מגזין תהילים

"הפרופסור אמר: ’אני לא יודע למי אתם מתפללים, אבל אל תפסיקו’"

הפרופסור הבין שהפעוט ניצל בנס בזכות תפילותיהם של הוריו, וביקש מהם להמשיך להתפלל. סיפור מדהים על חזרה בתשובה ונס מופלא


06/01/19 | כ"ט טבת התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

עתיד מזהיר בהיאבקות רומנית-יוונית צפו לרב אברהם לחצ'קוב, רב קהילה בבית כנסת "אחוות ישראל" ביבנה. בצעירותו השתתף הרב בכמה אליפויות לנוער בתחום, ואף זכה במקום השני, אך הוא בחר בדרך התורה והמצוות. "אומנם הגעתי מבית בוכרי מסורתי ומאמין מאוד, אבל מכאן ועד לחיות חיים דתיים מלאים, הדרך הייתה ארוכה", מספר בגיחוך הרב לחצ'קוב, כשהוא מנסה לדמיין מה הייתה תגובתו באותה תקופה אם היו אומרים לו שהוא ישמש כרב בית כנסת.

 

התקרבותו הראשונה לדת החלה לאחר שנישא. הוא חש שהוא רוצה להשקיע בשלום בית, ומצא תשובות לשאלותיו בנושא דווקא בדת. "הטריגר שהביא אותנו לחפש תשובות בדת דווקא היה הרצון שלנו לשלום בית אמיתי", הוא מסביר. "אז, חשבתי שאני יודע מה זו אישה ואיך צריך להתנהג אליה. היום אני יודע שטעיתי, ושהיה לי עוד מה ללמוד. כשאתה מתחתן כחילוני, אתה לא באמת יודע איך לשמר את הזוגיות, איך להבין את האישה ואיך לכבד אותה. אתה שקוע כולך בעצמך".

 

"הלכתי על כל הקופה"

 

באותה העת אשתו של הרב לחצ'קוב החלה אף היא להתעניין בדת ושוחחה לעיתים עם מכר בעבודתה שחזר בתשובה. היא לא שיתפה את בעלה בכך מפני שלא ידעה כיצד יקבל זאת. כאשר היא ראתה שאף הוא החל להתעניין ביהדות, היא אזרה אומץ וקיבלה על עצמה צניעות וכיסוי ראש. "רק כשהיא ראתה שאני עושה את הצעד הזה ומתחיל להתחזק מעצמי, אז היא גם עשתה מאמץ לכיוון ומיד לקחה על עצמה צניעות וכיסוי ראש", משחזר הרב.

 

היהדות חשפה עולם מופלא בפני הרב ואשתו והוא החליט לחזור בתשובה שלמה. "הבנתי שהשינוי חייב להיות של 180 מעלות והלכתי על כל הקופה. או שאני פה או שאני לא פה – ואם אני פה, אני צריך לא רק לגלות את האמת, אלא גם לחיות על פיה באופן מוחלט".

 

"בכל יום שעובר אני מגלה שאני אוהב את אשתי יותר ממה שאהבתי אותה ביום הקודם"

 

הרב חצ'קוב גמע בשקיקה שיעורי תורה בנושא שלום בית, ולפתע גילה מהי אישה וכיצד עליו להתנהג עמה. עם הידיעה השינוי לא אחר לבוא ובני הזוג זכו לברכה ולשלום בית. "כשאתה עושה עם עצמך את השינוי הזה וחושב על טובת השני במקום על הטובה של עצמך, הסיפוק הוא עצום. רק עם הכלים שגיליתי בתורה התחלתי להבין מה זו אישה, והיום אני יכול להגיד לך שבכל יום שעובר, אני מגלה שאני אוהב את אשתי יותר ממה שאהבתי אותה ביום הקודם".

 

לאחר לידת בנם השני חוו בני הזוג לא מעט ניסיונות, ואמונתם החזקה היא זו שסייעה להם להתמודד עם הקשיים. בני הזוג הבחינו כי בנם מתקשה לזחול ולהרים את ראשו, אף שהוא היה כבר בן שנתיים. "היו לו בעיות בשרירים וראינו שבהשוואה לילד הראשון, הוא לא ממש מתפתח. למרות שהוא היה כמעט בן שנתיים וכבר אמור היה לזחול, ראינו שהוא בקושי זז ובקושי מרים את הראש", משחזר הרב.

