תזונה

התועלות הבריאותיות של הצמח שהסבתות מכירות

גם אם אתם לא מכירים אותו, את הצמח הזה סבתות רבות מוסיפות לתבשילים והיום גם מודעים לשלל היתרונות הבריאותיים שלו


27/08/20 | ז' אלול התש"פ
ראשד

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

השם העברי של הצמח הזה, גרגיר הגינה, מוכר בעיקר למי שעוסקים בחקלאות ישראלית. לרוב מי שעושים בו שימוש הוא מוכר יותר בשם "רשאד" והוא נפוץ במיוחד במטבח הפרסי, ממנו נגזר שמו. מדובר בצמח בר, וככזה הוא לא זקוק לטיפוח על ידי בני האדם כדי לגדול, אבל הוא צמח עונתי וככזה נמצא בשווקים לתקופה קצרה יחסית, בחודשי החורף. היתרון שלו הוא כי ניתן לגדל אותו בגלות גם בבית ללא השקעה כמעט. מבין חלקין, נוהגים לאכול את העלים ולהשתמש בגרגרים שלו לתיבול.

אם גדלתם במטבח הפרסי קרוב לודאי שאתם זוכרים אותו מתווסף לתבישילם רבים בימי החורף הקרים, סביר להניח שכמו רבים אחרים לא הכרתם את כל הסגולות הרפואיות המיוחסות לו והופכות אותו לעשב תבלין איכותי במיוחד:

 

מערכת העיכול

ברפואה העממית נוהגים לחלוט את עלי הרשאד ולהוסיף להם דבש כדי לטפל בכאבי בטן אצל ילדים קטנים ואצל מבוגרים. זרעי הצמח משמשים לטיפול בעצירות ונודעת להם השפעה מרגיעה על מערכת העיכול.

 

סוכר

מחקרים מן השנים האחרונות מצאו כי אכילת הרשאד לאורך זמן, מייצבת את רמות הסוכר בגוף ומונעת תנודה חדה מדי שלו. האפקט הבריאותי הזה מושג באמצעות אחד מן הרכיבים הנמצאים בגרגרי הצמח, Lepidimoide. השפעה נוספת המיטיבה עם ייצוב הסוכר מושגת באמצעות השפעתו של הצמח על חילוף החומרים בגוף והענקת תחשות שובע מהירה המובילה להפחתה בכמות המזון שהאדם צורך.

 

עיניים

את התועלות הבריאותיות שיש לצמח הזה בשמירה על בריאות העיניים מיחסים לכמות ויטמין A הגבוהה שבו. ב 28 גרם רשאד יש כ-40% מהצריכה היומית המומלצת למבוגר, ויטמין זה ידוע כמסייע לשמירה על בריאות העיניים ומניעת ניוון רשתית העין. גורם נוסף הנמצא בצמח הוא קרטונואידים החשובים לבריאות העיניים.

 

עור

שילוב הרכיבים המסייעים לשמירה על בריאות העיניים, חיוניים גם לשמירה על החיוניות של עור גופינו, כשהם מלווים בכמויות גבוהות יחסית של סידן, ברזל וויטמיינם נוספים שמסייעים לחיזוק העור.

 

אנמיה

צמח הרשאד עשיר לא רק בויטמין A אלא גם בברזל ובויטמין C, החיוניים יחד לשמירה על רמת הברזל בגופנו ומסייעים בהגנה על הגוף מפני התפתחות אנמיה הנגרמת מחוסר ברזל, השילוב שלהם יחד מגביר את יכולת הספיגה של הברזל על ידי הגוף.

 

בריאות האישה

לצמח הרשאד שימוש ברפואה העממית לזירוז הלידה - הוא מומלץ במיוחד כתוספת קבועה לתזונת האישה ההרה בשבועות האחרונים של ההריוןן. בנוסף משמש הצמחד להגברת ייצור החלב אצל נשים מניקות  שימוש זה עשוי שלא להתאים לכל הנשים, ולכן מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל לפני הוספתו לתזונה בתקופת ההריון ולאחריה. אחת הסיבות לכך היא עובדת היותו עשיר ברכיבים אסטרוגניים, המשפיעים על מערכת הרבייה.

 

 


בריאות הפה

הרכיבים השונים הקיימים בצמח הרשאד מסייעים בשמירה על חלל הפה על ידי פעולתם כנגד החיידקים הנמצאים בו ועיכוב תהליך הפגיעה בשן.

 

שלד ועצמות

ברפואה העממית נוהגים להוסיף רשאד לתזונה על מנת לטפל בבעיות הקשורות לשלד ולעצמות הגוף. הצמח משמש מקור עשיר לויטמין K אשר נקשר לעלייה ברמת המינרל סידן בגוף האדם.

 

סגולה אדירה לרפואה שלמה
מחר נפיץ את שם החולה היקר/ה ללבכם לאלפי אומרי תהילים, ובע"ה נתפלל לישועות ביחד אתכם! 

לפרטים לחצו כאן

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא תזונה
X
  • © כל הזכויות שמורות