תזונה

אחד ממנו בכל יום - וזה מה שיקרה לגוף שלכם

בבצל קיימות כמויות גדולות של חלבון וסיבים, ויטמין C, סלניום, כרום, חומצה פולית ונוגדי חמצון. האם וכיצד הם מועילים לגופכם?


22/11/21 | י"ח כסלו התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

בצל הוא לא רק ירק המשמש לתיבול סלטים, אלא גם אחד הדומיננטיים ברפואה הטבעית ובתרופות הסבתא. 

בבצל קיימות כמויות גדולות של חלבון וסיבים, ויטמין C, סלניום, כרום, חומצה פולית ונוגדי חמצון. רכיב בשם אליצין - הוא המעניק לבצל את החריפות שלו וגם ידוע כמדלל דם טבעי. חומרים נוספים  הם הקוורצטין - אנטי אוקסידנט שמחסל רעלים ותאים סרטניים בגוף ומשפר מצבים קשים של אלרגיות. 

אכילת בצל בכל יום ידועה כמיטיבה ביותר עם הגוף, אך אם את בהריון - כדאי שתמנעי ממנו. 

אם תצרכו בצל בכל יום ואתם לא סוכרתיים, אין ספק שהבצל יעזור לכם להישמר מסוכרת סוג 2. מחקרים הראו ששילוב של בצל עם כורכום - מאזן את הגוף ופועל עליו פעולה זהה כמו של אינסולין. הבצל מגדיל את כמות האינסולין הזמינה בגוף שלך, וסופח אליו חלק מהחלקים בכבד שבהם האינסולין לא השפיע. 

הריח והחריפות שלו מרחיקים אותנו מאכילת בצל חי, אך התרכובות הגופריות הייחודיות של הבצל, פועלות ללטא הפסק בניקוי רעלים של החומרים המסרטנים שאנו צורכים מדי יום, ולכן כדאי לצרוך אותו כשהוא חי. 

נוגד החמצון בשם קוורצטין שומר על לבכם מפני מחלות לב, בזה שהוא מנטרל רדיקלים חופשיים, שומר על עורקים רכים וגמישים ומווסת אל לחץ הדם. 

לסיכום, אכילת בצל חי בכל יום תמזער את הסיכון שלכם לחלות במחלות לב או כלי דם. 

פעולה אחרונה וחביבה שהבצל מתמחה בה היא תרומה עצומה למערכת קרישת הדם בגוף. בצל מכיל חומר הנקרא רוטין שעוזר במניעת היווצרותם של קרישי דם בוורידים. הרוטין ממיס את קרישי הדם שעשירים בפיברין, ומסייעים בשיפור זרימת הדם.

 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא תזונה
X
  • © כל הזכויות שמורות