מוזמנים להפנות לדיאטנית הבית של האתר שאלות, במייל: mokedtehillim@gmail.com



סגולה אדירה לרפואה שלמה.
מחר נפיץ את שם החולה היקר/ה ללבכם לאלפי אומרי תהילים, ובע"ה נתפלל לישועות ביחד אתכם! 

לפרטים לחצו כאן

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא תזונה

X
  • © כל הזכויות שמורות