מגזין תהילים

הלך לעולמו הרב מרדכי ארנון ז"ל, מחלוצי החוזרים בתשובה בשנות ה-70 במאה שעברה

בשבוע שעבר, הלך לעולמו והוא בן 79, הרב מרדכי ארנון ז"ל. הרב נחשב לחלוצי החוזרים בתשובה בשנות ה-70 של המאה שעברה


09/01/20 | י"ב טבת התש"פ
הרב מרדכי ארנון ז"ל

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

ברוך דיין האמת. הרב מרדכי ארנון ז"ל, מי שהיה מחלוצי החוזרים בתשובה בשנות ה-70 של המאה שעברה, בעקבותיו חזרו בתשובה הרב אורי זוהר ורבים אחרים, הלך לעולמו ביום שישי שעבר, ו' טבת תש"פ, והוא בן 79.

הרב מרדכי ארנון ז"ל גדל במשפחה חילונית במושב נחלת יהודה במרכזה הארץ. את פרסומו קנה במהלך שירותי הצבאי בלקהה צבאית. לאחר שחרורו עסק במשחק וזכה לכינוי "פופיק". בשנות השישים של המאה הקודמת נחשב לאחד מגדולי השחקנים, לצדם של הרב אורי זוהר ורבים אחרים.

בשנות ה-70 של המאה שעברה, כשמלאו לרב ארנון ז"ל 34, זכה הרב מדרכי ארנון ז"ל לחזור בתשובה ולקדש שם שמים כאשר ביחד עם חברים נוספים, ביניהם הרב אורי זוהר והרב איקא ישראל, חזר בתשובה וזכה לסחוף אחריו רבים. בראיון שהעניק באותה התקופה לעיתון 'מעריב' אמר:

"הגעתי לשלב מסוים בחיי, בו אמרתי לעצמי שאני חייב לענות לעצמי באופן נוקב על השאלה מדוע אני חי...אם אדם מוכן לחיות כצינור עיכול מתנועע ומתרבה, ורוצה לסיים את חייו כשקית זבל אורגני לשושנים – שיבושם לו, אבל התסכול יגיע בגיל מאוחר יותר. אני רציתי תשובה לשאלה מדוע אני חי...בירושלים פגשתי אנשים שומרי תורה ומצוות והקשיתי להם קושיות על הדת. הם לעומתי הקשו קושיות קשות יותר על החיים והמוות. אז הבנתי שאני חייב לבדוק את זה באופן מעמיק. עד אז מצאתי הרבה זמן לעסוק בהמון דברים אחרים, כמו 3 שנים ללימוד... אסטרולוגיה, והחלטתי להקדיש חודש כדי לנסות להבין מה זו יהדות. הבנתי שאם לא אשב ברצינות ואלמד – אעשה שקר בנפש… הייתי רוצה לראות צעירים מתמודדים עם השאלה המרכזית בחיים: מדוע אדם חי. אבל שיעשו זאת ללא התחמקות. שינסו לחקור בשאלה ולהגיע לתשובה האמיתית. אם תהיה תשובתם – אנחנו חיים כדי ליהנות מהחיים – עליהם לבדוק היטב אם תשובה זו הגיונית ועונה על כל הקושיות. גם על שאלת המוות המצפה לכולנו, הייתי רוצה שיהיו כנים, שיכריזו בריש גלי מה הם עושים ואיך הם חיים. שיחפשו את האמת. ואם הם מפחדים להתמודד עם היהדות – שיאמרו 'אנחנו מפחדים'.

הרב מרדכי ארנון למד בישיבת "אור שמח" ונישא בשנית. לאחר נישואיו התגורר הרב בשכונת שערי חסד בירושלים, בסמוך לביתו של הרב שלמה זלמן אוירבך. הרב ייסד את מדרשיית "בית הלל" ולפרנסתו הפיק סרטים למגזר החרדי. בעשור הקודם החל הרב ארנון ז"ל לכתוב בעיתון 'המשפחה' טור בנושאי בריאות,אשר והתמקד באורח חיים בריא ותזונה. הרב אשר נמנע מאכילת בשר, קרא לקוראיו להפסיק למעט באכילת בשר.

הרב ורעייתו זכו להעמיד צאצאים וצאצאי צאצאים השומרים על תורה ומצוות.

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

תפילות נוספות מומלצות

זקוקים לרפואה? פרקי תהילים לרפואה

רוצים להודות לה'? קראו מזמור לתודה

מייחלים להצלחה? תהילים להצלחה

תהילים להצלחה בניתוח

מכירים אדם יקר שחלה במחלה? סגולת הרב כדורי זצ"ל למחלת הסרטן

הפרנסה לוחצת? פרקי תהילים לפרנסה וגם פרשת המן

תפילה עוצמתית וסגולתית - נשמת כל חי וגם פיטום הקטורת וגם התיקון הכללי

אדם יקר לכם הלך לעולמו? תפילה לעילוי נשמת נפטר

סגולה גדולה לכל דבר - תהילים קי"ט

חוששים מעין הרע? תפילה נגד עין הרע

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות