ישועות תהילים

הרופאה בחדר הניתוח צעקה: "קרה פה נס!"

"כשהגיעו תוצאות הביופסיה, אחותי נחרדה - התוצאות העידו על כך שיש צורך לעבור ביופסיה נוספת. התקשרתי שוב לרב מנדל וסיפרתי לו את החדשות המאכזבות"


03/08/19 | ב' אב התשע"ט
הרופאה בחדר הניתוח צעקה: "קרה פה נס!"

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

אל סגולת קריאת התהילים התוודעה מושית שחם (41) לראשונה לפני כחודשיים, אך לדאבון הלב, היה זה בנסיבות לא כל כך טובות: בבדיקת ממוגרפיה תקופתית, התגלה בבית השחי של אחותה רחל בת ה-42 - גוש בגודל 1.5 ס"מ.

הרופא המבוהל הזדרז לשלוח אותה לביופסיה בבית החולים 'אסותא', שם עברה את ההליך הכירורגי, כשהגוש המפחיד הגיע כבר לגודל של 1.8 ס"מ. "בסיום הבדיקה, הרופאה אמרה לאחותי שבעקבות מה שראתה כרגע - היא תלחץ על המעבדה לזרז את תוצאות הביופסיה תוך יומיים, ובמקביל ביקשה ממנה שתקבע תור דחוף לרופא שלה", משחזרת שחם.

כמובן שרחל מאוד נלחצה, אך 'דאגה בלב איש – ישיחנה': במר כאבה פנתה רחל אל מושית, להיוועץ בה. "כבר למחרת פניתי למוקד תהילים ארצי, סיפרתי את סיפורי וביקשתי עזרה". הטלפניות במוקד התהילים מיהרו להפנות אותה לרב מנדל. "התקשרתי אליו וגיליתי אדם עם הרבה מאד סבלנות ורצון טוב לעזור", מספרת שחם, "הרב הסביר לי על פעילות המוקד, על משמעות אמירת התהילים המחולק, ועל הכוח הבלתי נדלה שיש בתפילות הללו. בקולו הרגוע ובמילות האמונה שלו, הצליח הרב להחדיר בי חיזוק גדול. ידעתי ש'אני הולכת על זה', והצטרפתי לקריאת פרקי תהילים בזמן הדלקת נרות שבת".

מלבד זאת, החליטה שחם לתרום למוקד תהילים ארצי סכום חודשי בהוראת קבע, על מנת שתלמידי חכמים יקראו תהילים מדי יום ובמספר מקומות קדושים בו זמנית, לרפואת רחל. "כשהגיעו תוצאות הביופסיה, אחותי נחרדה - התוצאות העידו על כך שיש צורך לעבור ביופסיה נוספת. התקשרתי שוב לרב מנדל וסיפרתי לו את החדשות המאכזבות. 'כנראה שמשמיים נותנים לכם כעת הזדמנות להמתיק את הדינים ולבטל את הגזרות הקשות', אמר לי הרב וביקש שמשפחתנו תתאגד יחדיו לאמירת ספר תהילים שלם פעמיים, במהלך חג השבועות, וכך עשינו".

ואיך הרגשתם?

"בלי הגזמה - כאילו כבר נושענו. האמונה שלנו התחזקה פלאים אחרי אמירת התהילים, והרגשנו שב"ה יהיה בסדר. שאין לנו מה לדאוג. פה גם המקום להודות לרב מנדל על חיזוקיו הרבים, ועל החלק הגדול שיש לו בהתחזקות הנפשית שלנו".

אז הגיעה תור הביופסיה השנייה. רחל נשלחה אל רופאה מיוחדת שהודיעה לה כי הגוש גדל, וכבר הגיע לגודל של שני ס"מ. הרופאה הסבירה כי יש צורך לנתח את המקום, שכן הסכנה היא שהגוש 'יושב' מעל העורק הראשי, במקום די עמוק. בד בבד החלה הרופאה בשאיבת החומר הממלא את הגוש, בעזרת מחטים ארוכות - על מנת לשלוח אותו היישר לבדיקת המעבדה. אלא שכעבור רגעים אחדים התרחשה תפנית חדה, שהעמידה את כל המחלקה על הרגליים. "הרופאה המשיכה לשאוב וכל כמה רגעים ביקשה מהאחות עוד ועוד מחטים, כשכל התהליך נמשך כעשרים דקות", חוזרת שחם בהתרגשות על דברי אחותה, כפי ששמעה אותם. "כשסיימה לשאוב, קמה מכסאה והחלה לצעוק בחדר, צעקות של שמחה: 'קרה פה נס, קרה פה נס'. אחותי ובעלה היו בהלם, ונדרשו להם כמה רגעים כדי להבין על מה הרופאה מדברת. 'הצלחתי להוציא את כל החומר שהיה בגוש', הסבירה להם הרופאה, כשהיא פונה אל אחותי בפנים נרגשות ואומרת לה: 'את ניצלת פעמיים'", אמרה.

