תזונה

את הירק הזה אפשר וכדאי לשלב בארוחות שלכם כל יום

את הירק הזה אוכלים מהשורש ועד הגבעול, בסלטים, קציצות ומרקים, ויש סיבה טובה לכך


18/10/20 | ל' תשרי התשפ"א
תזונה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

את הירק הזה אוכלים, מהשורש ועד הגבעול. בסלטים, קציצות ומרקים, ויש סיבה טובה לכך. הוא מכיל כל כך הרבה יתרונות בריאותיים שאין מי שלא ירצה לשלב אותו בתפריט: הסלרי. 
 

 


טוב לשמירה על המשקל

ירק הסלרי דל מאוד בקלוריות, ולכן כל מי שמבקש להוריד במשקל או לשמור על משקל תקין, יכול לשלב אותו בתפריט. אך לא רק התכולה הקלורית שלו הופכת אותו לירק שכדאי לשלב בתפריט שלכם, אלא גם העובדה שהוא מסייע בתהליך פירוק השומן בגוף ומכיל רכיבי מזון חיוניים לגוף. הסלרי מכיל ברובו מים (95%), ועשיר בויטמינים ומינרלים חיוניים. מעבר לכך, האנרגיה שמשקיעה הגוף בתהליך העיכול שלו גדולה מן הערך הקלורי שהוא מקבל ממנו, ולכן אפשר לכנות אותו כמאכל בעל "ערך קלורי שלילי"


 


אנטי דלקתי

דלקת, היא תגובה של מערכת החיסון שלו לזיהומים שונים. ירק הסלרי מכיל נוגדי חמצון רבים המסייעים לפעילות האנטי דלקתית של הגוף. בנוסף, הוא מכיל תרכובת בשם אפגנין, המשמשת כחומר אנטי ויראליי שהוא גם נוגד חמצון, ובדיקות מעבדה העלו כי הוא מוריד חלק מביטויי הדלקת בגופינו. חמור נוסף, הלוטאולין, הוא פלבנואיד בעל תכונות אנטי סרטניות, משום שהוא מונע התפשטות תאים סרטניים על ידי תמותתם.

קשר ישיר נמצא בין הסלרי להפחתת דלקות בדרכי השתן, משום שהוא מסייע בייצור השתן והורדת רמת החומצה האורית, מה שמונע את כניסתם של חיידקים אל מערכת השתן. צריכה יומיומית של סלרי מסייעת במניעת דלקות בדרכי השתן ובכליות.


 

עיכול

הסלרי עשיר לא רק במים, אלא גם בסיבים וכימיקלים צמחיים הממריצים את מערכת העיכול ומשפרים את התנועתיות שלה, וכך מונעים את תופעת העצירות. הסיבים הללו מסייעים גם בפירוק רכיבי המזון החיוניים מן המזון ושחרורם לספיגה במערכת כלי הדם.


 


אולקוס

מחקרים מצאו כי תמצית אתנול הנמצאת בירק הסלרי, מגינה על דפנות מערכת העיכול וכך מורידה את הסיכוי של האדם ללקות באולקוס. רכיבים נוספים בצמח: פלבונאידים, שמנים ואלקלואידים, מסייעים להגנה על דפנות המעי הגס בעזרת סיוע בליחוח המקום.

 


כבד

מחקרים ראשוניים מצאו כי הוספת סלרי באופן קבוע לתפריט היומי, מסייעת בהפחתת הצטברות שומן בכבד, וצריכתו ביחד עם ירקות נוספים מעלה את תפקוד אנזימי הכבד המווסתים את רמת השומנים בדם. מחקרים אחרים מצאו כי צריכת סלרי באופן קבוע בתפריט היומי, מסייעת בהתמודדות עם מחלות כבד ומניעתן, ונמצא קשר גם להפחתת הארעות סרטן הכבד.
 

 

צרבת

צרבת היא מצב בו חומצות מן הקיבה עולות אל הוושט ויוצרות תחושת כאב וחוסר נוחות באיזור החזה. אנשים רבים סובלים מתופעה זו במהלך חייהם. שתיית מיץ סלרי מרגיעה את הצרבת באופן מהיר במיוחד, בזכות תכולת המינרלים הרבה שבו המשפיעה על פעילות מיצי הקיבה.


 

לחץ דם

ירק הסלרי עשיר בויטמינים ומינרלים המסייעים בהורדת הכולסטרול הרע (LDL), ביניהם אשלגן וסידן החיוניים לשמירה על לחץ דם תקין. תכולת הסיבים הגבוהה שבירק, מסייעת בהורדת רמות הכולסטרול על יד ספיחתו בתהליך העיכול מה שמוביל לזרימת דם תקינה והורדת לחץ הדם. רכיבים אחרים בסלרי מסייעים להרפיית השרירים בגופינו וכך מסייעים בזרימת הדם אליהם בחופשיות.

 

כיצד בודקים סלרי והיכן מתחבאים התולעים וחרקים

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא תזונה
X
  • © כל הזכויות שמורות