תזונה

הטיפים שיעזרו לכם לעבור את הצום בקלות ובבריאות

מה כדאי לאכול לפני הצום? ממה להמנע ואיך לפתוח את הצום? טיפים קטנים מרופאים טבעונים, שיעשו לכם שינוי גדול בהרגשה שלכם בצום


16/09/20 | כ"ז אלול התש"פ
טיפים לצום

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בזמן הצום מתרחשים בגופינו שינויים גדולים המרחשים אפילו בתאי המח ומערכת העצבים שלנו. כשאנו צמים, הגוף שלנו לא מקבל את הרכיבים הדרושים לו להפקת אנרגיה ולכן רמות הסוכר בדם צונחות. בזמן כזה, הגוף משתמש במאגרי סוכר ושומן קיימים ובכך מקיים את עצמו. 

מה נעשה כדי לשמור על המאגרים הללו גם בזמן צום? כשהמאגרים מתרוקנים אנו מתחילים לחוש סחרחורות, כאבי ראש וחולשה. האם אפשר למנוע את זה? רופאים טבעונים טוענים שכן. בעזרת מספר טיפים קטנים שכל אחד יכול ליישם, תוכלו למנוע מעצמכם חולשה וכאבים בזמן הצום ולהרגיש הרבה יותר טוב.

הוסיפו סיבים

צריכה של סיבים תזונתיים תעניק לכם תחושת שובע. לכן שלבו בארוחות של לפני הצום ירקות ופירות ומאכלים העשירים בסיבים תזונתיים. הסיבים גם מועילים בעיכוב של ספיגת הפחמימות בדם ובאיזון רמות הסוכר.

הפחיתו קפאין

לא כדאי לצרוך קפאין בערב בצום. הקפאין מיבש את נוזלי הגוף וגורם לתחושת צמא. הקפאין נמצא במשקאות כמו קפה, תה, קולה ושוקו.

שתיה מספקת

מומלץ לשתות כ-10 עד 12 כוסות מים במשך היום שלפני הצום, כדי למנוע התייבשות. לגבי משקאות מתוקים או מוגזים, כדאי מאד להמנע מהם לפני הצום ולצרוך מים בלבד. 

צריכת פחמימות

לפני הצום כדאי לצרוך פחמימות, כמו: אורז, לחם וכד', במנות קטנות במשך כל היום שלפני הצום. הפחמימות ממלאות את מאגרי הגליקוגן הנמצאים בכבד ובשרירים שלכם. 

מאכלים מומלצים

כדאי לצרוך דגים על פני בשר או עוף, מכיוון שהעיכול שלהם מהיר יותר. בנוסף, כדאי לצרוך לפני הצום את המזונות הבאים: תפוחים, מלפפונים, פירות למיניהם, אגוזים, שקדים, צימוקים ותמרים. מומלץ מאד לצרוך גם כמה כפות של זרעי צ'יה המעניקים תחושת שובע לאורך זמן.

פתיחת הצום

לאחר הצום יש לפתוח אותו בהדרגה, על ידי שתיה של רבע כוס מים ולאחר מכן פרי או ירק. את הקפה והעוגה שלכם מומלץ לצרוך יותר מאוחר. 

 

 

מחפשים סגולה מיוחדת לרפואה? מה שאתם צריכים נמצא בלחיצה כאן >>>

עוד מאמרי תוכן בנושא תזונה
X
  • © כל הזכויות שמורות