זוכרים את קריאת ספר התהילים של המשפחה? ובכן, זה כנגד זה עשה ה': הנס הראשון היה כאשר עברה את הביופסיה הקודמת באמצעות 'אקדח' – כלי מסוים שנאסר לשימוש במקרים כאלה, היות והוא גובל בסכנה גדולה, ועלול היה לפוצץ את העורך הראשי חלילה. במקרים כאלה, יש להשתמש רק במחטים כדי להוציא את החומר מהגוש, כפי שעשתה הרופאה הנוכחית. הנס השני היה שהרופאה הצליחה לשאוב את החומר עד תומו, ולמנוע מרחל את הניתוח המסוכן והכואב שהתעתדה לעבור.

"ברוך ה', ראינו ניסים גדולים בניסיון הזה והודינו לה' יתברך על הישועה שראינו עין בעין", מספרת שחם בנימה שמחה ואמונית, ומוסיפה כי אין בכוונתה לפרוש מאמירת התהילים עכשיו, משקיבלה אחותה את הישועה. "אני גם מתכוונת להמשיך עם הוראת הקבע, ולא מבטלת רק בגלל שהכל בסדר. אנחנו יודעים בוודאות שהתפילות שלנו נשמעו בזכות קריאת התהילים של כל המשפחה, ונמשיך להתמיד בזה ב"ה לישועות של כל עם ישראל".

מסר לקוראי שורות אלו?

(מחייכת חיוך רחב) "המסר הוא שיש בורא לעולם, שיכול לשנות הכל – להמתיק דינים ולבטל גזירות. צריך להאמין ולהתפלל, בין אם בקריאת תהילים, בין אם בדיבור עם ה' מכל הלב, ובין אם בתפילות של אדם על חברו. היום אני יודעת שאין תפילה שהולכת ריקם, וכל תפילה נשמעת ונענית".

רוצים שהישועה הבאה תהייה שלכם? נסו את זה >>>

 

ישועות תהילים

הפצוע קשה בפיגוע בירושלים ניצל על ידי ספר התהילים

ישועות תהילים

פציעת הראש של החייל הפכה לנס רפואי בזכות...

ישועות תהילים

לא יאומן: חוב של 5,000 ש''ח נמחק כלא היה בזכות התהילים!

ישועות תהילים

''יום למחרת קיבלנו טלפון מבית החולים שהלא יאמן קרה...''

ישועות תהילים

הצוות הרפואי היה בהלם: ''מעולם לא ראינו דבר כזה!''

ישועות תהילים

מופלא: ''בדיוק ביום ה-40 גיליתי שאני בהיריון...''

ישועות תהילים

איך קרה שהמעסיק ''רודף'' אחרי המועמד לקבל את העבודה?

ישועות תהילים

מפחיד: מתה ביום ההולדת של ביתה וחזרה לחיים בזכות התהילים

ישועות תהילים

"הרופאים במוסד הגריאטרי לא יודעים להסביר את השיפור במצב שלה, אבל אני יודע!''

ישועות תהילים

החלימה מסרטן תוך 3 חודשים בזכות...

ישועות תהילים

עד הפרטים הקטנים: ''שבועיים לאחר תחילת הסבב חתמתי חוזה''

ישועות תהילים

התהילים שניצחו את העקמת כנגד כל הסיכויים

ישועות תהילים

''לא הצלחתי להרות שוב...'' אבל אז קרה המהפך

ישועות תהילים

''הסיפור הזה הראה לנו שאין משהו שלא אפשרי אצל בורא עולם''

ישועות תהילים

"זכיתי להכיר אותו מקרוב ולראות איך הקב"ה שלח לי את הנשמה התאומה שלי"

עוד מאמרי תוכן בנושא ישועות תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות