מגזין תהילים

האברך נכנס לחדרו של הרב שמח ומרוצה, אך חיוכו נמחק באחת...

הרב אויערבאך זצ"ל ביקש מתלמידו לגמול חסד עם יהודי קשיש, וכשהעניין אכן סודר- הוא לא היה מרוצה כלל וכלל...


06/02/22 | ה' אדר א' התשפ"ב
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

ערב אחד צלצל הטלפון בביתו של אברך ירא שמיים בירושלים, כשענה לטלפון נדהם לשמוע כי מעבר לקו היה... רבי שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל, מגדולי הדור ופוסקי ההלכה בדור ההאחרון, אשר שימש גם כראש ישיבת "קול תורה".


האברך התרגש מאוד וציפה במתח לדבריו של הרב.


"אני צריך את עזרתך", אמר לו הרב אויערבאך זצ"ל, והאברך לא ידע את נפשו מרוב אושר, "ישנו יהודי מבוגר מאוד שהיה מאושפז עד היום בבית החולים, הרופאים החליטו שאין בידם לסייע לו, ועל כן אין יותר צורך להשאירו בבית החולים. היהודי המבוגר שוחרר לביתו ללא השגחה רפואית כלשהי, למרות מצבו הרפואי הלא פשוט", סיפר הרב לאברך וביקש: "אני מבקש ממך, אנא חשוב על רעיון כלשהו, מה ניתן לעשות כדי לדאוג לאותו קשיש לעזרה רפואית, או לחילופין להשיבו אל בית החולים כדי ששם יקבל את ההשגחה לה הוא זקוק... זהו פיקוח נפש של ממש".


האברך התגייס מייד למשימה והבטיח לרב לעשות כל בשאפשרותו כדי לדאוג לאותו קשיש. הוא הניח את שפופרת הטלפון על כנה והחל לחשוב בקדחתנות, כיצד יוכל להחזיר את אותו יהודי למחלקה ולגרום לרופאים לקבל אותו שוב?


לפתע עלה במוחו רעיון... הוא נסע לביתו של הקשיש, הודיע לו שהוא שליח של מרן הרב איוערבאך זצוק"ל, והורה לו להתלוות אליו. האברך הזמין מונית וכשזו הגיעה- נטל אאת ידו של הקשיש בידו והוביל אותו לעברה, לנהג הודיע לנסוע במהירות האפשרית לבית החולים.


בהגיעו לחדר המיון ניגש אל צוות הרופאים והודיע להם כי מצא באמצע הרחוב אדם מחוסר הכרה אשר נראה כי נזקק לטיפול רפואי דחוף. הרופאים הורו לו להכניס את הקשיש לחדר המיון, שם קיבלו אותו וטיפלו בו במסירות.


האברך יצא מבית החולים מאושר כי משימתו הוכתרה בהצלחה. הוא מיהר לביתו של מרן הרב אויערבאך זצוק"ל והודיע לו בקול נרגש: "כבודבהרב, הצלחתי להחזיר את אותו קשיש לבית החולים!"


"כיצד?" התעניין הרב אויערבאך.


האברך גולל את הקורות אותו בשעה האחרונה כשהוא מחוייך מאוזן לאוזן, אולם תגובתו של מרן הרב אויערבאך זצוק"ל מחקה את החיוך מעל פניו...


"אמנם מודה אני לך על המעשה שעשית", אמר לו הרב בפנים זעופות, "אך לשמחה מה זו עושה? את מבוקשי השגת על ידי שימוש בדבר שקר, נכון שמצד הדין מחויב היית לכך, אך עליך להצניע את עניין השקר, היה עליך לספר לי על כך בכאב ולא מתוך שמחה כה גדולה..."

 

 

"מדבר שקר תרחק!" הרב דניאל קטנוב:

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות