תזונה

אוהבים שוקולד? הכתבה הבאה בשבילכם

חובבי המתוק מלאים ברגשות אשמה וייסורי מצפון כשהם אוכלים אותו, לא עוד, מחקרים מצאו שהתועלות באכילת השוקולד הופכות אותו למזון מומלץ, במידה. הכל על כך בכתבה הבאה


07/07/20 | ט"ו תמוז התש"פ
שוקולד

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

כולנו נקראים לשמור על הגזרה, לאכול בריא ולזנוח סוכרים. לחובבי המתוקים בכלל וחובבי השוקולד בפרט, זו גזירה שכמעט ולא ניתן לעמוד בה. לא עוד! מחקרים מצאו כי אכילת שוקולד, במידה, תורמת לבריאות. מעתה אתם יכולים לשלב שוקולד בתפריט השבועי שלכם ולגבות את הבחירה שלכם במחקרים.

 

ראשית, כמה עובדות על הקקאו, שהוא הבסיס להכנת השוקולד:

הקקאו הוא בעצם זרעי פירות עץ הקקאו (theobroma cacao) - הפולים. את פולי הקקאו אוספים ביד משום שמכונה יכולה להרוס את העצים עליהם הם גדלים. יש צורך ב 800 פולי קקאו כדי לייצר ק"ג אחד של שוקולד. 2/3 מהקקאו בעולם מיוצר באפריקה, וכ 45 מליון אנשים בעולם תלויים בקקאו כמקור פרנסתם.

שוקולד מריר מיוצר על ידי הוספת שומן וסוכר לקקאו, שוקולד חלב מכיל בנוסף מוצקי חלב. שוקולד לבן הוא אינו שוקולד - הוא לא מכיל מוצקי קקאו, אך מכיל חמאת קקאו בכמות כלשהי.

 

היכן טמונים היתרונות הבריאותיים באכילת שוקולד?

ראשית, חשוב להבין שאנו מדברים על שוקולדים בהם יש לפחות 70% קקאו. ב-100 גרם של שוקולד כזה יש:

11 גרם סיבים, החיוניים לפעילות התקינה של מערכת העיכול.

כ-70% מכמות הברזל המומלצת למבוגר ביום.

כ-60% מכמות המגנזיום המומלצת למבוגר ביום.

כ-90% מכמות הנחושת המומלצת למבוגר ביום.

וכמעט 100% מכמות המנגן המומלצת למבוגר ביום.

נוגדי חמצון שנמצאו יעילים במחקרים.

מחקרים אף מצאו כי שוקולד מסייע בשיפור זרימת הדם ומשפר את רמת האנרגיה (הוא מכיל תאוברומין שהשפעתו דומה לזה של קפאין)

 

כמה?

לא מומלץ לאכול 100 גרם שוקולד ביום (הוא מכיל גם סוכרים וחומרים נוספים), אך גם אכילה של כמות קטנה ממנו מכילה רכיבים תזונתיים חיוניים. מכיוון שלא כל השוקולדים בריאים באותה המידה, רצוי להעדיף שוקולדים פחות מעובדים בהם נשמרים רכיבי התזונה החיוניים. איך יודעים עד כמה השוקולד מעובד? מסתכלים על תכולת הרכיבים שלו המודפסת על גב האריזה.



האם יש חשיבות לסוג השוקולד?

שוקולד מריר עדיף על פני שוקולד חלב משום שהוא מכיל יותר נוגדי חמצון ורכיבי מזון חיוניים ופחות סוכר משוקולד חלב. אך גם בתוך מגוון השוקולדים המרירים יש להעדיף שוקולדים ולהם תכולת קקאו העולה על 70%. בנוסף, יש לוודא על גב האריזה כי השוקולד המריר אינו מכיל חלב או שומן טראנס (שומן צמחי מוקשה אשר נמצא כי קשור באופן ישיר לנזקים בריאותיים רבים).



איך אני יודע איזה שוקולד מזין יותר?

התשובה על כך פשוטה, סדר הופעת הרכיבים על גב העטיפה מעיד על הכמות היחסית שלהם בתוך השוקולד. כשאנחנו מחפשים שוקולד איכותי, ולכן בריא יותר באופן יחסי, נרצה למצוא את "חמאת הקקאו" כמה שיותר קרוב לתחילת רשימת הרכיבים. אם הסוכר נמצא בראש רשימת הרכיבים על גב העטיפה של השוקולד שבחרתם, כדאי לוותר עליו.

 

הרב יצחק יוסף: מה מברכים על קני סוכר? על שוקולד?

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא תזונה
X
  • © כל הזכויות שמורות