 

הנס התרחש כאשר פגשו ההורים בהשגחה פרטית ברב שהמליץ להם לשנות את שמו של בנם. לבנם קראו "דנאל", והרב המליץ להם לשנות את שמו ל"דניאל" כדי למנוע דינים מהילד. מרגע החלפת השם, בדרך פלאית, הילד החל לבצע תנועות שמעולם לא ביצע. "כבר בשבת של אותו שבוע, פתאום ראינו את הילד עושה כמה תנועות שמעולם לא ראינו אותו עושה לפני כן. לא האמנו. תוך שבועיים הוא התחיל ללכת, ובטיפת חלב אמרו לאשתי: 'מה עשית? מה נתת לו שתוך שבועיים הוא התפתח כפי שלא התפתח בחצי שנה?'"

 

"אני לא יודע למי אתם מתפללים, אבל אל תפסיקו"

 

הניסיון הקשה ביותר שחוו בני הזוג, ואף בו ראו ניסים, התרחש ביום שבת אחד, כאשר הרב היה בבית הכנסת ואשתו הייתה בבית עם בנם הפעוט.

 

"יום אחד הוא עלה על איזה שולחן ומשך כוס שנשברה, ואחד הרסיסים שלה ניתז אל תוך העין שלו. אני הייתי בבית הכנסת, וכשנכנסתי הביתה מצאתי את אשתי בוכה בהיסטריה ומספרת לי שראתה שפריץ של דם יוצא מהעין", משחזר הרב את רגעי האימה.

 

ההורים נחרדו והבהילו את הילד לבית חולים. "לקחנו אותו מהר לבית החולים, שם הוא עבר סדרת בדיקות וצילומים. הרופאים לא הפסיקו להיכנס ולצאת מהחדר עד שהגיע אחד הפרופסורים, הסתכל על הכיפה הקטנה שהייתה על ראשי ובחן אותי מכף רגל ועד ראש. ואז הוא אומר לי: 'אני לא יודע למי אתם מתפללים – אבל אל תפסיקו'. רק אז, כשהוא הראה לנו את התמונות של לפני ואחרי העין, הבנו את גודל הנס שאירע לנו. 'מפגיעה כזו אנשים מתעוורים, והבן שלכם יצא מזה בנס ללא שריטה'", משחזר הרב את רגעי האימה ואת הנס הגדול.

 

הקשיים בדרך

 

הרב חצ'קוב, כמתאבק בעברו, מעניק לסיום מוסר השכל שלמד מתהליך חזרתו בתשובה. כיום הוא משמש כרב בית כנסת, הוא מוסר שיעורים שלוש פעמים בשבוע ומלמד נערי בר מצווה. אך הדרך לא הייתה קלה, ובפרט כאשר הרב רצה ללמוד לקרוא בתורה.

 

"כשרק התחלתי להתקרב לדת, אני זוכר שהתחברתי לרב צעיר שלימד אותי איך קוראים בתורה. בפעם הראשונה שהוא הראה לי איך צריך לקרוא, אני זוכר שפשוט קמתי ואמרתי לו: 'תודה על המאמצים שלך, אבל אני לא בנוי לזה'", נזכר הרב בתקופה הקשה.

 

"לזכותו ייאמר שהוא לא ויתר. הוא תפס אותי, ולא עזב אותי למרות שלקח לי חודש שלם לחזור על שלושה פסוקים. אני לא רגיל להפסיד. דווקא הקושי וזה שזה לא בא לי בקלות, דרבן אותי להמשיך ולנסות. התחלתי עם מפטירים, ואחר כך עליות קצרות. ממש התמדתי בזה, ושמתי את זה למטרה שלי להצליח".

 

מוסר השכל מעולם ההיאבקות

 

הרב חצ'קוב ניצל את הידע שלו בהיאבקות לטובת מאמציו לחזור בתשובה. למרות הקשיים הוא הצליח והתעלה, וכעת מעניק לנו מוסר השכל כיצד עלינו להתאמץ כדי להתעלות בקדושה. "מי שרוצה להצליח בדרך הקדושה, חייב לדעת שזה אפשרי אבל דורש גם לא מעט השקעה ומאמץ, בדיוק כמו בתחום הספורט. כשאתה יוצא לקרב מול יריב מסוים כשאתה במשקל צוציק לידו אבל מתעקש להגיע לממדים שלו – אתה תגיע.

 

"אותו הדבר בעולם הקדושה. כשאתה נמצא ליד רבנים וצדיקים ואתה שואף להגיע לדרגה שלהם, אתה תצליח. הכול תלוי במידת הרצון שלך, ובמאמצים שאתה מוכן להשקיע בזה".

 

 

 

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות