תזונה

שמו הלועזי של הצמח הזה מרמז על תפקידו: להרגיע

אנחנו לא יודעים עד כמה ירק התבלין הזה שכיח במאכלים שלכם, הטעם שלו מקושר בדרך כלל למאכלים מאוד מסוימים, אבל אולי אחרי שתקראו על התועלות הבריאותיות הרבות שהוא מכיל, תתחילו לשלב אותו בכל הסלטים שלכם (או לפחות ברובם).


22/11/20 | ו' כסלו התשפ"א
תזונה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אנחנו לא יודעים עד כמה ירק התבלין הזה שכיח במאכלים שלכם, הטעם שלו מקושר בדרך כלל למאכלים מאוד מסוימים, אבל אולי אחרי שתקראו על התועלות הבריאותיות הרבות שהוא מכיל, תתחילו לשלב אותו בכל הסלטים שלכם (או לפחות ברובם). השם המוכר של הצמח הזה, שמיר, אינו השם שניתן לו בעברית: שֶׁבֶת רֵיחָנִי, והוא משתייך לאותה משפחת צמחים אליה משתייכים גם הפטרוזיליה והכוסברה. השם הלועזי שניתן לצמח, DILL נגזר ממושג בשפה הנורדית שמשמעו להרגיע ולשכך, ומרמז על התפקד המרכזי שהיה לצמח הזה ברפואה העממית בעבר. אספנו עבורכם שורה של תועלות בריאותיות שנקשרו לצמח השמיר, אשר חלקם זכו עם השנים גם לביסוס מחקרי שהתווסף למסורת העממית רבת השנים:
 

מערכת העיכול

לשמיר תועלות רבות הקשורות למערכת העיכול, והן מתחילות כבר בחלל הפה. האם ידעתם שלאכילת שמיר יש השפעה מיטיבה על הבל הפה שלכם? לעיסתו אשר לצד רענון הנשימה, גפ משחררת לחלל הפה שמנים אתרים אשר מכילים נוגדי חימצון המשמידים חיידקים החיים בחלל הפה וכך מסייעים בשמירה על החניכיים והשיניים שלנו. תכולת הסידן הגבוהה שיש בו באופן יחסי לצמחים אחרים (כ-1/5 מן הצריכה המומלצת למבוגר), מסייעת אף היא לשמירה על השיניים.

בשלב הבא מסייע השמיר גם בהתמודדות עם גזים שונים הנלכדים במערכת העיכול ומובילים מצד אחד לשיהוקים ומצד שני לתחושת אי נוחות וכאבי בטן. רכיבים שונים בצמח השמיר, מפחיתים את נוכחות הגזים במערכת העיכול. בנוסף נמצא כי צמח זה אף מסייע במקרים של שלשולים שהם תוצאה של וירוס או פתוגן במזון, משום שהוא משמיד אותם בצורה יעילה בזכות הרכיבים השונים הנמצאים בשמנים האתרים שבצמח, כמו פלבנואידים, הנלחמים בזיהום.


אנטי דלקתי

לצד הרכיבים השונים המסייעים למערכת העיכול שלנו להילחם בחיידקים ופתוגנים שונים, צמחר השמיר עשיר בתרכובות כימיות כמו לימונן וקרבון שמסייעים לו להלחם בדלקות שונות בגוף, ויש המקשרים את הוספתו לתפריט להפחתה התסמינים שנובעים מדלקת מפרקים, אך הדבר דורש מחקר נוסף.

 


בריאות העצם

כבר נגענו בתועלת הרבה שיש באכילת צמח השמיר לשמירה על חלל הפה ובריאות השיניים, כשהתייחסנו לתוכלת הסידן הרבה שיש בצמח. בנוסף לסידן, מכיל צמח השמיר גם מגנזיום וזרחן אשר יחד עם הסידן שומרים על צפיפות העצם שלנו, מחזקים אותה אצל ילדים ומעכבים את הופעת האוסטיאופורוזיס אצל מבוגרים.

 

שמירה על לחץ דם תקין

השמיר עשיר לא רק בסידן אלא גם באשלגן (ב-100 גרם של הצמח יש כ-1/6 מהצריכה היומית המומלצת לאדם מבוגר), מחקרים רבים הוכיחו כי מינרל זה מסייע באופן ישיר למניעת לחץ דם גבוה ובכך מפחיד את הסיכון למחלות לב וכלי דם. מינרל זה חיוני גם לשמירה על בריאות העצם.
 

איזון רמות הסוכר בגוף

מחקרים ראשוניים מצאו כי הוספת שמיר לתפריט, מורידה את רמת האינסולין בדם (אשר רמתו עולה בעת מחלת הסכרת) ומאזנת גם את רמת השומנים בדם. הדברים עדין דורשים מחקר נוסף לפני שהקביעה תהיה חד משמעית, אך ברפואה העממית נוהגים להשתמש בצמח בתפריט של מי שסובלים מרמות סוכר גבוהות.


מסייע כנגד נדודי שינה

מי שמתקשים להרדם מחפשים פעמים רבות את התרופה המתאימה להתמודדות עם התופעה, לא רבים יודעים כי הוספת השמיר לתפריט יכולה לסייע גם בזה. הרכיבים השונים בצמח השמיר (שמנים אתרים, ויטמיני B ותרכובות כימיות נוספות) חוברים יחד ליצירת אפקט מרגיע המסייע לגופינו להרדם בלילה.

 

מסייע למלחמה בסרטן
 

הקשר בין הרכיבים השונים בצמח השמיר למלחמה במחלת הסרטן נבדק כבר מספר שנים במחקרים רבים. ממצאים ראשוניים מצאו כי לזרעי הצמח יש השפעה על הפסקת חלוקת התאים הסרטניים בגוף בזכות אחת הרכיבים שיש בצמח הצמח עשיר במיוחד ברמת הפולאט (ויטמין B9 בצורתו הטבעית, כתוסף מזון המופיע בצורה מעט שונה, הוא מכונה חומצה פולית), אשר נמצא כי מסייע בהפחתת הסיכון לחלות בסוגי סרטן שונים וכמגן מפני סוגים אחרים. ב-100 גרם שמיר יש כ-40% מהצריכה היומית המומלצת למבוגר.


מקל על הנשימה

השמנים האתרים הקיימים בצמח השמיר והתייחסנו אליהם בהקשרים שונים מסייעים גם לנקדות את מערכת הנשימה מרכיבים זרים ומגודש, ובכך מקילים על מי סובלים מתופעות אלרגיה ושיעול
 

סגולה אדירה לרפואה שלמה
מחר נפיץ את שם החולה היקר/ה ללבכם לאלפי אומרי תהילים, ובע"ה נתפלל לישועות ביחד אתכם! 

לפרטים לחצו כאן

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא תזונה
X
  • © כל הזכויות שמורות