מגזין תהילים

הלם: קיבל קידום בעבודה בזכות תרגיל קצר ועוצמתי!

''שימי סיפר לי שהוא ממתין זה זמן רב לקבל תשובה גורלית מהמנכ"ל לגבי קידום בעבודה. התשובה 'נסחבת' כבר זמן רב, והוא מרגיש שהמנכ"ל לא רוצה בקידומו. אמרתי לו, אם תשמע לי, עליך לעשות תרגיל עוצמתי קצר…''


15/11/21 | י"א כסלו התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

 

בשנת ה'תשס"ז עבדתי בחברת ל.ס. חברת שיווק באור יהודה עם חבר בשם שימי. הוא סיפר לי שהוא חושש. הוא ממתין במשך זמן רב לקבל תשובה גורלית ממנכ"ל החברה, האם הוא יקבל קידום בעבודה. תשובה חיובית תזכה אותו בהטבה רצינית בפרנסה. אולם תשובה שלילית תפגע בקידומו בחברה. ההחלטה נמצאת אצל המנכ"ל. הוא סיפר, שהמנכ"ל 'סוחב' אותו כבר זמן רב. הוא מרגיש שהמנכ"ל לא רוצה בקידומו.

אמרתי לחברי: אתה רוצה עצה? אז דע לך כל עוד שתחשוב עליו מחשבות שליליות שכאלו, תיזהר שלא להיתקל בו, כי בוודאי התשובה תהיה שלילית. שימי שאל אותי: "מניין לך זאת?". אני השבתי: שלמה המלך, החכם מכל אדם, כתב: כמים פנים לפנים כן לב האדם לאדם (משלי כז, יט).

הגאון מווילנא פירש פסוק זה: "כמו שהמים מראים את פני האדם כפי שמראהו לְמים: אם יעקם פניו גם המים יראו כן, כן לב האדם לאדם: אם ליבו טוב לאותו אדם, הוא במקביל טוב עימו, אף שאינו ידוע ליבו של אדם". כשאתה חושב על חברך מחשבה טובה, באותו רגע ממש, גם ליבו של חברך מתחיל לחשוב עליך דברים טובים ומתחיל לאהוב אותך ממש.

הגאון גם כותב: 'ולהיפך, מי שחושב מחשבות רעות בליבו, אף שלא יגלה מחשבות ליבו, ואף שאין יודע אדם מה שבליבו, ישנאו אותו!'. זה רמוז בפסוק: "ואיש מזימות יִשָנֵּא (משלי יד, יז).

אמרתי לחבר: אם אתה חושב בלב על המנכ"ל שאתה לא אוהב אותו, והוא רק מנסה להכשיל אותך ולעצור את קידומך, אתה משפיע על ליבו לרעה כנגדך! אם תשמע לי, עליך לעשות תרגיל עוצמתי קצר: קח דף ותרשום עליו את כל הדברים הטובים, שאתה יודע על המנכ"ל: את כל החסדים והטובות שקיבלת ממנו אי פעם. רשום דברים טובים על המידות שלו, על הדברים הטובים שבאופי שלו ומעלותיו הרוחניות… מלא את ליבך במחשבות טובות עליו! כשתסיים לכתוב את כל הרשימה, קח את הדף ותתבונן בו לכמה דקות. תחשוב כמה הוא אדם טוב ומיוחד. דע לך שהדבר ישפיע מיד על ליבו של המנכ"ל, ויגרום לקרבה ואהבה אליך.

חברי שימי הלך הביתה, לקח דף ועט וכתב עליו את כל הדברים הטובים של המנכ"ל והתחיל לחשוב מחשבות טובות כאמור. לאחר מספר ימים שימי היה במטבח של החברה, והנה לפתע מנכ"ל החברה קרא לו בחום: "מה שלומך שימי? הרבה זמן לא ראיתי אותך…".

"הייתי בהלם", אומר שימי, "הרגשתי בחום ואהבה נדירים מהמנכ"ל". הוא אמר לי: "היכנס לחדר שלי". לאחר שנכנסתי, הוא אמר לי: "אתה יכול להיכנס למשרד שלי מתי שתרצה. אתה לא צריך את האישור של המזכירה". הוא הושיב אותי לידו, הכין לי כוס קפה ונתן לי תשובה חיובית על קידום! הייתי המום לחלוטין, וכל זאת לאחר שלפני כן הקשר שלנו לא היה כך כלל!

"כי כפי אשר יכין האדם את ליבו לאהוב את חבירו, כמו כן יתבונן לב חבירו לאהוב אותו". כשאתה חושב בליבך מחשבות על חברך, באותם רגעים מצטיירות מחשבות זהות גם כן בליבו של אותו אדם עליך.

(פניני עין חמד)

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות