החיזוק היומי

האם שמת לב היום לאוצר האמיתי הנמצא בהישג ידך?

בני עניים אנחנו, מסתפקים בארוחה טובה, בטיול לחו"ל, בהנאות זמניות ומתכלות ולא שמים ליבנו לאוצרות הטמונים בעולם – אוצרות כה רבים ואיכותיים היכולים להניב לנו עולם נוצץ ונצחי, עולם בו נהנה מכל פירור מצווה שעשינו


17/01/19 | י"א שבט התשע"ט
תהילים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בן עניים השתדך עם בתו של עשיר מופלג. באחד הימים הזמין העשיר את חתנו לעתיד כדי לסגור את עניין הנישואין. לפני שנכנס לביתו אמר לו שמשו של העשיר: "שים לב לאוסף הנדיר של אגרטלים וכלי סעודה, קערות וצלחות, סכינים ומזלגות העשויים מזהב, משובצים פנינים ומגולפים מעשה אומנות. אין ערך לשוויו, והעין לא תשבע לראותו".

 

נכנס החתן, הנישואין הוכרזו והעשיר ערך סעודה מפוארת בהשתתפות קומץ מוזמנים. רצה העשיר להראות לחתנו את כבוד עושרו ויקר תפארת גדולתו. הוא הורה לערוך את השולחן בכלים היקרים אשר לו, ולהגיש בהם את מעדני הסעודה. כשראה החתן העני והרעב את המעדנים המוגשים לסעודה, לא הבחין האם הצלחת היא מזהב או מחרס, והאם בקצה המזלג קבוע צדף או פנינה. הוא רכן לכיוון הצלחת ואכל.

 

ככלות ימי המשתה, אמר החתן לחותנו: "שמעתי כי ברשותך אוסף נדיר של כלי אוכל עשויים מזהב, משובצים ומגולפים מלאכת מחשבת". אמר לו החותן העשיר: "'שמעת?!' הלא הכלים היו למראה עיניך, החזקת את המזלג והכף בידך, ואכלת מתוך הצלחת הנדירה." השיב החתן הנבוך: "מה אומר ומה אדבר, לא הסתכלתי בקנקן, אלא במה שיש בו".

 

הקב"ה, העשיר הגדול, אשר מלוא כל הארץ כבודו, יצר עולם נפלא, חכם וגדוש בדברים מרהיבים. בתוך כל העולם הזה נטע הבורא כלים משובצים יהלומים ומרגליות, הלא הם המצוות והמעשים הטובים. בשהותנו בעולם הזה נהנים אנו מהאוכל המשובח, הנופים המרהיבים, טיולים והנאות מרגשים.

 

חז"ל גילו לנו שיש לבורא כלים השווים הרבה יותר, מנצנצים ונצחיים. כשנגיע לחותן שלנו, לבורא העולם ונשאלו: "איה ה'כלים' שכל הזמן סיפרו לנו עליהם?" יגחך בורא עולם ויאמר: "הרי הם היו מול עיניכם כל הזמן, מרוב תשוקה לאוכל הטוב, לנופים ולפינוקים הקטנים שיש לעולם להציע, לא הבחנתם ביופי האמיתי, ביהלומים האמיתיים שיש בעולם, במצוות שהבאתי לכם כדי שתוכלו ליהנות מעולם זוהר פי שבעים מהעולם הגשמי שבו שהיתם."

 

בני עניים אנחנו, מסתפקים בארוחה טובה, בטיול לחו"ל, בהנאות זמניות ומתכלות ולא שמים ליבנו לאוצרות הטמונים בעולם, אוצרות כה רבים ואיכותיים היכולים להניב לנו עולם נוצץ ונצחי, עולם בו נהנה מכל פירור מצווה שעשינו.

 

נאכל טוב, נשתה, נטייל ונהנה, אך לא נשכח מה באמת טוב לנו, מה ישביע אותנו לעד ולא לשעה קלה. מצווה קטנה שנעשה היום תביא לנו כל כך הרבה מחר.

 

מתוך הספר "החיזוק היומי". ניתן לרכוש את הספר השני של  "החיזוק היומי" בטל: 0525581133

 

 

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות